וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכב משפחתי בהתאמה אישית

מוגש מטעם MG

עודכן לאחרונה: 30.6.2022 / 13:23

כדי לעשות קצת סדר, ולעזור לכם להגיע להחלטה הנכונה ביותר עבור המשפחה שלכם, הנה כמה שיקולים שיש לקחת בחשבון לפני ההחלטה איזה רכב לרכוש עבור המשפחה

בחירת הרכב האידיאלי ביותר עבור כל משפחה היא כמובן החלטה שאינה מתקבלת בקלות ובמהירות. יש לקחת בחשבון הרבה גורמים ומשתנים אשר ישפיעו על הבחירה. משפחה בת חמש נפשות אשר לה שלושה ילדים קטנטנים, תזדקק לרכב שונה מאשר משפחה בת חמש נפשות שבה הילדים בגיל ההתבגרות או אף במהלך השירות הצבאי.

מספר הנפשות במשפחה

כאמור, ישנה חשיבות גדולה למספר הנוסעים ברכב בנקודת הזמן הנוכחית. כמה ילדים במשפחה? בני כמה הם? האם הם זקוקים לכיסאות תינוק או לבוסטרים? האם המשפחה עומדת להתרחב בזמן הקרוב כך שיש להתאים אותה לשינוי? משפחה גדולה ובה ילדים מתבגרים למשל, תזדקק לרכב בעל מושב אחורי מרווח כמו בדגמי רכב SUV, כדי לאפשר לכל ילד ישיבה נוחה ונעימה. זוג צעיר שעומד להרחיב את המשפחה במהלך התקופה הקרובה, יכול לבחור רכב קטן יותר עם מושב אחורי שיתאים לכיסא תינוק, אך שיהיה בעל תא מטען גדול כדי לאחסן את עגלת התינוק ושאר אביזרים.

מטרות השימוש ברכב

חשוב מאוד להתאים את הרכב למטרות השימוש שיהיו לו. למשל, רכב שני במשפחה המיועד בעיקר לנסיעות למקום העבודה וחזרה, מתאים יותר שיהיה רכב עירוני קטן ונוח שיהיה קל לתמרונים בתוך העיר כמו גם לחניות. רכב יחיד במשפחה, המתוכנן לשרת את שני בני הזוג לנסיעות יומיומיות לעבודה, חוגים, חברים, סידורים וכדומה, יתאים שיהיה רכב בעל תא נוסעים נוח ומרווח ותא מטען גדול בהתאם.
משפחות שאוהבות לטייל, טיולים רגליים או טיולי שטח, יעדיפו לרכוש רכב בעל תא מטען גדול אך גם שיוכל לנסוע בשבילי עפר ודרכים לא סלולות, ולכן יעדיפו ג'יפים או מכוניות פנאי גדולות.

רכב. pixabay,
רכישת רכב היא ההוצאה השנייה בגודלה עבור המשפחה הישראלית ויש להתייחס אליה ברצינות המתבקשת/pixabay

שיקולי איכות הסביבה

ישנן משפחות אשר מקפידות על מחזור, שימוש בכלים רב פעמיים, ניצול אנרגיית השמש, חסכון במים וכדומה. כיוון שבשנים האחרונות שמירה על איכות הסביבה הפכה להיות נושא בוער ומהותי, אפשר להתייחס לשיקול זה באופן קונקרטי הנוגע לבחירת הרכב המשפחתי.

ניתן לבחור ברכב חשמלי או היברידי מתוך שיקולים אלו של צמצום פליטת חומרים מזהמים ושמירה על איכות הסביבה. רכב מסוג זה עומד בקריטריונים אלו ואף חסכוני מאוד לתחזוקה, שקט בזמן הנסיעה ופופולרי במיוחד. משפחות שיכולות להתקין בתחומן עמדת טעינה ביתית יוכלו ליהנות גם מטעינה נוחה בכל שעות היום או הלילה לפי העדפתן.

תקציב והוצאות שוטפות

שיקול נוסף חשוב ומשמעותי הוא התקציב עבור הרכב המדובר. יש לחשוב על תקציב מכמה בחינות שונות. הן הסכום שאותו מעוניינים להוציא על רכישת הרכב והן ההוצאות הנלוות כגון - ביטוחים, דלק, תחזוקה וכדומה.

חשוב לקחת בחשבון את כל המרכיבים הללו, שכן ייתכן שמחיר הרכב נמוך ובר השגה אך שאר ההוצאות הנלוות הופכות אותו לבלתי משתלם ומעבר לתקציב.

שיקולים אלו ועוד מגוון שיקולים אישיים יכולים וצריכים להשפיע על ההחלטה לרכוש רכב חדש. ההוצאה עבור רכב היא השנייה בגודלה עבור המשפחה הישראלית, לאחר רכישת הבית או תשלום דמי שכירות עבורו, ויש להתייחס אליה ברצינות המתבקשת.

יחד עם זאת, רכב אינו משכנתה או דמי שכירות חודשיים. אם מתברר תוך כדי שימוש כי הוא אינו מתאים לצורכי המשפחה, כי הוא אינו חסכוני כפי שנדמה היה בהתחלה, כי הצרכים השתנו ויש להתאים למשפחה רכב חדש וכדומה, קל מאוד להחליף את הרכב באחר שיתאים יותר. אפשר ללמוד מהניסיון ובקנייה הבאה למצוא רכב שיתאים יותר.

מוגש מטעם MG
  • עוד באותו נושא:
  • suv

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully