וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופרזת, מוחלטת ומושלמת. זו ה-911 שאנחנו רוצים!

עודכן לאחרונה: 1.5.2022 / 10:12

עם המנוע הטוב, תיבת ההילוכים הנכונה, הנעה לגלגלים האחוריים ועיצוב שהוא מחווה לקלאסיקה ענקית של החברה. אין מנוס מלהכיר בזה שה-911 הזו שוברת לנו את הלב

פורשה 911 ספורט קלאסיק. אתר יצרן
נגיעות קלאסיות על הגוף המודרני/אתר יצרן

החדשות הטובות: פורשה שמה ב-911 ספורט קלאסיק את כל הטוב שהמכונית הזו יכולה להציע. החדשות הרעות: היא עושה את הטריק המרגיז של יצור מוגבל. החדשות העצובות: אחת כזו תגיע לישראל והיא לא שלנו.

כן, כי בדיוק כשחשבתם שהדבר האחרון שהעולם צריך זו עוד גרסה ל-911 - זה קורה. האנשים של פורשה הוציאו זימון למלאכי השרת ואחרי סיעור מוחות בהובלת מייקל מאוור, סגן הנשיא לעיצוב בפורשה, הם מוציאים את ה-911 ספורט קלאסיק המושלמת. על שום מה מושלמת? כי ככה בדיוק אני הייתי בונה אותה.

פורשה 911 ספורט קלאסיק. אתר יצרן
ה-911 טארגה 4S הייתה הקודמת בסדרה, למספרים על הדלת יש משמעות/אתר יצרן

ה-911 ספורט קלאסיק היא השנייה בסדרה של ארבעה דגמים מיוחדים שחוגגים את ההיסטוריה של פורשה. עם המהדורה הראשונה שנבנתה על בסיס 911 טארגה S4 והוצגה ב-2020 הביאה מאפיינים משנות ה-50 ותחילת שנות ה-60 (כלומר מהדגמים המוקדמים של היצרנית, לפני הצגת ה-911 עצמה). ה"ספורט קלאסיק" שהוצגה כעת ממשיכה במסע והפעם עם מאפיינים משנות ה-60 וה-70. באופן ספציפי, הקשר הבולט ביותר הוא עם הקאררה 2.7 RS, מכונית הומוגלציית המירוצים האולטרה נדירה ונחשקת של פורשה שיוצרה בין נובמבר 1972 ליולי 1973. זו שביססה את המעמד של הדגם הזה גם על מסלולי המירוצים ומובחנת ביותר בזכות ספויילר הזנב האינטגרלי שלה ה-ducktail.

עוד בוואלה!

ברור שכסף קונה אושר, והמכונית הזו היא ההוכחה

לכתבה המלאה
פורשה 911 ספורט קלאסיק. אתר יצרן
מנופפות בזנבות/אתר יצרן

חיצונית, כמו הקאררה RS שקיבלה את הכנפיים המורחבות אז, גם הספורט קלאסיק נארזת במרכב הרחב שמגיע מה-911 טורבו, אותו זנב ducktail אייקוני חוזר, גג הבועה עם שתי התפיחות שמרמזות על מכוניות המסלול שאפשרו נהיגה עם קסדה ועד החישוקים שמקבלים את המראה הקלאסי בשחור-אפור.

גם בתוך תא הנוסעים מלבישה פורשה את ה-911 ספורט קלאסיק בעירוב של ישן וחדש. כאשר הבסיס של לוח המחוונים הדיגיטלי ומסך המולטימדיה יושבים בתוך דיפון עור חום כהה, פס עץ לרוחב התא ובריפוד המושבים משולב העור החום בריפוד הבד השחור-לבן המזוהה עם פורשה קאלסיות מהשנים ההן.

ובתוך כל זה יש - ידית הילוכים, כאילו ממש כזו שמעבירים בה הילוכים לבד.

פורשה 911 ספורט קלאסיק. אתר יצרן
עור, עץ, בד - קלאסיקה מודרנית/אתר יצרן

אז כן, הגרסה הזו מגיעה עם תיבה ידנית עם שבעה יחסי העברה וזו לא הקומבינציה המעניינת היחידה שיש בה. היא מכילה את השילוב הייחודי והבלעדי לה שכולל את התמהיל הבא:
מנוע 3.7 ליטרים, שישה צילינדרים בתצורת בוקסר עם שני מגדשי טורבו - זה למעשה המנוע של הפורשה 911 טורבו בגרסה ממותנת מעט וההזדמנות היחידה לקבל את המנוע הזה עם תיבת הילוכים ידנית (מה שהופך אותה ל-911 הידנית החזקה ביותר אי פעם). לתיבת ההילוכים יש מנגנון תיאום סל"ד בהורדת הילוכים, כלומר, המכונית מעלה מעט את הסל"ד עצמאית כדי להבטיח שילוב חלק של ההילוך הנמוך יותר. כמובן שלנהגים שירצו לעשות את זה בעצמם יש את האפשרות לבטל אותה.

בניגוד לטורבו שמגיעה בהנעה כפולה ומתוך רצון להעמיד דגם הומאז' אמיתי המכוון לנהיגה, ה-911 ספורט קלאסיק מגיעה בהנעה אחורית בלבד.

במסגרת שילוב המכלולים בין שלל גרסאות המכונית על מנת לייצר אותה, היא מקבלת את מערך הבולמים והמתלים של ה-GTS המופלאה שנבחנה ממש לאחרונה אצלנו. היא מנומכת ב-10 מ"מ ביחס לפורשה 911 רגילה.

פורשה 911 ספורט קלאסיק. אתר יצרן
האורגינלית: 911 קאררה 2.7 RS/אתר יצרן

במכונית המחווה שתיוצר באופן מצומצם וב-1,250 עותקים בלבד הוקצתה גם מכונית אחת בודדת ללקוח ישראלי מאושר שישלם עליה 2.2 מיליון שקלים ויצטרך להמתין לה, כמו שאר העולם לרבעון האחרון של 2022.

עם ליקוט קפדני של מיטב המכלולים של ה-911 לסוגיה, הספורט קלאסיק מסתמנת לא רק כמכונית עם תמהיל רכיבים מעורר תאווה, אלא גם כזו שתהפוך מהר מאוד למבוקשת מאוד בקרב אספנים וקלאסיקה עתידית. מה אפשר לקוות? שלפחות רובן לא יבלו את החיים שלהן מתחת לתקרות פלורוסנט, עצובות וממתינות לעליית ערך, אלא גם יעשו מה שמכוניות של פורשה יודעות לעשות הכי טוב - לתת בגז ובכיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully