וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חש מאוים בכביש ושלף אקדח, איך זה נגמר?

עודכן לאחרונה: 30.6.2022 / 14:01

זה התחיל כעוד ריב נהגים על הכביש, עד שאחד מהם הכניס אקדח לתמונה. אבל העלילה בסיפור ההזוי הזה רק הולכת ומסתבכת ככל שמעמיקים בו

אילוסטרציית אקדח. ShutterStock
ואז הנהג מנופף באקדח, איך זה נגמר?/ShutterStock

אווירת ההפקרות בכבישים ואזלת היד כנגד נהיגה בריונית, הביאו בשנים האחרונות לכך שסכסוכי נהגים בכביש שהופכים לתקריות אלימות הפכו לתופעה עגומה ולא ממש נדירה בישראל. אבל את המקרה הזה, בו שלף אחד הנהגים אקדח ונופף בו מול הנהג השני, קובע תקדים בעייתי מאוד בתחום.

הסיפור הזה שהתרחש באפריל 2021 מתחיל כאשר נהג ג'יפ החליט שנהג אחר בפולקסווגן חלף בקרבה מסוכנת אליו. התגובה שלו? היצמדות לדופן הפולקסווגן תוך צפירות ותנועת בירור עצבנית ביד. כמקובל במקרים כאלו שמסלימים במהירות, מניף לעברו נהג הפולקסווגן אצבע משולשת ובתגובה מתחיל נהג הג'יפ "לחתוך" את הפולקסווגן באופן שהנהג שלה תיאר ככזה שגרם לו לחוש סכנה לחייו.

עד כאן עוד סכסוך נהגים מיותר ומטופש, כזה שיכול במקרה הטוב להסתיים בנזקי פח, במקרה הפחות טוב בתאונה בין השניים, ובמקרה הגרוע לערב משתמשי כביש שנקלעו בעל כורחם לסכסוך המתנייע הזה. אלא שכאן חלה תפנית בעלילה, כאשר נהג הפולקסווגן שולף בשלב זה אקדח, מנופף בו אל מול נהג הג'יפ ואמר לו "אתה רוצה להרוג אותי? קח תהרוג אותי". למראה האקדח נהג הג'יפ שהבין שהסיפור הזה הוא כבר לא זעם כביש רגיל, מנתק מגע מהפולקסווגן תוך שהוא מחייג למשטרה, מדווח על האירוע ומוסר את מספר לוחית הרישוי של הרכב.

המשטרה שאיתרה את נהג הפולקסווגן עיכבה אותו לתשאול וחיפוש בכלי הרכב, ולאחר הודאתו של הנהג במעשה נלקח לחקירה בתחנת המשטרה ובהמשך הוגש נגדו כתב אישום על "איום על עובר דרך במטרה להפחידו או להקניטו". מדוע לא על איומים בנשק? ובכן, כאן התברר כי האקדח המדובר היה מסוג "איירסופט". כלים המשמשים לירי ספורטיבי במשחקים טקטיים וכתחביב, מופעלים על ידי אוויר דחוס, ויורים כדוריות חרס או פלסטיק. חלקם הגדול מהווים העתקים מדויקים להפליא של כלי נשק אמיתיים.

דירת המסתור, בה נעצרו 12 חשודים, כשברשותם עשרות אלפי שקלים במזומן, ונמצאו גם אקדח 'אייר סופט', סכינים, מכשירים ניידים ו 2 רכבים, שנתפסו ע"י השוטרים. 22 באפריל 2021. דוברות משטרת ישראל
אקדחים שהם העתקים מדויקים להפליא של הדבר האמיתי/דוברות משטרת ישראל

לבית המשפט הגיש נהג הפולקסווגן את טענותיו המקדמיות באמצעות עו"ד עמרי לשם, שטען כי בהליך החקירה הראשוני של המשטרה לא פורטו בפני העצור הזכויות הבסיסיות שלו וכי אלו, כולל הזכות להיוועץ בעורך דין ולשמור על שתיקה נאמרו לו רק לאחר הודאתו הראשונית. אולם עיקר הטיעון להגנת הנהג היה כי מרשו הציג את אקדח האוויר מתוך הגנה עצמית. שכן חש שהוא נתון בסכנת חיים מיידית בשל הנהיגה הפרועה של נהג הג'יפ. כמו כן טען עו"ד לשם כי האקדח לא נשלף מהנרתיק עצמו. עוד טען כי לא רק שלא נגרם נזק בשל הנפת האקדח, אלא שלהיפך, ייתכן שנמנע נזק כבד יותר שהיה עלול להיגרם כתוצאה מנהיגת בעל הג'יפ.

לדברי נהג הפולקסווגן, הוא מחזיק באקדח האוויר בדיוק למטרות אלה, שכן בעבודתו כנהג הוא נתקל על בסיס שבועי בנהגים עבריינים שפורקים את תסכוליהם על הכביש בנהיגה פרועה ומסכנת חיים.

משטרת ישראל עצרה שני קטינים שנכנסו לבית ספר באילת, וירו במורה כדורי פלסטיק באמצעות אקדח "אייר-סופט.". דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
התחמושת היא לרוב כדוריות פלסטיק/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

אבל כאן לא מסתיים הסיפור, יש עוד טוויסט אחד בעלילה, כאשר נהג הג'יפ, זה שכזכור דיווח למשטרה על המקרה, ביקש לסגור את תיק החקירה שנפתח לאחר התלונה שלו מיד לאחר החקירה שלו במשפט. "המתלונן ירד מהעניין בבת אחת בסיום חקירתו", אומר לוואלה!רכב עו"ד לשם, "ניכר כי חשש שהתנהגותו תתהפך עליו... יתכן שזו לא הפעם הראשונה שלו בתחנת משטרה, והוא מודע לכך שכל הודאה יכולה להפוך באחת לחקירה באזהרה, מה שהיה ראוי שיעשה גם כאן, ולא נעשה".

"בתיק זה לא היה מקום להגשת כתב אישום, הנאשם הוא אדם נורמטיבי שאף התנדב בעברו במשטרה במשך שנים וביקש להתגייס אליה. מעשים פליליים זרים לו".

בסופו של דבר השופט מנחם מזרחי, סגן נשיא בית משפט השלום ברמלה, שדן בתיק, אישר את הודעתה של יחידת התביעות על כך שהיא מבטלת את כתב האישום בהמשך לטענות המקדמיות והורה על סיום ההליך הפלילי.

עוד בוואלה!

תיעוד: כך נראה עוקץ "תאונות" הולכי הרגל

לכתבה המלאה

סוף דבר, אקדח אוויר או לא המסר שעולה מהפסיקה במקרה הזה מסתמן כבעייתי מאוד וזו בלשון המעטה.

ראשית, למרות שזה לא היה עיקר הדיון, הגיע הזמן שנהיגה אלימה ובריונית תטופל בחומרה כאילו מדובר היה בתקיפה או איומים בכלי נשק. אבל גם בהתייחסות למקרה הפרטני הזה, נהג המנופף ב"אקדח" בעקבות ריב בכביש, לעולם לא יודע אם הנהג ברכב לידו חמוש באקדח אמיתי או האם עובר אורח חמוש עשוי להבחין בהתרחשות ולהתערב תוך שימוש בכוח קטלני - כזה שבקלות עלול להכניס בלתי מעורבים למעגל האלים הזה. האם גם במקרה הבא של נהג שינופף באקדח אוויר בכביש תינתן פסיקה סלחנית כזו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully