וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג לאספני הרכב: יותר ייבוא מכוניות אספנות עם הגה ימני

עודכן לאחרונה: 15.7.2022 / 15:10

משרד התחבורה יתיר ייבוא של מכוניות אספנות בעלות הגה ימני. זאת לאחר חתימת השרה על התיקון לתקנת ייבוא הרכב. נחום קדמיאל, יו"ר מועדון ה-5: "ההיתר עשוי להעשיר את נוף רכבי האספנות בישראל"

רכב עם הגה ימני. אתר יצרן
מכוניות בריטיות רבות כמו יגואר XK120 ואחרות יוצרו בעיקר עם הגה ימני/אתר יצרן

אחרי שמונה שנים של תהליך ארוך מול משרד התחבורה, ולאחר שנתיים בהן התקבל האישור העקרוני אך לא נחתם, הצליח מועדון ה-5 להביא את המשרד לאשר ייבוא מכוניות אספנות בעלות הגה ימני לישראל. עד היום, נאסר לייבא כלי רכב אלו למעט רכבי עבודה. במילים אחרות, הרכב היחיד שניתן היה לייבא לישראל והיה בעל הגה ימני היה רכב טאטוא כבישים. כעת לאחר התיקון לתקנה 320 נוסף סעיף אשר מכליל בהגדרה גם רכב אספנות שמועד ייצורו עד 1960.

לצד החשש הבסיסי המובן מנהיגה במכונית "הפוכות" על כך הבעיות הבטיחותיות בהיבט של הסדרי וחוקי התנועה, בין הסיבות שהביאו את משרד התחבורה להתיר את הייבוא של כלי רכב משנתון זה ומטה, הייתה זו שבאותן שנים יצרניות בריטיות רבות כלל לא הציעו כלי רכב עם הגה שמאלי, או שמספרם של אלו היה נמוך מאוד. בנוסף, הוצגו למשרד התחבורה נתונים אודות מדינות אחרות המאפשרות ייבוא של רכבי אספנות כאלו וכן הטענה כי לאור מיעוט הנסועה, הנהיגה הזהירה לכתחילה ומעורבותן האפסית של מכוניות אספנות בתאונות דרכים, לא יהיה באישור משום סיכון או בעיה בטיחותית. מגבלת השנתון תאפשר לוודא כי המכוניות שכן יגיעו לישראל יהיו כאלו בהן באמת אין חלופה ולא פתח לייבוא נרחב של כלי רכב.

רכב עם הגה ימני. אתר יצרן
זהו, כל מה שמפריד ביניכם לבין אסטון מרטין DB2 זה רק כמה מיליונים/אתר יצרן

במכתב שנשלח לחברי מועדון ה-5 על ידי יו"ר המועדון נחום קדמיאל נכתב כי: "בזכות ההקלה הזו, נקווה שינועו על כבישי ישראל עוד מכוניות יפות ומיוחדות, שיוסיפו עוד קצת צבע ויופי על הכבישים ובתצוגות". הוא ניצל את ההזדמנות להודות לאבנר פלור, סמנכ"ל בכיר במשרד התחבורה על האוזן הקשבת לבקשות של עולם האספנות שמגיעות לשולחנו, ולא חסך זמן, רצון ומאמץ בהובלת התיקון.

המהלך הזה הוא צעד נוסף בדרך ליצירת הכרה בתחום רכבי האספנות ומצטרף להישגים קודמים של המועדון, בהם הפחתה של מחיר האגרה השנתית, הפחתת דמי ביטוח החובה, ביצוע מבחן רישוי שנתי (טסט) יחיד במקום שניים ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully