וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי נאור מונה ליו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

עודכן לאחרונה: 1.3.2022 / 15:11

בטקס שנערך במשרד התחבורה צוינה כניסתו הרשמית לתפקיד יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. יציג מחר בוועדת הכלכלה את התוכנית הרב שנתית לצמצום הקטל בכבישים

אחרי שהקים את עמותת אור ירוק בשנת 1997 יחד עם רעייתו דאז יונה נאור בעקבות מותו של בנם בתאונת דרכים, זכה בפרס ישראל על פועלו ולאחר שנים של הצלחה בעולם ההיטק, נכנס באופן רשמי אבי נאור (74) לתפקיד יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. אבל את לחיצות הידיים והאיחולים יצטרכו להחליף מהר מאוד עבודות שטח ושינויים אדירים שצריכה הרשות המוחלשת הזו לעבור על מנת לשוב לתפקידה המקורי.

בטקס נשאו דברים נאור ושרת התחבורה מרב מיכאלי שאמרה כי: "אבי נאור, האיש שהקים את 'אור ירוק', מחובר לכל הנושאים הקשורים לבטיחות בדרכים, חיבור שבא מהבטן מהלב ומהראש, במחויבות שאין שניה לה. אבי נאור מסמל את השאיפה שלי להביא את שדרת הניהול המקצועית מהמעלה הראשונה, להוביל את משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, לעידן החדש שאנחנו נכנסות אליו".

מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק: "המחויבות שלנו, כשותפים מרכזיים, היא לתת גיבוי ממשלתי ומקצועי לרלב"ד, ולעבוד יחד בכל היחידות שלנו - מנהל התנועה, מנהלת תחבורה חכמה, מנהל התשתיות, והרשות הארצית לתחבורה ציבורית".

ישיבת סיעת העבודה בכנסת, ירושלים 17 בינואר 2022. ראובן קסטרו
שרת התחבורה מיכאלי: "הגיע הזמן שמדינת ישראל תיקח על עצמה לצמצם את הנזק"/ראובן קסטרו

אולם מילים לחוד ומעשים לחוד, בשנים האחרונות סובלת הרשות מהחלשה מתמשכת של מעמדה, הן בפן המקצועי עם שורת מינויי יו"רים שהגיעו מענפים ותחומים שאינם נוגעים לבטיחות בדרכים ונטולי רקע מתאים, הן ירידה בתפיסתה כגוף החוקר, המייעץ והמנחה והן בפן התקציבי עם הפחתה של תקציב הרשות בעשור וחצי האחרונים. עם הקמתה בשנת 2007 עמד תקציב הרשות על 500 מיליון שקלים, אך בשנה האחרונה עמד על כ-70 מיליון שקלים. חלק מהכסף פשוט הועבר לידי גופים ממשלתיים אחרים.

נאור, שבעבר היה ממבקריו החריפים של משרד התחבורה בנושא הטיפול הלקוי בתאונות הדרכים, התייחס לכך בנאום הכניסה שלו לתפקיד: "זו פעם ראשונה שאיני פונה לממשלה בתביעה למעשה. הפעם אני זה שמחויב להניע לעשייה בשם הממשלה". עשייה שגם לדבריו הינה "דרך לא קלה ולא קצרה".

בדבריו הוא נגע בבעיות והאתגרים הגדולים ביותר שעומדים בפני הרשות: ""במהלך השנים זכיתי לחקור וללמוד מהמדינות שהצליחו לשנות את פני הבטיחות בדרכים בארצם. למדתי לעומק את התוכניות שלהן, הצלחותיהן וכישלונותיהן. מכנה משותף עובר כחוט השני בין ההצלחות: הראשון והחשוב במעלה הוא תכנית לאומית עם יעדים ומדדים ברורים. תכנית רב שנתית, רב מערכתית ורב ארגונית, מוסכמת על כל השותפים ומתוקצבת בהתאם. השני הוא ניהול ריכוזי של התוכנית, תוך יכולת לרכז מאמצים, לאגם משאבים ולקיים תהליך קבוע של מדידה והערכה. השלישי הוא מחויבות ותמיכה נחושה של הדרג הממשלתי".

תאונת דרכים בירושלים, 4 באפריל 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
שנת 2021 הייתה מהקשות והקטלניות בכבישים/פלאש 90, יונתן זינדל

מחר, בישיבת ועדת המשנה לבטיחות בדרכים של הכנסת, יציג נאור את עיקרי התוכנית שלו להפחתת הקטל בדרכים. אולם בכמה מעקרונותיה הוא נגע בנאומו עם כניסתו לתפקיד. בין השאר סיפר על תוכנת החומש שתחולק לפרק של שנתיים ראשונות ושלוש שנים נוספות בהן תיושם התכונית. זו תתחיל ביישום מדורג, תחילה באיזורים גיאוגרפיים מצומצמים עם חלק ממרכיבה ובהמשך תתרחב ליישום כלל ארצי תוך "תיאום, ניצוח וביצוע מדידה והערכה של כל גופי הביצוע".

"כולנו מכירים את האמירה שמה שאינו נמדד אינו מנוהל. הרלב"ד בראשותי תשאף למדוד ולהעריך כל פרט בתוכנית הלאומית, אנו נקפיד לקדם תכניות מוצלחות ולתקן או להפסיק כאלו שאינן כאלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully