וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה ייצוגית נגד יבואנית פולקסווגן: שיווקה מכוניות עם חישוקים לא מקוריים

עודכן לאחרונה: 8.5.2022 / 11:53

בית המשפט ייאלץ להכריע בסוגיה המשפטית האם לקוחות שרכשו מכוניות מתוצרת פולקסווגן קיבלו חישוקי סגסוגת לא מקוריים על אף שהמכונית נרכשה כחדשה

אחת הסיבות המביאות לקוחות לרכוש מכונית חדשה "מהניילונים" היא הידיעה, או לפחות ההנחה כי המכלולים המסופקים עם הרכב הינם מקוריים, החל ברכיבים המכאניים וכלה באבזור המרכיב אותה - אלא אם כן מצוין בפירוש אחרת. זו בדיוק הנקודה שתעמוד במרכז תביעה ייצוגית שהוגשה לאחרונה לבית המשפט כנגד צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן לישראל.

במסגרת התביעה, שהוגשה על ידי עו"ד יעקב דוידוביץ' לבית המשפט המחוזי בתל אביב, מובא המקרה של לקוח החברה, שרכש פולקסווגן גולף בשנת 2018 ולאחר שהיה מעורב בתאונה הסב שמאי הרכב את תשומת ליבו לכך שהחישוקים עמם הגיעה המכונית אינם מקוריים וכי שלא יוכל לקבל תמורתם החזר.

פולקסווגן גולף 2017 במבחן דרכים. ניר בן טובים
הם רק נראים כמו המקור/ניר בן טובים

כפי הנטען בכתב התביעה, ברשימת האביזרים עמם מגיעה המכונית מצוין תחת "אבזור חיצוני" כי המכונית מגיעה עם חישוקי סגסוגת, אולם ללא ציון העובדה האם חישוקים אלו מקוריים או לא, מה שמביא את הלקוח להניח כי כפי שמצופה מרכב חדש, כלל המכלולים בו הינם מקוריים. ולמרות שבהזמנת הרכב קיבל הלקוח "שדרוג" לחישוקי 16 אינץ' לא נאמר לו כי אלו אינם מקוריים.

אולם כאמור, רק לאחר תאונה שארעה לבעל הרכב וחוות דעת השמאי שבחן את המכונית התברר כי חישוקים אלו אינם מקוריים כלל וכי רק נראים כמו אלו המקוריים של היצרנית. בהמשך בהתכתבויות וכפי שעולה מתמלול השיחות עם היבואנית שהגיעו לידינו עולה כי נציגיה הודו כי לא מדובר בחישוקים מקוריים וכי הנוהג קיים מזה לפחות מספר שנים. אולם הם מדגישים כי נאמר ללקוחות כי מדובר ב"התקנה מקומית", אך לטענת הלקוח ומגישי התביעה הייצוגית משמעה של התקנה מקומית אינה אומרת במפורש שהחישוקים אינם מקוריים.

תביעה ייצוגית צ'מפיון מוטורס. צילום מסך,
ציון החישוקים במפרט האבזור והחישוק הפגוע/צילום מסך

בתביעה הייצוגית דורש הלקוח פיצוי על סך 16 אלף שקלים על פי חישוב עלות של 4,000 שקלים לחישוק בודד מקורי כפי שנמסר לו ממרכז השירות של היבואנית ובנוסף עלות ההתקנה העומדת על 1,000 שקלים ופיצוי נזק על סך 2,000 שקלים. במקרה הכולל של התביעה הייצוגית המקיפה את כלל רוכשי המכונית מדגם זה ב-7 השנים האחרונות ומאז הגשת התביעה עומד הסכום על 80 מיליון שקלים.

אם תתקבל התביעה הייצוגית, ולא יופנו הצדדים למסלול הפשרה כפי שקורה בחלק ניכר מהמקרים, יתבקש בית המשפט להכריע האם באי ציון מפורש של העובדה שהחישוקים אינם מקוריים על אף ציונם במפרט הרכב ולוגו היצרנית עליהם יש משום הטעיה של הצרכנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully