וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכב הזה כל כך זול, למה הוא לא עסקה מטורפת?

עודכן לאחרונה: 4.8.2022 / 11:36

כבר המון זמן שלא ראינו מכונית זולה כל כך בשוק המקומי מעוות המיסוי והביקוש שלנו. אבל דאצ'יה ג'וגר הוא יותר מ-7 מושבים במחיר של החל מ-105 אלף שקלים

מבחן דרך: דאצ'יה ג'וגר. קינן כהן
הופעה נאה עם מאפייני "כאילו שטח"/קינן כהן

דבר אחד אי אפשר לקחת לדאצ'יה בכלל ולג'וגר בפרט - פעם אחר פעם החברה הזו שמה על השולחן את הדברים כמו שהם. אנחנו מייצרים כלי תחבורה פשוטים, בסיסיים וזה המחיר עבורם. ממש כמו טיסת לואו קוסט - מה אדוני רוצה, להגיע לבודפשט או להתפנן במטוס? בודפשט נכון? אז תהייה בשקט ותאכל את הכריך חביתה שלך מהבית.

והג'וגר עם המחיר שהצליח להצמיד לו היבואן הוא אחת מהפתעות השנה בתחום הזה. במציאות של מחירים מטורללים וביקושים מטורללים עוד יותר, בה מכונית 7 מושבים חדשה מגיעה ל-180 אלף שקלים וצפונה, לגלות אחת שמתחילה ב-105 אלף שקלים ומגיעה ל-120 אלף שקלים - זה יוצא דופן. יוצא דופן ומוציא אותנו לדרך, למבחן המקומי שלה.

מבחן דרך: דאצ'יה ג'וגר. קינן כהן
החומרים פשוטים, תאי האחסון במשורה/קינן כהן

בהופעה החיצונית ניכר מאמץ לשוות למה שהוא מיניוואן קטן בבסיסו, מראה קשוח והרפתקני. קשתות הגלגלים השחורות, מסילות הגג, שמשות כהות, פסי קישוט יחד עם צבע חיצוני שהוא לא הלבן-שחור-אפור המקומי והמדכא עובדים פה לא רע.

הגוון השולט בתא הנוסעים הוא שחור, החומר הדומיננטי הוא פלסטיק חלול, קשה ומגורען. אין יותר תחושת "טיסת חסך" מזה, כולל קוביות שחורות שמכסות מקומות בהם אמורים להיות כפתורים. הג'וגר מבוסס על הסנדרו, והמרכב הצר של מכונית סופר מיני מכתיב מרווח לא מאוד מרשים. הגברת חשבה שאני חותר למגע כאשר בסך הכל החלפתי בין ההילוך החמישי לשישי.

למרות אפשרויות כיוון בסיסיות, קל למצוא תנוחת נהיגה טובה והראות החוצה טובה מאוד. בסיסי או לא, המושבים עצמם נוחים ותומכים בגוף בצורה טוב. בנהיגות ארוכות מאוד, היינו שמחים לקצת יותר תמיכה בגב התחתון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מבחן דרך: דאצ'יה ג'וגר. קינן כהן
מרווח טוב מאוד בשורה השנייה/קינן כהן
מבחינת היבואנית, ההשוואה המתבקשת היא לא לסטנדרט המודרני, אלא למשומשת בת 5. האם היא תעשה עבודה טובה יותר? לא בטוח. יש אנשים שיקנו את זה, אנחנו חושבים שהשאיפה של יצרנית והלקוחות צריכה להיות קדימה ולמעלה, לא אחורה ולמטה

בלי יותר מדי אביזרים, להנדסת האנוש אין ברירה, אלא להיות בסדר. קל להרגיש פה בבית מהר מאוד, אין מוזרויות יוצאות דופן. בדאצ'יה החלימו מהנטייה הבעייתית לשים את כפתורי בקרת השיוט בין המושבים הקדמיים, פקדי המיזוג גדולים ונוחים לשימוש ואם צריכים להיות קטנוניים, אז חבל שאין כפתור שליטה בעוצמת השמע. בתור מיניוואן שמכוון למשפחות יש לו שתי בעיות נוספות בתא הנוסעים - כמות לא מספקת של תאי אחסון (הקטנים בפני עצמם) ועניין תמוה של שקע USB יחיד בכל המכונית, שגם הוא, ממוקם בין לוח המחוונים למסך המולטימדיה.

מבחן דרך: דאצ'יה ג'וגר. קינן כהן
בתצורת 7 מושבים/קינן כהן
מבחן דרך: דאצ'יה ג'וגר. קינן כהן
בתצורת 5 מושבים/קינן כהן

רמת הגימור הנבחנת "קומפורט פלוס" היא המאובזרת ביותר בהיצע של הג'וגר, מאובזרת במונחי דאצ'יה. יש פה מסך מולטימדיה 8 אינץ' עם תאימות לאפל ואנדרואיד, מצלמה אחורית וחיישני חניה לפנים ולאחור, בקרת אקלים, כניסה והנעה ללא מפתח, חישוקי 16 אינץ' ועוד. ומי שמתלונן, שיתכבד להציץ בבגרסת הבסיס essential שם תוותרו על חלק ניכר מהיופי הזה ומדברים כמו משענת יד לנהג, כיסים בגב המושבים, חלונות חשמל מאחור, בלם חניה חשמלי, בקרת אקלים ועוד.

מבחינת מערכות בטיחות מקוריות יש כאן בלימה אוטומטית וזיהוי רכב ב"שטח מת". התרעת סטייה מנתיב, זיהוי הולכי רגל ותמרורי מהירות בהתקנה מקומית של MOVON. ומעל כל זה מתנוסס כוכב בודד במבחני הריסוק האירופים. מבחינת היבואנית, ההשוואה המתבקשת היא לא לסטנדרט המודרני, אלא למשומשת בת 5. האם היא תעשה עבודה טובה יותר? לא בטוח. יש אנשים שיקנו את זה, אנחנו חושבים שהשאיפה של יצרנית והלקוחות צריכה להיות קדימה ולמעלה, לא אחורה ולמטה.

מבחן דרך: דאצ'יה ג'וגר. קינן כהן
לא בריא לחגורת הבטיחות הסיפור הזה, לשים לב בפתיחה ובסגירה של המושבים בשורה השנייה/קינן כהן

בסיס גלגלים של 290 ס"מ מסדר לג'וגר המון מקום בשורת המושבים השנייה. אבל זה ההמון היחיד שיש פה, כי מבחינת שאר הפרמטרים אין פה הרבה אטרקציות. חומרי הדיפון זולים, בלי יציאות מיזוג ועם גימורים לא מאוד מרשימים. השורה השלישית עושה פה מצוין מה שאמורה לעשות שורה שלישית - להושיב שני ילדים ברמת מרווח טובה, למעשה היא תושיב אפילו שני מבוגרים לא מפונקים. התפעול של המעבר למושב האחורי לא מבריק, כי בכל הטיה של שורת המושבים השנייה, חגורת הבטיחות נשענת בדיוק על טבעת העיגון של המושב ונתפסת תחתיה בקיפול בחזרה.

עם כל המושבים בשימוש תצטרכו להסתפק ב-160 ליטרים בתא המטען עד גובה המדף או 212 עד התקרה. עם קיפול של השורה השלישית משתחררים לכם עוד 400 ליטרים ל-565 ליטרים בסך הכל או 631 ליטרים עד התקרה.

מבחן דרך: דאצ'יה ג'וגר. קינן כהן
יופי של מרווח במושב האחורי/קינן כהן

לג'וגר מנוע 1.0 ליטרים, 3 צילינדרים טורבו עם 110 כ"ס ואם זה נשמע לכם מעט מדי ליותר מדי רכב אתם צודקים. אבל זה לא רק המחסור הכרוני, המרגיז ולעיתים קריטי (ביציאה לעקיפה) בכוח - זה גם האופי שלו. חלש ורזה בחלק התחתון של הסל"ד, רועש בסל"ד הגבוה. נסיעה בכביש הררי או במעמס בינוני דורשת סבלנות או עבודה בלתי פוסקת על תיבת ההילוכים. ואני מחבב תיבות ידניות, אבל זו פשוט לא טובה. מהלך הבורר מדויק, אבל ארוך מדי בין מיקומי ההילוכים. המצמד קל מאוד ולוקח זמן להתרגל לנקודת החיכוך המדויקת שלו, כשזה מחובר למנוע חלוש כל כך זה מאוד מרגיז במיוחד בתמרונים צפופים וזינוקים בעליה וכאן נכנסת לעזר מערכת הסיוע לזינוק בעליה.

מבחן דרך: דאצ'יה ג'וגר. קינן כהן
אם חופרים מספיק עמוק מגלים שהוא יושב על פלטפורמה של סופר מיני/קינן כהן

הבולמים הרכים שלו וחישוקי 16 אינץ' עם צמיגים שמנמנים בחתך 60 מסדרים לו נסיעה נינוחה בכל הקשור לבלימת זעזועים. מכיוון שהציפיות מראש והיכולות בפועל מהצד הדינאמי נמוכות, נשאר בהחלט להעריך את העובדה שהג'וגר מסתדר מצוין עם כבישים שבורים, מטולאים, שבילי כורכר ובכלל, כנראה שיתמודד יפה עם תלאות בדרכים לא סלולות היטב. בידוד הרעשים בינוני ומטה, במיוחד כאשר עולים במהירות צפונית ל-110, אז חודרים רעשי רוח בולטים מאוד. בשאר הזמן הוא מציג אחיזה טובה, צריך להיות ממש נוראי כדי להוציא אותו משלווה ואפילו בלמי התוף מאחור שגרמו להרמת גבה התגלו כאפקטיביים, הודות למשקל עצמי נמוך של 1,280 ק"ג.

בסיכום ימי המבחן השיג הג'וגר צריכת דלק בינונית למדי למכונית עם מנוע קטן - 11.6 ק"מ לליטר, עדות בעיקר לצורך לרתום כל סוס וסוס למלאכת ההנעה שלו בקצב ראוי.

מבחן דרך: דאצ'יה ג'וגר. קינן כהן
זה רק אני או שיש משהו מוולוו בחלק האחורי?/קינן כהן

ג'וגר מושלך לשוק עם שני יתרונות מובחנים - יש לו 7 מושבים כאשר אלו של השורה השלישית הם באמת שימושיים ולא החרטא דה לה קרם של הקרוסאוברים הגדולים. אה, והוא ממש, אבל ממש זול. מכאן ואילך העסק מוסיף כמה סעיפים שכבר יקשו עליו למצוא מקום בחניה של יותר מדי משפחות. נתחיל בתיבת ההילוכים הידנית שכבר תפסול אותו אצל רוב הלקוחות, נמשיך ברשמים בינוניים מהאבזור, עידון הנסיעה וצריכת הדלק וכמה כאלו שהם מאכזבים כמו הביצועים, איכות החומרים וכמובן רמת הבטיחות.

כרגע הוא יכול להיות המלצה רק למי שלחוץ בתקציב והאלטרנטיבה היא רכב 7 מושבים בן 4,5,6 שנים שלא יגיע עם השקט הנפשי של אחריות ועם חוסר הודאות של רמת תחזוקה אצל הבעלים הקודמים. בשנה הבאה תגיע גרסה היברידית, אוטומטית ואם יהיה שיפור גם ברמת האבזור והגימור - בהחלט אפשר לפתוח מחדש את דף ההערכות שלנו.

מבחן דרך: דאצ'יה ג'וגר. קינן כהן
לג'וגר יש ג'וקר בדמות המחיר/קינן כהן

על הצד הטכני: דאצ'יה ג'וגר 1.0 ליטר ידני

מנוע, הנעה: בנזין, 3 צילינדרים, טורבו, קדמית
נפח (סמ"ק): 999
הספק/סל"ד (כ"ס): 5,000/110
מומנט/סל"ד (קג"מ): 2,900/20.4
תיבת הילוכים: ידנית, 6 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ):
455
רוחב (ס"מ): 185
גובה (ס"מ): 167
בסיס גלגלים (ס"מ): 290
תא מטען (ליטרים): 212 (בשימוש בכל המושבים, עד גובה הגג)/631 (בקיפול שורה שלישית)

ביצועים:
תאוצה 0-100:
11.2 שניות
מהירות מירבית: 183 קמ"ש
צריכת דלק (מבחן): 11.6 ק"מ לליטר

מתחרים:
אין ישירים

מחיר:
120 אלף שקלים (מבחן), 105 אלף שקלים (בסיס)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully