וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוא רק רצה לממש את ההנחה שלו וגילה משהו אחר לגמרי

עודכן לאחרונה: 18.8.2022 / 20:16

אלכס רק רצה לקבל את הנחת משרת המילואים הפעיל באגרת הרישוי שלו, אבל למקום שהשיחה עם נציגת משרד התחבורה הוביל אותו אף אחד לא היה מוכן

אלכס שולץ אגרת רישוי לרכב. אלכס שולץ/קינן כהן, קינן כהן
הנחת המילואים היא לא העניין, באמת שלא/קינן כהן, אלכס שולץ/קינן כהן

אנחנו יודעים שחם, וקשה, וחופש עם הילדים וכבר אין קייטנות ואתם רק מחפשים מקום שבו תוכלו להפקיד את המוח לכמה שבועות עד שהחיים שלנו והטמפרטורות יחזרו למסלול כלשהו - אבל תהיו איתנו רגע.
יש לכם מכונית? יופי, אתם משלמים את אגרת הרישוי שלה? מעולה. חלקכם זכאים להנחות באגרה הזו, נכים למשל, או משרתי מילואים פעילים - כמובן שאף אחד לא יפנה אליכם ביוזמתו ויודיע לכם שאתם זכאים להנחה. כי משום מה המדינה יודעת עליכם המון והכל רק כאשר זה עובד לכיוון הגביה, אבל זה סיפור אחר.

בחזרה לאגרות הרישוי, אם יש לכם תו נכה למשל, אגרת הרישוי שלכם תעמוד על 26 שקלים בלבד לא 1,226, לא 1,520 ולא 2,407 שקלים ושאר דרגות הרישוי, רק 26 שקלים. משרתים במילואים? יש לכם הנחה של בין 60 ל-179 שקלים. אבל למרות שמשרדי התחבורה, הביטחון והאוצר יודעים מי משרת מילואים וכמה, למי יש תו נכה ורכב שרשום על שם תו הנכה הזה, את ההנחה הזו, אם תגלו, תצטרכו למצוא לבד וללכת לבקש אותה. אם בית עסק היה עושה את זה היינו קוראים לזה שיטת מצליח. כשהמדינה עושה את זה לאזרחיה, זה יותר שיטת מסריח.

הכירו את רישיון הרכב. יואב פולס, קינן כהן
על מה אנחנו בעצמם משלמים? אף אחד לא יודע/קינן כהן, יואב פולס

אחד מהאנשים שרצו לממש את הנחת המילואים הזו הוא אלכס שולץ, יוצר תוכן וקריאיטיב ברדיו חיפה שהשיחות שלו עם נציגות משרד התחבורה ומוקד המילואים בנוגע לקבלת ההנחה היא אולי ההדגמה הטובה ביותר למצב בו אזרח, משרת מילואים קרבי שבסך הכל רוצה לקבל את מעט ההנחה שמגיעה לו, מבין כמה הוא קטן מול מערכת אדירה שלא מצליחה ללכת בלי להיתקע לעצמה ברגליים. בשיחה מסבירה לו הנציגה שלמרות שהחוק שמאפשר לו לקבל את ההנחה כמשרת מילואים פעיל אחרי 15 ימי מילואים ולא 20 ימים כבר עבר, הוא טרם עודכן במשרדי הממשלה השונים, כך שהוא לא יכול לממש אותו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

ואם הסיפור על הנחת המילואים יכול ליפול על בירוקרטיה פשוטה וטכנית, זו השיחה הקודמת שלו עם נציגת משרד התחבורה היא המצחיקה או המצערת יותר, תלוי איך מסתכלים על זה. בשיחה, שאלכס עצמו מודה, שנועדה יותר להטריל את המערכת מאשר לברר את הסיפור על האגרה, הוא שואל את הנציגה שאלה פשוטה מאוד - על מה אנחנו משלמים את אגרת הרישוי? התשובות שלה בתחילה ועוד יותר אחרי הבירור - די מוכיחות את מה שכולכם מרגישים אבל לא ידעתם לנסח במילים - על כלום.

וזה בסדר שהמדינה גובה מס, זו גם זכותה לגבות הרבה ממנו, הרבה יותר מאשר במדינות אחרות. אבל אפשר לצפות שעבור התשלום הזה יהיה לפחות פירוט או הסבר, אנחנו אפילו לא מדברים עם תמורה של ממש.

@alex.shults התקשרתי למשרד התחבורה #רישיון #רכב ♬ צליל מקורי - Alex Shults

ורק כדי לוודא שאנחנו לא מפספסים משהו, לאחר שלא מצאנו שום הסבר, הבהרה, פירוט או מסמך מסודר, פנינו למשרד התחבורה ושאלנו שאלה פשוטה: מה בדיוק כוללת אגרת הרישוי לרכב, עבור אילו שירותים המסופקים לבעל הרכב היא משולמת?

תשובת המשרד הייתה שמדיניות המיסוי נקבעת על ידי משרד האוצר, ולכן הם הכתובת. פנינו למשרד האוצר שבתשובה אמר שמשרד התחבורה הוא הכתובת. חזרנו עם התשובה הזו למשרד התחבורה, שם נעצרה התקשורת. אז בפעם הבאה שאתם משלמים את אגרת הרישוי, המלאה או החלקית - תזכרו, אתם משלמים את זה לאף אחד עבור משהו שאיש לא יודע לומר מה זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully