וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע אחרי שפרצה האש: סיכוי ראשון להגיע לספינת המיליונים

עודכן לאחרונה: 23.2.2022 / 22:16

צוותי כיבוי ראשונים מתכוונים לעלות על סיפון האונייה פליסיטי אייס שהובילה אלפי מכוניות יוקרה מגרמניה ועלתה באש לפני כשבוע

היום ניגשו לראשונה צוותים לאוניית המשא פליסיטי אייס על מנת לנסות לחבר אליה את ווי הגרירה שבאמצעותם תובל הספינה לנמל להמשך הטיפול במטען היקר והבעייתי שעל סיפונה. החל משעות הערב של אתמול (שלישי) החלו הלהבות לדעוך, מה שיאפשר לספינות הגרר להתקרב בבטחה.

השריפה שפרצה באונייה ובה 4,000 מכוניות מתוצרת פולקסווגן, אודי, פורשה, בנטלי ולמבורגיני לפני שבוע, בערה בעוצמה במשך ימים ללא אפשרות להתקרב אל הספינה, זאת בשל כמות לא ידועה של מכוניות חשמליות שעלו גם הן באש, כאשר הן מייצרות בעירה בלתי ניתנת לשליטה בשל סוללות הליתיום שלהן.

פליסיטי אייס. AP
בוערת מזה שבוע באוקיינוס האטלנטי מערבית לאיים האזוריים/AP

למעשה, כל הפעולות שנעשו עד כה על ידי ספינות כיבוי האש בסמוך לאוניה כלל לא נועדו לכבות את השריפה, אלא רק כדי לקרר את דפנות האוניה ובעיקר למנוע מהחום והאש להתפשט למיכלי הסולר העצומים שלה. מעבר לעובדה שעוצמת הבעירה הייתה כל כך גבוהה, היו גם חששות שהעמסת עוד מים תוביל לתוספת משקל שעלולה לגרום לה לטבוע שכן לא היה ברור האם השריפה החלישה את שלד כלי השיט. החשש השני היה שחומרים מסוכנים מהסוללות יזלגו מהאוניה יחד עם המים שישמשו לכיבוי ויגרמו לזיהום.

בשלב הראשון וככל שיתאפשר הדבר, יונחת צוות מהנדסים ומומחים ממסוק על גבי האוניה על מנת לקבוע את היכולת שלה לעמוד במסע הגרירה לנמל. כאמור, התקווה היא שלקראת סוף השבוע תגענה שתי ספינות גרר כדי להתחבר לאוניית המשא ולהביא אותה לנמל גדול דיו שבו תוכל לעגון הספינה יוכלו לפרוק את המטען הבעייתי בלא להסתכן בזיהום.

הסיבות לפרוץ השריפה שנשאה לא מעט מכוניות חשמליות טרם הובררה. לדברי אנשי הצוות שהיו עליה, הדליקה החלה בסיפוני המטען, היכן שהמכוניות אוחסנו, אולם כאשר אזעקת האש פעלה העשן הרב שעלה משם כבר לא אפשר להבחין היכן החלה השריפה או מה היה מקורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully