וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מישהו מהכיתה של הילד? 17 תלמידים לא יחזרו מהחופש

עודכן לאחרונה: 20.6.2022 / 9:52

מדי שנה גובים חודשי החופש הגדול את חייהם של כ-17 ילדים ובני נוער ואליהם מצטרפים מאות נפגעים. מוקדי הסיכון ידועים, השעות מוכרות, אולי הפעם גם ייעשה משהו למנוע את התאונה

סיום שנת הלימודים ויציאה לחופש הגדול, בי"ס פאול קור, פתח תקווה, 30 ביוני 2021. ראובן קסטרו
היציאה של הילדים לחופש חושפת אותם לסכנות בכבישים/ראובן קסטרו

היום, ה-20 ליוני הוא האות ליציאתם לחופש הגדול של תלמידי חטיבות הביניים והתיכונים, עשרה ימים מאוחר יותר ב-1 ליולי יהיו אלו גם תלמידי בתי הספר היסודיים שיצאו לחופש הגדול. אולם יחד עם התקופה בת החודשיים בהם אינם במסגרות בתי הספר, מגיעה גם "העונה החמה" של היפגעות בתאונות דרכים.

בשנת 2021 נהרגו 17 בני נוער וילדים בגילאי 0-19 בחודשי הקיץ, עליה של שלושה הרוגים ביחס לנתון של שנת 2020. אלו מצטרפים ל-166 ילדים ובני נוער בגילאים אלו שנהרגו במהלך העשור האחרון בתאונות בחודשי הקיץ (יוני, יולי, אוגוסט). ממוצע של 17 הרוגים מדי שנה, הרוג אחד מדי שבוע.

אלו הנתונים המרכזיים מדו"ח שחיברה עמותת "אור ירוק" והגיע לידי וואלה!רכב. הדו"ח לא מסתפק באיסוף וניתוח הנתונים, אלא גם מעלה שורת פעולות מידיות שניתן לבצע על מנת לצמצם את הסיכון להמשך המצב.

דניאל אהרן, בן ה-13 שנהרג בזמן רכיבה על קורקינט, 7 ביוני 2022. באדיבות המשפחה
דניאל אהרן בן ה-13 שנהרג בעת שרכב על קורקינט חשמלי/באדיבות המשפחה

מתוך נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי שנת 2021 הייתה שנת שיא במספר בני הנוער והילדים שנפצעו קשה בתאונות דרכים. 143 מהם נרשמו בשנה שעברה, כאשר זו הקרובה אליה היא 2017, אז נפצעו קשה 137 ושנת 2016 עם 136. ככלל במרוצת העשור האחרון נרשמה מגמת עלייה בנתונים כאשר שנת 2012 ממנה החלה המדידה הייתה הנמוכה ביותר עם 91 פצועים קשה בלבד.

גם בפילוח של כמות הנפגעים לפי חודשים, אוגוסט הוא הקטלני ביותר (5,067 נפגעים בעשור), ואחריו יולי (4,662) ויוני (4,431 נפגעים). הסיבות שנמנות בין השאר בדו"ח: היעדר מסגרת, אווירת החופש וחוסר המעש הם התורמים המרכזיים למספר הנפגעים הגבוה. חיזוק להשערה הזו מתקבל מהשעות בהן נפגעים הילדים שם ניתן לראות עלייה ברורה בגרף בין השעות 12:00-15:00 - שעות סיום הקייטנות וכן עלייה נוספת בשעות אחר הצהריים והערב המוקדמות - בין 18:00 ל-21:00.

עוד בוואלה!

רחובות אדומים: אלו הם המקומות המסוכנים ביותר בישראל להולכי רגל

לכתבה המלאה
היפגעות בני נוער וילדים בחופש הגדול. עמותת אור ירוק, צילום מסך
נתוני ילדים ונוער נפגעי תאונות דרכים בעשור האחרון/צילום מסך, עמותת אור ירוק

עורך דין יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חודשי הקיץ והחופש הגדול הם תקופת זמן שבה הילדים ובני נוער נמצאים בסיכון גבוה להיפגע בתאונת דרכים. תחושת החופש, המודעות הנמוכה לבטיחות בדרכים, היעדר השגחה הורית מספקת, היעדר תשתיות ממתנות תנועה במרחב העירוני והנסיעות המשפחתיות הארוכות לחופשה, מגבירים את הסיכון של ילדים ובני נוער להיפגע בתאונות דרכים".

בסיכום הדו"ח מציינים בעמותה את אותן פעילויות בהן היא ממליצה לנקוט על מנה לצמצם ככל האפשר את הסיכון להיפגעות ילדים ובני נוער. בין השאר הם קוראים לאכיפה מוגברת באזורי סיכון בהם יש ריבוי ילדים ובני נוער ובכבישי הצפון והדרום. בתחום התשתיות הם קוראים לראשי הערים והמועצות המקומיות לרסן את מהירות הנסיעה של כלי הרכב בריכוזי ילדים ונוער כמו ליד בתי ספר, גנים ציבוריים ועוד. פעילות משותפת של משרדי החינוך והתחבורה עוד לפני היציאה לחופשה. הסברה ממוקדת לקהלים הרלוונטיים - ילדים, נוער והורים בפלטפורמות המתאימות. וכן דגש מיוחד על הסכנות הטמונות ברכיבה על קורקינטים ואופניים חשמליים שלא לפי החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully