וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפגע מנהג ללא ביטוח חובה ויתבע עד 2.5 מיליון שקלים

וואלה!רכב

עודכן לאחרונה: 9.8.2022 / 11:29

בן ה-17 שנפגע מרכב בו לנהג לא היה ביטוח חובה סובל כבר יותר משנתיים מפגיעות ונמצא בהליך שיקום ארוך וטיפולים פסיכיאטריים. כעת הוא תובע את קרן הפיצויים של המדינה במיליונים

סרטון פגיעה הולך רגל/באדיבות המצולם

עבור אלפי נהגים בישראל שנוסעים בלי ביטוח חובה מדובר ברווח נקי של אלפי שקלים על פני השנים, עבור מי שנפגע מהם, זו יכולה להיות תחילתו של סיוט מוחלט. זה יכול להיות מישהו שעומד מאחוריכם ברמזור, או זו שעכשיו פנתה בלי לאותת, ההוא שלא עצר להולכי הרגל - אם אתם מעורבים בתאונת דרכים עם נהג שאינו מבוטח בביטוח חובה - אתם לא רק בבעיה רפואית.

עבור מקרים כאלו, קיימת במדינת ישראל "קרנית", קרן לנפגעי תאונות דרכים שנועדה להבטיח קבלת פיצויים על נזקי גוף כאשר אין חברת ביטוח שתפצה אותו. על פניו התהליך אמור להיות פשוט - פיצוי לנפגע מהקרן והמשך התנהלות שלה מול הנהג הפוגע.

מעבר חציה. ניר בן טובים
הולכי הרגל, הקבוצה הפגיעה ביותר בקרב משתמשי הדרך/ניר בן טובים

יותר משנתיים אחרי תאונה בה נפגע בן 17 מרכב שלא היה מבוטח בביטוח חובה, הוא עדיין ממתין לפיצויים אותם תבע באמצעות עו"ד ליטל ביבר-חייקין מקרנית ובאמצעותה מהנהג הפוגע. בתאונה, שתועדה במצלמת האבטחה במקום נראה הנער צועד ברחוב צר, ללא מדרכות ומואר באופן חלקי, כאשר מכונית מסחרית שמגיחה במהירות מופרזת פוגעת בו.

צוות מד"א שהגיע למקום בעקבות קריאה של עוברי אורח פינה אותו לבית החולים "מאיר" בכפר סבא שם אובחן כסובל מחבלה משמעותית בראשו והוא הורדם והונשם. משם עבר הנער תהליך אשפוז ארוך במחלקה הכירוגית כאשר לאורכו הוא מתלונן על כאבים, סחרחורות, הקאות, אי יציבות, חולשה, נפילות וטשטוש בראייה. גם כיום אחרי יותר משנתיים מיום התאונה הוא עדיין במעקב רפואי, תחת בדיקות, טיפולים ונזקק לתרופות פסיכיאטריות ומשככי כאבים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

בשל האשפוז, תהליך השיקום והתופעות מהן הוא סובל מאז, סיים הנער את הלימודים עם בגרות חלקית ולא היה מסוגל להמשיך לעבוד בעבודתו כמחסנאי או להתמיד במשרות אחרות אותן ניסה. כיום הוא מועסק כנהג בחברת בניה, אך גם שם נזקק להפוגות רבות במהלכה.

הסכום שהוגש בתביעה שמתנהלת בימים אלו בבית המשפט השלום בתל אביב יפו הוא עד 2.5 מיליון שקלים זהו הסכום המקסימלי שאותו ניתן להגיש בבית משפט השלום בתביעות מסוג זה. כאמור אם וכאשר יפסוק בית המשפט פיצויים לנפגע, תתבע קרנית את הנהג הפוגע, לגבי הסיכויים שמלוא הסכום הזה יחזור אליה ולמעשה אלינו (הקרן ממומנת מהפרשות מביטוחי החובה של כל שאר הנהגים)? אנחנו לא היינו בונים על זה. בפסיקה של בית המחוזי מחודש מאי השנה, נהג שרכבו לא היה מבוטח, ננהג על ידי מישהו אחר והיה מעורב בתאונת דרכים חויב לשלם לקרנית 50 אלף שקלים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully