וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוכבי השליחויות משתוללים, המדינה ממשיכה להתעלם

עודכן לאחרונה: 27.7.2022 / 12:31

דוהרים על המדרכות, נגד כיוון התנועה, באור אדום, על מעברי החציה. אזלת היד של המדינה בטיפול בחברות השליחויות ומודל ההעסקה הבעייתי מתפוצץ לנו בפרצוף

פגיעת רכב בשליח על קורקינט. אור ירוק,
באדום מלא, עם קצת פחות מזל זה היה נגמר רע מאוד/אור ירוק

"שום דבר לא מכין אותך לדבר כזה כשאתה נוסע בכביש באור ירוק. רוכב האופניים החשמליים פשוט פגע בי", כך מתאר ערן, נהג מונית את מה שהתרחש ברחובות בני ברק בשעות אחר הצהרים באמצע חודש יולי. לבהלה וחוסר האונים של מעורבות בתאונה שיכלה להיגמר הרבה יותר גרוע הצטרף מימד נוסף - ההבנה שהרכיבה חסרת האחריות של השליח הולכת לעלות לו הרבה מאוד כסף.

"הבחור הזה שרכב על קורקינט חשמלי נפצע קל והגיע אלי למונית, ראה את הנזק ואמר שהוא לא עשה את זה. למזלי הכול מצולם. הוא נפצע קל ואחרי זמן קצר המשיך ביום עבודתו. הילד הזה פגע בי כלכלית, גם לתקן את הזנק שנאמד בכ-30 אלף שקלים למונית וגם פרמיות ביטוח להמשך אם אפעיל את ההשתתפות העצמית. אני יוצא כל יום לעבודה כדי להביא לחם לילדים שלי ומה שקורה בכביש חייב להרעיד את המדינה. כל יום נהרג אדם. אני אדם שומר חוק, נוהג לאט ובטוח. נהיה מצב שבו בכל יום אני מצליח להימנע מעשרות תאונות דרכים. חייבים לעצור את זה".

מבצע אכיפה נגד רוכבי כלים חשמליים בתל אביב

בווידאו: מבצע אכיפה נגד עבירות אופניים וקורקינט חשמליים בתל אביב/צילום: דוברות המשטרה
הפריחה שהביאה הקורונה לחברות השליחויות לא הצטמצם עם חזרת המשק לשגרה והביא ליותר חיכוך עם הציבור

אלי, כך מסתבר ממש לא לבד - מסקר שערכה חברת "מאגר מוחות" יחד עם עמותת אור ירוק עולה כי 59% מהציבור טוענים כי הם חשים סכנה בטיחותית כאשר הם נוהגים או הולכים ברגל ורואים שליח בקרבתם. הפריחה האדירה שהביאה הקורונה בהיקף העבודה של חברות השליחויות לא הצטמצם משמעותית עם חזרת המשק לשגרה, אבל החיכוך בין הרוכבים להולכי הרגל וכלי הרכב רק הלך והתרחב ואיתו עלייה במקרי התאונות. 57% ממשתתפי הסקר השיבו כי בשנה האחרונה הם רואים יותר שליחים בכביש. ולא רק יותר שליחים, אלא כאלו שמבצעים הרבה יותר עבירות בטיחות ואין צורך לבחור, יש מהכל. אנחנו מביאים את תוצאות הסקר במלואן על מנת שיהיה קל יותר להבין את חומרת המצב.

58% מהנשאלים טענו כי השליחים נוהגים באופן לא בטוח והתבקשו לציין האם ראו בשנה האחרונה שליח מבצע את אחת מעבירות התנועה הבאות:
· 75% מהנשאלים טענו כי ראו שליח משתמש בטלפון הנייד בזמן נהיגה בשנה האחרונה.
· 74% מהנשאלים טענו כי ראו שליח נוסע על גבי המדרכה בשנה האחרונה.
· 51% מהנשאלים טענו כי ראו שליח עובר באור אדום בשנה האחרונה.
· 91% מהנשאלים טענו כי ראו שליח משתחל בין כלי רכב בשנה האחרונה.
· 78% מהנשאלים טענו כי ראו שליח מבצע עבירת תנועה בשנה האחרונה.
· 82% מהנשאלים טענו כי ראו שליח רוכב באופן פראי בשנה האחרונה.
· 83% מהנשאלים טענו כי ראו שליח רוכב במהירות מופרזת או כזו שאיננה תואמת את תנאי הדרך בשנה האחרונה.
· 85% מהנשאלים טענו כי ראו שליח עוקף בצורה מסוכנת בשנה האחרונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
כאוס על שניים. ראובן סביו, קינן כהן
אזלת היד של המשטרה והמדינה שולחות את המסר שאין דין ואין דיין/קינן כהן, ראובן סביו

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הסרטון מייצג את המציאות היומיומית שאיתה מתמודדים הנהגים בעיקר באזור מרכז הארץ. ג'ונגל תחבורתי, חוסר סדר ובעיקר השתוללות של שליחים על כלים חשמליים תוך כדי שהם מצפצפים על חוקי התנועה הכי בסיסים שקיימים. שליח שעובר באור אדום, בצומת סואן, באור יום עושה זאת כי הוא מבין שהסיכוי שמישהו יתפוס ואתו הוא נמוך מאוד ואין לו בעיה לסכן את עצמו ואת שאר משתמשי הדרך. הזלזול בחוקי התנועה עולה גם בחיי אדם וגורם לנהגים ולהולכי הרגל לפגיעה קשה בתחושת הביטחון האישית. חברות השליחויות חייבות לקחת אחריות ולוודא שהשליחים נוהגים באופן כזה שלא מסכן את כולנו בכביש".

לגישה הזו יש גם הסכמה של רוב מוחלט של הציבור, 88% מהמשיבים אמור שעל חברות השליחויות להיות האחראיות להכשרת השליחים לרכיבה בטוחה. 91% סוברים שהחברות צריכות להיות אחראיות על בטיחות כלי הרכב של השליחים, כמו גם עם הצורך הדחוף לפיקוח הדוק יותר על רכיבת השליחים (76%).

אכיפת איסור נסיעה באופניים על מדרכות, אבן גבירול, תל אביב, 9 בפברואר 2022. ראובן קסטרו
הרחבת סמכויות האכיפה היא צעד ראשון בכיוון ההסדרה/ראובן קסטרו

בשלהי פעילות הכנסת היוצאת קודמו מספר הצעות חוק ותיקונים לפקודות התעבורה שמטרתם לייצר הרחבה של סמכויות האכיפה הנתונות בידי פקחים עירוניים בכל הקשור לכלים החשמליים. בין השאר יאפשר המשרד לביטחון פנים הטלת קנסות על אי חבישת קסדה, שימוש בנייד בזמן רכיבה, רכיבה מתחת לגיל החוקי ועוד.

ברשימת העלאת סכומי הקנסות אפשר למצוא 1,500 שקלים לשימוש בנייד, 1,000 שקלים לרכיבה ללא קסדה על אופניים, קורקינט ורכינוע חשמליים (250 שקלים בעבר), בכלל עבירה זו נכללת גם רכיבה עם קסדה לא רכוסה ועוד.

ב-15 השנים האחרונות, בהזנחת המדינה הפכו הכלים החשמליים מאחת הבשורות שיכלו להוות כלי משלים למיקרו-מוביליטי עירונית לפרצה תחבורתית שהסיכוי להשתלט עליה מחדש שואף לאפס. עצימת העין בתחילה ושלומיאליות בהמשך הביאו חלק מהרוכבים לראות בכלים אלו "אקס-טריטוריה" שאינה מחויבת לחוקי התנועה. את המחיר משלמים הנהגים שכן חולקים איתם את הכביש והולכי הרגל מהם הם מפקיעים את המדרכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully