וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפרסום ב"וואלה!": החוק שיסלק כלי רכב נטושים מהרחובות

עודכן לאחרונה: 22.6.2022 / 9:00

אושר סופית: החוק שיקצר נהלים ויביא לאכיפה ממוקדת לסילוק אלפי כלי רכב נטושים מרחובות הערים. יוזם החוק ח"כ איתן גינזבורג: ""אין סיבה שרכבים נטושים יתפסו מקומות חנייה"

מכונית ללא לוחית רישוי בבני ברק. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
מכונית ללא לוחית רישוי בבני ברק/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

רגע לפני פיזור הכנסת אושרה הצעת החוק החדשה שלפיה יקוצר לחצי פרק הזמן המותר להשארת רכב נטוש ברחוב, ותחייב את העירייה לגרור אותו בתוך שלושה שבועות מקבלת ההתראה. מטרת הצעת החוק היא בין השאר לסגור פרצה בחוק הקיים, פרצה אותה ניצלו בעלי מכוניות המזוהות כמכוניות נטושות. לפי המצב שהייה עד כה, הליך הזיהוי וההתראה היה לוקח בממוצע כחצי שנה ובו התבקש בעל הרכב להזיזו, בעלי המכוניות היו מזיזים את כלי הרכב, לעיתים כמה עשרות ס"מ על מנת שהדבר ייחשב כאילו הזיזו את רכבם ובכך מנעו את הגרירה שלהם.

את הפרצה הזו ניצלו סוחרי רכב ואנשים אחרים על מנת להתחמק מאכיפה, וככל שהדבר אמור באזורים בעלי מצוקת חניה, הקשו עוד יותר את חיי התושבים ברחוב. על פי נתוני עיריית תל אביב, בעיר התקבלו ב-2020 כ-3,600 קריאות שירות למוקד העירוני על כלי רכב נטושים ו-3,500 דרישות הזזה נמסרו לבעלים שלהם, כל זאת בעיר שמובילה את מצוקת החניה בישראל.

על פי החוק החדש, מתאפשר לעיריות לגרור רכב נטוש בתוך 51 ימים, כאשר פרק הזמן שבו ניתן להשאיר רכב נטוש קוצר מ-60 ל-30 ימים. ההזזה של כלי הרכב תהייה למרחק משמעותי, העירייה עצמה תחויב לגרור את הרכב עד 21 ימים ממתן ההתראה ובמקרה של רכב ללא רישיון הוא יגרר בתוך 10 ימים.
כמו כן, מוסיף החוק החדש את האפשרות למסור את ההודעה לבעלי הרכב באמצעות מסרון לטלפון הנייד, כאשר עד כה ההודעות נמסרו באמצעות דואר רשום ומדבקה על המכונית, מה שאמור להקל על בעלי מכוניות שזוהו בשוגג כנטושות לפנות לעיריות ולבטל את ההתראה.

יוזם החוק חבר הכנסת איתן גינזבורג (כחול לבן) אמר במליאת הכנסת: "אין סיבה שרכבים נטושים שלא נמצאים בשימוש יתפסו מקומות חנייה של תושבי הערים, המשתמשים ברכבם כדי להגיע לעבודה וממנה. החוק שהעברתי יתמרץ את בעלי הרכבים הנטושים להחנות בחניונים ולא ברחובות, ובכך יקל על מצוקת החניה ההולכת וגוברת בערי ישראל, וישפר את פני הערים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully