וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעות או ניסיון הונאה? מנכ"ל ענקית הנדל"ן שישלם ביוקר על רכב היוקרה שלו

עודכן לאחרונה: 15.2.2022 / 15:07

בית המשפט חייב את יו"ר חברת אלקטרה בנייה לשלם 274 אלף שקלים בשל דיווח שגוי שהוגש על ידי חברת הייבוא האישי של מכוניתו, למרות שלא היה מעורב במעשה

GMC יוקון דנאלי. אתר יצרן
CMG יוקון דנאלי, כמה שווה הייתה באמת גרסת היוקרה של הרכב?/אתר יצרן

יבוא אישי של מכונית יוקרה היה במשך שנים ערוץ משגשג למי שרצו לשים יד על רכב יקר שאינו מיובא לישראל או שמחירו בערוצי היבוא הרשמיים היה יקר מאוד. במקרה הזה, מדובר על GMC יוקון דנאלי, הגרסה המפוארת של היוקון המוכר גם כשברולט טאהו ואינו משווק בישראל.

בשנת 2011 מייבאת חברת "טופ גיר מוטורס" את הרכב האמור עבור מי שמכהן כיום כיו"ר חברת אלקטרה בנייה. כפי שמתחייב בחוק, הוצהר מחיר הרכישה של הדגם על מנת להשית עליו את המיסוי המתאים וזה עמד על פי הצהרת החברה על 35,900 דולר. בהתאם לשווי זה שעמד על 122,500 שקלים, היה רכיב המיסוי על הרכב 137,400 שקלים.

אלא שבפועל, שילמה חברת אלקטרה בנייה 380 אלף שקלים, כלומר 70 אלף דולר עבור הרכב לחברת היבוא האישי ואותם היא שילמה לחברה האמריקנית שסיפקה את המכונית. כפול מהמחיר המוצהר בזמנו - רשות המיסים שעלתה על התשלום הגבוה באופן משמעותי שלחה הודעת חיוב לבעל הרכב בו נדרש לשלם את הפרש המיסים, הפרשי הצמדה וריבית וקנסות פיגורים שהסתכמו בסך כולל של 216 אלף שקלים.

משסירב לשלם, הגיש תביעה לבית המשפט השלום בתל אביב, בה נטען כי 70 אלף הדולר ששולמו לחברה האמריקנית היה טעות ובפועל כלל תשלום על רכב נוסף.

GMC יוקון דנאלי. אתר יצרן
הסכום בפועל היה כפול מהשווי המוצהר. טעות תמימה?/אתר יצרן

אולם כאשר נחקר בבית המשפט התקשה הרוכש וגורם נוסף שהיה מעורב בתהליך, לספק תשובות בנוגע לאותו פער אדיר בין התשלום לבין ההצהרה על שווי המכונית, ולא סיפק הסבר לסיבה שנציג אותה חברת ייבוא אישי לא הגיע למסור עדות.

גם הטענה של התובע כי מחיר הרכב בפועל היה 47 אלף דולר ולא 70 אלף דולר נדחתה על ידי בית המשפט, זאת מאחר שההתכתבות שהציג, שעל פיה ציין את הסכום של 47 אלף דולר נפסלה בשל היותה ראיה לא קבילה, שכן לא ברור מי הצדדים לתכתובת. גם חוות הדעת של שמאי רכב שהציג לבית המשפט נדחתה בשל התייחסות חסרה למחיר הרכב המקורי בארצות הברית.

"המסקנה, המבוססת היטב בראיות, כי טופ גיר מוטורס הגישה, בשמו, דיווח כוזב לרשויות המס ובו הופחת באופן שקרי מחיר הרכישה של המכונית המיובאת" כתב השופט בגזר הדין, תוך שהוא מציין כי גם אם לא ידע על פער הסכומים, וכי הדיווח הכוזב היה של החברה, "הרי שמו שלו, וחתימת ידו, התנוססו על גביו של רשימון הייבוא. לרשות המסים שוב לא נותרה ברירה אלא להטיל עליו את תוצאותיו של הכספיות של ניסיון התרמית, שהוא לא היה מעורב בו מרצונו".

דחיית הטענות וחיוב התובע לשלם גם הוצאות משפט בגובה 55 אלף שקלים לא הרתיעו אותו מלערער על פסק הדין לבית המשפט המחוזי, אך גם הוא דחה את הערעור וחייב אותו ב-3,000 שקלים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully