וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: המכונית האוטונומית של מובילאיי קורעת את ירושלים

עודכן לאחרונה: 12.4.2022 / 14:43

מובילאיי הכריזה היום על השקת מערכת החישה הכפולה החדשה שלה, העושה שימוש במצלמות, רדאר ולידאר. את טבילת האש היא עושה ברחובות ירושלים והתכנון הוא להשיק שירות מוניות רובוטיות עוד השנה בתל אביב

מובילאיי ביצעה היום צעד משמעותי נוסף בדרך לחזון המונית האוטונומית (ה"רובו-טקסי") של החברה לקראת השקה של השירות בישראל.

בסרטון לא ערוך של כ-40 דקות, נראית המכונית מסוג NIO ES6 מנווטת ברחובות ירושלים כאשר היא מדמה נסיעה מרובת עצירות, בדומה לאופן בו תפעל בתור מונית אוטונומית. בין השאר ניתן לראות אותה משתלבת בתנועה גם בצמתים לא מרומזרים וצפופי תנועה, ברמזורים וברחובות העיר. המכונית עצמה כמו שניתן לראות בסרטון מתמודדת יפה עם הרוב המוחלט של האתגרים, אולם מתקשה כאשר הרחוב נהייה צר מדי או כאשר מכוניות לא חונות בצורה מסודרת. שם היא מאטה משמעותית ביחס לאופן שנהג אמיתי היה עושה, או לפחות כך נראה.

המכונית עושה שימוש במערכת ה-True Redundancy החדשה של החברה. מדובר במערכת שמייצגת את הגישה של מובילאיי של שימוש בחיישנים ממוזגים עם שתי תת מערכות חישה עצמאיות: הראשונה של מצלמות והשנייה עם שילוב של רדאר ולידאר (רדאר לייזר). שתי המערכות מספקות גיבוי זו לזו בזיהוי תנאי הדרך והזרמת נתונים למעבד.

"התמרון הטבעי של הרכב בתרחישים מורכבים להפליא מוכיח את הערך של גישה זו". אומר יוהן יונגווירת', סגן נשיא של ניידות כשירות (mobility-as-a-service), מובילאיי.

המעבר של המערכת לפעילות היה צעד הכרחי ומרכזי בתהליך שבמסגרתו תתחיל החברה לעשות שימוש מקיף יותר בשירות הרובו-טקסי, כאשר ישראל וגרמניה הן המדינות המערביות הראשונות שיאפשרו שימוש מלא במערכת, גם ללא נהג בקרה במכונית (בסינגפור פעיל שירות דומה מ-2016).

לפני כחודש אישרה ועדת הכלכלה של הכנסת את התקנות שיאפשרו ויסדירו את פעילות המוניות הרובוטיות, כאשר התכנון הוא להתחיל הפעלה מוגבלת וניסיונית שלהן עד סוף השנה על ידי יאנגו ומובילאיי בשיתוף פעולה עם מוביט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully