וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה אתם באמת יודעים על אפליקציות התחבורה שלכם?

וואלה!רכב

עודכן לאחרונה: 4.5.2022 / 21:30

יום העצמאות הוא הזדמנות מצוינת להיזכר בארבע אפליקציות תחבורה כחול לבן ששינו לנו את החיים בדרכים, מאיפה הן הגיעו? מה הן רוצות לעשות לנו ומה האיחול שלהן למדינה?

תסתכלו רגע על מסך הבית של הטלפון שלכם, אנחנו מוכנים לשים את תקציב ספריי השלג של המערכת על זה שלפחות אחת מהאפליקציות הבאות נמצאות שם, למעשה אנחנו די בטוחים שאחת מהן היא גם ברשימת האפליקציות שהיו לאחרונה בשימוש אצלכם. כי בין אם נאהב את זה או לא, בין אם נבכה את אובדן היכולת הבסיסית של אנשים להגיע מנקודה לנקודה בלי לפתוח WAZE, אם נתגעגע לתקופה ההיא שבה לא ידענו מראש מה דגם המונית שתאסוף אותנו ושהנהג שלנו מתאמן בקפוארה וחובב והייקו - חייבים להודות שארבע האפליקציות האלו שינו באופן דרמטי את האופן בו אנחנו מתניידים ממקום למקום.

שלחנו להן את שאלון יום העצמאות, זה מה שהיה להן לספר.

ולנו יש רק בעיה אחת איתן - לא הגיע הזמן שיהיה לכן גם שם עברי כראוי ליישומון של העם הנבנה בארצו? אתם לא רוצים להרגיז את אבשלום קור.

Pango - הכי כיף לבאס פקחים

יום העצמאות שלנו: מתי הוקמה החברה?
החברה החלה לפעול בשנת 2007

תקופת החלוצים: איך הכל התחיל?
בתחילה פנגו (אגב, פירוש השם הוא קיצור של Pay and go) נתנה שירות להפעלת חניה באמצעות הסלולרי ברשויות מקומיות נבחרות, ולאט לאט הצטרפו כל הרשויות עד להפיכתה של פנגו לאפליקציה. עד הפתרון שלנו, לשלם על חניה הייתה משימה קשה מאוד. אם לא היו לך מטבעות לשלשל למדחן או קיוסק לקנות בו כרטיס גירוד רוב הסיכויים שהיית מקבל דו"ח (או משלם על חניה בזמן שלא צריך לשלם עליה). הפתרון שלנו היה לאפשר לשלם באמצעות שיחת טלפון (עוד לפני שהיו סמארטפונים). השירות הנגיש את היכולת לשלם רק באותם זמנים בהם נדרש תשלום.

כוחנו במספרנו: כמה משתמשים יש לשירות?
פנגו מעניקה שירות למעל 3 מיליון נהגות ונהגים, נוסעות ונוסעים, חונות וחונים לאורך כל הדרך.

ויסעו ויחנו: איך אנחנו משפרים את התחבורה בישראל?
אתגרי התחבורה בישראל מרובים ומתחילים בפיזור האוכלוסייה ומרכזי התעסוקה, מחסור במערכי הסעת המונים, זמינות ואמינות התחבורה הציבורית והרגלי התנהגות קשיחים של הנוסעים עצמם. נקודת האור היא שהשיח והתעדוף השתנה בשנים האחרונות והרכבת הקלה היא אחד הסממנים החשובים שלה, והיא תאיץ שינוי התנהגותי במסגרתו יותר ישראלים ישלבו בין הרכב הפרטי לאמצעי תחבורה נוספים. לצורך זה הרחבנו את השימוש באפליקציה לתחומים נוספים.

פנגו מרכזת למשתמשי הדרך באפליקציה אחת את כלל תשלומי התחבורה והשירותים הנלווים. האפליקציה מאפשרת תשלום בכחול לבן ב-77 רשויות, ביותר מ-450 חניונים ברחבי הארץ, שירות תדלוק ורכישה בחנויות הנוחות של סונול, תשלום בתחבורה הציבורית בשיתוף עם Moovit, תשלום בכבישי אגרה, שטיפת רכב בהנחה, שירותי חילוץ ועוד. כמו כן, מספקת פנגו שירותים משלימים כגון איסוף הרכב למבחן רישוי, לטיפול במוסך וביטוח רכב.


רוח המפקד: האיחול שלנו ליום העצמאות
רועי אלבז, מנכ"ל Pango: "אנחנו בפנגו קמים כל בוקר כאשר לנגד עינינו הרצון להקל על הנהגים והנוסעים לבצע פעולות פשוטות שיאפשרו להם להגיע ממקום למקום בצורה חלקה יותר. אנחנו גאים להיות אפליקציה תחבורתית כחול לבן וללוות את הציבור הישראלי בכל רגע במסע היום יומי שלו. אנחנו מאחלים לכולנו ולמדינה הנפלאה שיצרנו, שנצליח להפוך את החיים של כולנו לקלים יותר, ולשפר במקומות המצריכים שיפור. ועד שזה יקרה שתהיה לכולנו הסבלנות להכיל את זה ובעיקר להסתכל תמיד על חצי הכוס המלאה. ושניסע כולנו בדרכים טובות. חג עצמאות שמח"

Gett - דייט עם מונית

יום העצמאות שלנו: מתי הוקמה החברה?
2010

תקופת החלוצים: איך התחילה החברה?
חברת GetTaxi הוקמה ב-2010 על ידי דייב וייסר ורועי מור והחלה את פעילותה על בסיס שירות הזמנת מוניות דרך הטלפון. עד מהרה הפכה האפליקציה לפופולארית מהסיבה הפשוטה שהיא פתרה צורך באופן יעיל וידידותי למשתמש.
לאורך השנים שינתה שמה ל-Gett לאחר הרחבתה גם לשירות המשלוחים (Gett Delivery) ובהמשך גם לשירות השאטלים הפופולרי Gett Together. בנוסף לפעילותה בישראל, התרחבה Gett למספר שווקים נוספים בעולם ביניהם אנגליה וארה"ב אך את הפיכתה לגלובאלית לחלוטין השלימה למעשה החברה עם השקת שירות ה-Roaming המאפשר ללקוחות עסקיים להזמין, לנהל ולבצע נסיעות עסקיות באמצעות האפליקציה והממשק העסקי בעשרות מדינות ברחבי העולם.

כוחנו במספרינו: כמה משתמשים יש לשירות?
ל-Gett מעל 15,000 חברות ולקוחות עסקיים המשתמשים בשירות, ומיליוני משתמשים פעילים.

ויסעו ויחנו: איך אנחנו משפרים את התחבורה בישראל?
מרגע היוסדה של Gett, כל חווית הנסיעה במונית השתנתה, התייעלה ואפשרה בזכות אמינות, שקיפות וטכנולוגיה מתקדמת לאלפי משפחות לוותר על רכב שני. במרוצת השנים Gett פיתחה מספר פלטפורמות טכנולוגיות גם למגזר העסקי (Gett Together) וגם למשלוחים (Gett Delivery).
טכנולגיה זו מסייעת באופטימיזציה של כל ניהול צרכי התחבורה בארץ ובעולם, לרבות זמינות מוגברת, ניהול ובקרה ויכולות שליטה פיננסית.
החברה מחברת בין נוסעים לבין נהגים לפי צורך, בפריסה ארצית מלאה ומספקת מעקב מקוון אחר מיקום הנהג ומועד הגעתו, דירוגו בידי המשתמשים ואף היכרות עם תחביביו.
מאז נכנסה לחיינו, Gett פתרה את הצורך במזומן, ולמעשה שינתה את האופן בו אנו מתניידים במרחב, משלמים על נסיעה ובאופן כללי הפכה את החיים של כולנו לפשוטים ויעילים יותר.

רוח המפקד: האיחול שלנו ליום העצמאות
מארק און, מנכ"ל Gett ישראל: "Gett הייתה ונשארה חברה ישראלית טכנולוגית פורצת דרך, אשר גאה מאוד בשורשיה המקומיים. החברה שמחה על המהפכה שהובילה בעולם התחבורה המקומי, וכעת גם הגלובלי עם שירות ה- Roaming החדש ללקוחותיה העסקיים.
כחברה מקומית, Gett מעסיקה בישראל מאות עובדים במגוון מקצועות, מציעה לאלפי נהגים אפשריות הכנסה ומספקת שירות נגיש ואיכותי למיליוני ישראליים מדי חודש.
Gett מחויבת לסטנדרט שירות ברמה הגבוהה ביותר, הן מבחינת זמינות ונוחות והן מבחינת היצע הפתרונות עבור הלקוח העסקי והאדם הפרטי. בהזדמנות זו, אני רוצה לאחל לכל בית ישראל חג עצמאות שמח, אנו גאים להיות חלק מפסיפס אנושי מיוחד שמייצא לעולם פתרונות חכמים לכל היבטי החיים".

WAZE - אבודים בלעדיה

יום העצמאות שלנו: מתי הוקמה החברה?
2009

תקופת החלוצים: איך התחילה החברה?
Waze נוסדה מתוך האמונה הפשוטה שעל ידי עבודה משותפת ניתן לחסוך זמנים ולהימנע מסכנות בדרך.
מאז 2009, Waze גדלה מפרויקט קהילתי קטן למותג עולמי הודות למיליוני משתמשים, חברי קהילה, מתנדבים, שותפים ומפרסמים שבנו את Waze ביחד איתנו.

כוחנו במספרינו: כמה משתמשים יש לשירות?
למעלה מ-1.5 מיליון משתמשים פעילים מדי יום בישראל

ויסעו ויחנו: איך אנחנו משפרים את התחבורה בישראל?
התנועה פוגעת בסביבה, כאשר 30% מפליטות ה-CO2 מגיעות מתחבורה ועומסי התנועה הם נטל עצום על הכלכלה.
התחלנו תנועה של לקיחת אחריות לטובת היפוך המגמות הללו, במטרה לפעול למיגור התנועה. אנחנו הנהגים, הגורם לעומסים, אז רק אנחנו יכולים להיות הפתרון. אנחנו לא לבד במשימה הזו. המשתמשים שלנו משתפים נתונים בזמן אמת כדי לעזור זה לזה ולוודא של-Waze יש את המפה המעודכנת ביותר בעולם. קהילת המשתמשים שלנו מתרגמים ובודקים את האפליקציה כל הזמן כדי להבטיח שהיא פועלת ברמה המדוייקת ביותר ואנו מפגישים ערים, אזרחים, שותפים במגזר הפרטי והציבורי כדי לפתור אתגרי ניידות בקנה מידה עולמי.

רוח המפקד: האיחול שלנו ליום העצמאות
"אנחנו ב- Waze פועלים מדי יום עם משימה אחת בראש: לעזור לאנשים לשפר את החלק המאתגר ביותר בשגרת היום שלהם - תעבורה. אנחנו עושים את זה. בעזרת הקהילה שלנו, שהיא לב הפעילות שלנו, בארץ ובעולם".

עוד בוואלה!

היום שאחרי הקורונה: להזמין Gett בלונדון

לכתבה המלאה

Moovit - היאוש מהתחבורה הציבורית נעשה יותר נוח

יום העצמאות שלנו: מתי הוקמה החברה?
נוסדה בישראל בשנת 2012 על ידי ניר ארז, רועי ביק וירון עברון

תקופת החלוצים: איך התחילה החברה?
ב-2012 חברת Moovit השיקה אפליקציה חינמית למכשירי אייפון ואנדרואיד במטרה לעשות סדר בכל הקשור לזמני הגעה ומסלולי הנסיעה בתחבורה עירונית ולהדריך אנשים כיצד להתנייד בה ביעילות ובנוחות.
הכל התחיל בשיחה שנערכה בין ניר ארז וירון עברון, שניים ממייסדי החברה בשיחה, סיפר עברון לארז עד כמה המידע על תחבורה ציבורית אינו נגיש לקהל הנוסעים, וכי הציבור תלוי בלוחות זמנים מודפסים ומסורבלים. כאשר התברר כי עברון יודע כיצד אפשר לבנות תהליך לתכנן מסלול תחבורה הם היו מוכנים להתחיל לעבוד.

מאז זכתה אפליקציית Moovit זכתה בפרסים רבים ביניהם: בתואר "האפליקציה המקומית הטובה ביותר" על-ידי Google בשנת 2016, ולאחת מהאפליקציות הטובות ביותר ב-2017 על-פי Apple.
במאי 2020, חברת Moovit נרכשה על-ידי Intel כדי לאחד כוחות עם Mobileye ולקדם את אסטרטגיית ה-MaaS שלה. יחד, Moovit ו-Mobileye יאיצו את אימוץ התחבורה האוטונומית ברחבי העולם.


כוחנו במספרינו: כמה משתמשים יש לשירות ?
כיום החברה משרתת מעל ל- 1.3 מיליארד משתמשים, 3,500 ערים ב-112 מדינות ופועלת ב-45 שפות.

ויסעו ויחנו: איך אנחנו משפרים את התחבורה בישראל?
Moovit מאפשרת לאנשים להקל ולשנות את הדרך שבה הם מתניידים בתחבורה ציבורית. ובכך, מסייעת להפחית את כמות הנהגים על הכביש לטובת שימוש בתחבורה ציבורית ושיתופית שהינה ידידותית יותר לסביבה ולפקקים.
באמצעות הטכנולוגיה של Moovit אנשים יכולים לקבל מידע בזמן אמת, לתכנן מסלול ולהגיע אל היעד שלהם באמצעות אמצעי תחבורה ציבורית ושיתופית, בצורה נוחה ונגישה באפליקציה אחת. וזאת, תוך שימוש בכל כלי תחבורה נתון כולל תחבורה ציבורית, שירותי הזמנת מוניות, אופניים שיתופיים, קורקינטיים חשמליים, רכבים שיתופיים, קארפול ועוד.

לצד זאת, Moovit מספקת לממשלות, ערים, חברות תחבורה וארגונים פתרונות תחבורה חכמה מבוססי AI שכוללים תכנון, תפעול וניתוח נתונים. הפתרונות הללו מסייעים בהפחתת עומסי תנועה, העלאת כמות הנוסעים, הגדלת היעילות וניצול ציי רכב.

רוח המפקד: האיחול שלנו ליום העצמאות
ניר ארז, מייסד ומנכ"ל Moovit: "יום העצמאות הוא חגיגה לאומית, אך גם חגיגה פרטית - שמוקירה את הזכות לחופש תנועה וביטוי עצמי של כל אדם, מעצם היותו אדם. Moovit תמשיך לסייע לציבור הישראלי מכל קצוות הקשת - לממש את זכותו לנוע, לטייל ולהנות ממגוון שווה של הזדמנויות, בצורה נוחה וזמינה. אנו מאחלים לכולם חג שמח ונסיעה בטוחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully