וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתיד כבר כאן: טיסת ההדגמה של הרכב המעופף איתו תגיעו לעבודה

29.6.2022 / 23:33

הג'טסון וואן, רכב אוויר שיכול לטוס כ-20 דקות במהירות של יותר מ-100 קמ"ש השלים טיסה ראשונה באיטליה כשהחברה כבר מוכרת את כלי הרכב שלה: "זה העתיד של התחבורה"

טיסה ברכב המעופף Jetson ONE/Jetson

הסרטון הבא מציג את הרגע המדהים בו רכב עתידני שעולה כ-285 אלף ש"ח עולה לאוויר לטיסה הרשמית הראשונה שלו. תומאש פטן, המייסד השותף של הפירמה השבדית ג'טסון, טס ברכב ג'טסון וואן מביתו שבאיטליה לבינייני החברה בטוסקנה.

החברה סיפרה כי המסע קיצר את זמן הנסיעה הרגילה ב-88 אחוזים ושזהו "רגע מכונן לתעשיית כלי הרכב המעופפים כולה". רכב האוויר מונע על ידי שמונה מנועים אלקטרוניים, יש לו זמן תעופה של 20 דקות ויכולה להגיע למהירות מירבית של 102 קילומטר לשעה. הוא בנוי ממסגרת שהושפעה מרכבי מירוץ ועשויה מסגסוגת אלומיניום שנעשה בה שימוש בתעדיית רכבי החלל והגוף מורכב מתערובת של קרבון-קוולר. בתוכו יש בטריית לית'יום שניתנת להטענה והרכב עצמו יכול להסיע טייס ששוקל עד 100 קילו.

ככה זה נראה

סאן סאנר, מנהל התקשורת של ג'טסון, סיפר: "ב-21 במאי, אחרי חודשים של ניסיונות חוזרים ונשנים, הצוות של ג'טסון הצליח להשלים את הנסיעה הרשמית שלו. הצוות חיכה בציפייה מתוחה בעוד הג'טסון וואן הגיע למתקן סנטה מריה א מונטה שבטוסקנה".

תומאש פטן, המייסד השותף, סיפר: "המטרה העיקרית שלנו היא לעודד את התעופה. אנחנו מאמינים שהשיטה הזאת היא העתיד האמיתי של התחבורה. אנחנו מחויבים להפוך את זה למציאות".

פיטר טרנסטרום, המייסד השותף והנשיא הוסיף: "הג'טסון בנוי כמו מכונית פורמולה 1 לשמיים וכיף לטוס בה. הדבר הכי חשוב - מערכת הייצוב בשמיים שפיתחנו הופכת את חווית הטיסה לפשוטה ביותר. אנחנו יכולים להפוך כל אחד לטייס בחמש דקות".

הצוות של ג'טסון סיים לעבוד על המודל שלהם ב-2018. מאז הם עבדו על גירסה ידידותית יותר למשתמש. "מכרנו את כל המוצרים שלנו ל-2022 כבר, ואנחנו מקבלים הזמנות ל-2023".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully