וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שחשוב לדעת על ביטוח רכבים חדשים

בשיתוף הפניקס

עודכן לאחרונה: 3.3.2022 / 7:08

רוכשים רכב חדש? כדאי שתכירו את פוליסת הביטוח החדשה של הפניקס, המותאמת לביטוח רכבים חדשים. אבל מה מיוחד בביטוח החדש, מה כוללת הפוליסה ומהו כיסוי "חדש תמורת ישן"? כל הפרטים בכתבה

ביטוח רכב. ShutterStock
ביטוח חובה לרכב הוא התנאי לעלות על הכביש ולהתחיל בנסיעה/ShutterStock

החלק הארוך ביותר בתהליך רכישת רכב חדש, הוא החלק המקדים - החלק של התחקיר. לרוב הרוכשים השלב הזה אורך שבועות ארוכים לפעמים גם חודשים. מרגע ההחלטה לקנות רכב חדש ועד הרגע שממש נכנסים לסוכנות ומשלמים, עוברים שבועות של התבוננות מעמיקה בכבישים בעין מחפשת ובוחנת, תשאול חברים, קריאת כתבות, כניסה לאתרי היבואנים, העלאת שאלות בפייסבוק או אפילו באיזה פורום ושוב הצצה באתרים וחוזר חלילה.

אגב, לאחרונה מצטרפים אט אט עוד ועוד יבואנים שמאפשרים להזמין את הרכב דרך האינטרנט, שזה חידוש משמעותי. לקנות רכב באונליין? אולי לא משהו שחשבתם על זה אבל זה כבר קורה. תהליך התקדמות אל העולם הדיגיטלי, שהתחיל עוד לפני הקורונה אבל בהחלט קיבל ממנה זריקת מרץ משמעותית.

רכב חדש זאת החלטה משמעותית. מעבר לעובדת היותו חתיכת הוצאה גדולה, גם ההוצאות החודשיות והשנתיות שבאות איתו משתנות כמו הביטוח, שמשתנה מרכב זה לאחר או צריכת הדלק ואולי בכלל רכב חשמלי. זו החלטה ארוכת טווח, יחסית. לפחות לשלוש עד חמש שנים קדימה ורכב צריך להתאים לצרכים שלנו - תא מטען גדול או מושבים אחוריים מרווחים לילדים, יש מי שחוויית הנהיגה חשובה לו ויש מי שחיסכון בדלק או רמת בטיחות גבוהה יתוו את דרכו. או דרכה.

ביטוח רכב. ShutterStock
משווים בין רכב כזה לאחר? כדאי גם כבר להשוות בין הצעות ביטוח עבורו/ShutterStock

בכל אופן, בסוף מחליטים. רגע לפני שמשלמים, חשוב מאוד להבין תוך כמה זמן תוכלו לקבל את הרכב ולמעשה לקבל מועד אספקה ספציפי שכתוב בחוזה הרכישה. לעיתים תוכלו לקבל את הרכב החדש תוך שבועות ספורים ולעיתים אף יותר, זה הכל עניין של מלאי וזמינות ואם בחרתם באלמנט ייחודי כמו צבע מיוחד או תוספות מיוחדות. כדאי לדעת שיבואן חייב לשחרר את הרכב מהמכס עד שלושה ימי עסקים מהיום בו קיבל את מלוא סכום הרכישה ועליו למסור את הרכב לרוכש עד 14 יום מיום השחרור מהמכס. בהחלט דברים שטוב לדעת.

כשהרכב יימסר לכם, הוא כבר יהיה רשום על שמכם - תהליך שמתבצע ע"י היבואן, אבל לא תוכלו לצאת ממגרשו של זה האחרון אם לא תציגו תעודת ביטוח חובה לרכב, כך שזה עניין שעליכם להסדיר מבעוד מועד.

לא יוצאים מהמגרש בלי ביטוח

כן, את היבואן או את המחוקק לצורך העניין לא מעניין אם רכשתם ביטוח מקיף לכיסוי פגיעות ברכב עצמו. ביטוח חובה לרכב הוא התנאי לעלות על הכביש ולהתחיל בנסיעה (נסיעה ללא ביטוח חובה בתוקף היא עבירה פלילית). אתכם דווקא זה כנראה מעניין מאוד ואתם גם אמורים להשקיע בעניין זה עוד בטרם רכשתם את הרכב. ההמלצה שלנו היא להכליל את עלויות הביטוח - חובה ומקיף - של כל רכב פוטנציאלי שאתם מעוניינים בו בתוך סך השיקולים לרכישה. כי עלות הרכב היא דבר אחד ועלותו המתמשכת בכל שנה חשובה לא פחות. מה כל זה אומר? שבעוד אתם משווים בין רכב כזה לאחר, כדאי גם כבר להשוות בין הצעות ביטוח עבורו. גם אם לא ספציפיות ומדויקות, לקבל תמונה כללית.

ברגע ששילמתם עבור האוטו החדש שלכם וחתמתם על חוזה הרכישה, תקבלו את מספר הרכב שלו ואז כבר תוכלו ממש לקבל הצעות קונקרטיות מחברות הביטוח השונות. בשורה התחתונה, בעוד אתם מפנטזים על קריעת הניילונים ברוב טקסיות ואולי מזכירים לעצמכם לא לשכוח להביא מלחייה ולהבזיק מלח של מזל מעבר לכתף, קודם צריך לעבוד בבירוקרטיה.

ביטוח רכב מססמכים. ShutterStock
חבילת הביטוח לרכב חדש של הפניקס מספקת שירותי דרך, גרירה וחילוץ וכן כיסוי לרכב חלופי/ShutterStock

ביטוח ייעודי לרכב חדש

התחרות בין חברות ביטוח הרכב היא גדולה. הרגולציה קיימת, הן כולן מחויבות להציע פוליסה בסיסית זהה בכיסוייה וגם על המחיר קיימת רגולציה, ועדיין תוכלו למצוא פערים לא קטנים בין הצעה זו לאחרת. כל שעליכם לעשות הוא להשקיע בהשוואה ולבחור בהצעה האטרקטיבית ביותר עבורכם. מה אתם בעצם מחפשים? אפשר להניח שלרכב חדש תרצו את הכיסוי הרחב ביותר שיעניק את השקט הנפשי שאתם צריכים, רגע אחרי שחתמתם על חוזה רכישה של עשרות אלפי שקלים ויותר. אחת ההצעות המעניינות היום בשוק מגיעה מחברת הפניקס שמציעה פוליסה מותאמת לצורך ביטוח רכבים חדשים. גם שם הולם היא קיבלה: ביטוח רכב מהניילונים.

מה מיוחד בביטוח רכב חדש? יש בו כמה תוספות והרחבות שמספקות יריעת כיסוי רחבה יותר, שמתאימה לצרכיהם של הרוכשים. הפוליסה הזאת מתחשבת בעצם בעובדה שרובן המוחלט של המכוניות החדשות על הכביש הוא בטיחותי משמעותית יותר ממכוניות ישנות יותר, שהסיכוי שרכב חדש יהיה מעורב בתאונה הוא קטן יותר מאחר ורובם מאובזרים באמצעי בטיחות אקטיביים כאלה ואחרים.

הפוליסה גם מתחשבת בצורך הבסיסי וההגיוני של כל בעליו של רכב דנדש ונוצץ - במקרה של נזק, לצאת מהמוסך עם חלקי חילוף חדשים ומקוריים, למשל. ובמקרה הצורך, לזכות בפיצוי הגבוה ביותר האפשרי, כזה שלא בוחר בצד המחמיר של ירידת הערך.

פוליסת ביטוח מקיף לרכב חדש של הפניקס סמארט כוללת את הסעיף שנקרא "חדש תמורת ישן" והוא תקף למשך 3 שנים מיום העלייה לכביש ומספק תוספת פיצוי של 10% משווי הרכב במקרה של גניבה או טוטאל לוס.

נסביר: כל רכב סופג מדי שנה ירידת ערך של 10%-15% לפחות. כבר מהקילומטר הראשון נרשמת, הלכה למעשה, ירידה של כ-10% לפחות בשוויו הכספי. בהתאם לתנאי פוליסת ביטוח מקיף לרכב, פיצוי על גניבה או טוטאל לוס (אובדן מוחלט - הורדה של הרכב מהכביש ושליחה לפירוק וגריטה) הוא שווה לערך הרכב נכון ליום האירוע. כך, שאם חלילה קרה המקרה המצער אפילו פחות משנה מיום הרכישה, ערכו כבר נמוך ב-10% לפחות משווי סכום הרכישה. וזה אומר שבעלי הרכב החדש שזה עתה אבד, אינם יכולים לרכוש רכב חדש וזהה לקודם, מכספי הפיצוי בלבד.

ולכן הפניקס מעניקה למבוטחיה כיסוי "חדש תמורת ישן" ל- 3 שנים מיום עליית הרכב לכביש.

עוד כוללת הפוליסה לרכבים חדשים ביטוח לשבר בשמשות, בפנסים ובמראות הצד שכולל שימוש בחלפים מקוריים וחדשים. ובקרות המקרה, הפעלה של סעיף זה אינה נחשבת לתביעת ביטוח. במקרה של נזק לחלקים אחרים ברכב - שנכלל בכיסוי הביטוח המקיף, הפניקס מתחייבת לשימוש בחלפים חדשים ומקוריים למשך שנה. זאת כמובן בתנאי שהטיפול נעשה באחד ממוסכי הסדר שלה וזה כולל מוסכי יבואן ומוסכים מורשים שנכללים ברשימה.

חבילת הביטוח לרכב חדש של הפניקס מספקת שירותי דרך, גרירה וחילוץ וכן כיסוי לרכב חלופי. שני שירותים אלו מאפשרים לכם הן להתנהל בקלות ובנוחות ברגע האמת. לדעת שמאחורי הגרר עומדת האחריות של הביטוח, להגיע אל איש השירות במהירות ובנוחות ולדעת שהוא מחויב לזמני הגעה המצוינים בפוליסה. הרכב החלופי מאפשר לכם להמשיך בשגרת החיים גם כשהרכב במוסך. לנסוע ולחזור מהעבודה ללא שינוי משמעותי באורח הנסיעה (ובקיצור, מבלי שתצטרכו להתחיל ללמוד את מפת התחבורה הציבורית שבאזור ולהמשיך במשימות היומיום הרגילות ולקחת, להחזיר להקפיץ ולהסיע את הילדים ואת המצרכים מהסופר. גם את הטיול שתכננתם לסופ"ש לא תצטרכו לבטל, רק לנסוע ברכב אחר.

לרכב החדש שלכם מגיע ביטוח שיספק לו את החלקים המקוריים שלו, אלה שהוא רגיל אליהם עוד מימיו במפעל. לכם מגיע השקט הנפשי שמעניקה פוליסת ביטוח ייעודית שמגנה על הכיס שלכם כראוי, רגע אחרי ההוצאה הגדולה והמשמחת שהרגע ביצעתם.

בשיתוף הפניקס
  • עוד באותו נושא:
  • ביטוח רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully