וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוואת עלויות וחסכונות - רכבי דלק מול רכבים חשמליים

בשיתוף לאומי

עודכן לאחרונה: 21.6.2022 / 15:19

הרכב הנוכחי מתחיל לזייף ואתם מבינים שממש בקרוב תצטרכו להחליף אותו? אם בעבר שוק הרכבים היה פחות או יותר אחיד ומובן, היום, עם כניסת הרכבים ההיברידיים והחשמליים, לא תמיד ברור לנו איזה רכב יהיה עבורנו יותר משתלם

זה קורה יותר מדי. רכב שקניתם לפני כמה שנים והייתם בטוחים שיחזיק אתכם עוד שנים, מבלה פתאום יותר ויותר זמן במוסך. הוא נתקע, הטיפולים שלו מתייקרים, ומהמכשיר היעיל שהוביל אתכם בנוחות ממקום למקום וחסך לכם זמן, הוא הופך לעול. לפני שתיכנסו לסוכנות הרכבים הקרובה לביתכם, לפני שבודקים אפשרויות מימון לרכב, כדאי לחשוב איזה רכב יתאים לכם יותר - רכב דלק או רכב חשמלי.

עלות הרכישה של רכב חשמלי לעומת רכב דלק

כיום, רכישת רכב חשמלי תהיה לרוב יקרה יותר. רכבי דלק מגיעים במגוון רחב של דגמים, קטגוריות ושנתונים, מה שמאפשר לרוב הצרכנים למצוא רכב שיתאים לתקציב שלהם. לעומת זאת, רכב חשמלי על פי רוב יהיה יקר יותר ובטווח מחירים יותר צר. יחד עם זאת, בהתאם לסקירה שתופיע בהמשך, רכישת רכב חשמלי עשויה להפחית את ההוצאות השוטפות על נסיעות ואחזקה באופן משמעותי.

עלות הנסיעה ברכב חשמלי לעומת רכב דלק

בעוד שרכישת רכב חשמלי תהיה כרוכה, על פי רוב, בהוצאה גבוהה יותר, הרי שההוצאה על נסיעה שוטפת תהיה פעמים לרוב נמוכה יותר מאשר ברכב דלק רגיל. יש לכך מספר סיבות - ראשית, משום שטעינת הרכב החשמלי, בין אם בעמדת טעינה פרטית או ציבורית, עולה משמעותית פחות מתדלוק מיכל דלק עד להיותו מלא. תדלוק רכב בעירה פנימית יכול להגיע לעלות של עד פי עשרים מטעינת רכב חשמלי, בפרט אם בעל הרכב מתקין עמדת טעינה פרטית בביתו או במקום עבודתו. כך שרכב חשמלי עשוי לחסוך לבעליו אלפי שקלים בשנה. בנוסף, לעומת רכב דלק, רכב חשמלי מבזבז פחות אנרגיה בעת נסיעה בפקקים, מה שהופך להיות יתרון משמעותי יותר ויותר לנהג הישראלי.

רכב חשמלי. pixabay,
רכב חשמלי/pixabay

עלות האחזקה השוטפת של רכב חשמלי לעומת רכב דלק

רכבים חשמליים מתאפיינים בעלויות אחזקה נמוכות יותר. לרכב חשמלי פחות חלקים העשויים להתקלקל ולדרוש טיפול והחלפה, וכן הוא מתאפיין במנוע אמין יותר הנוטה פחות להתקלקל. לכן עלות האחזקה של רכב חשמלי תהיה נמוכה יותר, לעתים בהפרשים של עשרות אחוזים. בנוסף, יש לקחת בחשבון כי כאשר רכב הוא אמין יותר ודורש פחות התעסקות ותיקונים, אנחנו גם מאבדים פחות שעות וימי עבודה בעיסוק בטיפול בו, מה שיוצר הבדל בהוצאות בפני עצמו.

ירידת ערך הרכב ברכב חשמלי לעומת ברכב דלק

ירידת ערך הרכב היא אחת ההוצאות שלא תמיד נלקחות בחשבון בעת רכישת רכב, למרות שהיא משמעותית ביותר ויכולה להגיע לעלויות של אלפי שקלים שנצטרך להוסיף בעוד כמה שנים, כשנרצה להחליף רכב שוב. רכבי דלק נוטים לאובדן רכב משמעותי, בפרט בשנים הראשונות לאחר עלייתם על הכביש. לעומתם, רכבים חשמליים, כיום, נוטים לאבד פחות מערכם ולעתים אפילו נרשמת לזכותם עליית ערך.

אז מה יוצא יותר משתלם?

התשובה לשאלה הזו תלויה, תמיד, בתקציב שלכם וברמת הגמישות שלו. אם יש לכם את האפשרות להוצאה גדולה יותר על רכישת הרכב, ברכישת רכב חשמלי תוכלו לחסוך אלפי שקלים בשנה על אחזקה שוטפת. יחד עם זאת, כיום ההפרש בעלות הרכישה הראשונית עדיין גבוה, ולכן יתכן שעדיין תעדיפו להישאר עם רכב הדלק המוכר.

*כתבה זו אינה מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל

בשיתוף לאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully