וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך מראת הרכב שלכם יכולה לסמן לגנבים שהוא לא נעול

עודכן לאחרונה: 30.8.2022 / 0:13

יש לכם רכב מודרני עם מראת צד חשמלית מתקפלת? מסתבר שהגנבים יודעים לפי המראה הזו האם הרכב נעול או לא. וגם: ממה עוד צריך להיזהר - ואיך תפחיתו למינימום את הסיכוי שרכבכם ייגנב

גנבי מכוניות עלו על שיטה קלה ומהירה לפרוץ לכלי רכב מתקדמים/CCTV/מצלמות אבטחה

הרכב שלכם מכיל מראות צד אלקטרוניות? ייתכן שהן יכולות לשמש כ"דגל ירוק" עבור גנבי רכב ולאותת להם אלו רכבים לא נעולים וכדאי לפרוץ אליהם. גנבי רכב מורשעים ומנוסים סיפרו שהם בוחנים ומחפשים מכוניות מודרניות עם מראות צד שאינן מקופלות, מה שמהווה עבורם סימן שהרכב לא נעול.

קווין פלויד, מפקח לשעבר במשטרה וקרימינולוג במכללת האדרספילד - שראיין גנבי רכב - אמר ל"טלגרף" שרוב גנבי הרכב מסמנים את הנהגים העצלנים ששוכחים לנעול את הרכב, אפילו אם יש להם מוצרים יקרי ערך בפנים. מכוניות כאלו מהוות "טרף" מושלם עבור הגנבים שמנטרלים בקלות את האזעקה ומנגנוני האבטחה האחרים שענקיות הרכב הוציאו עשרות מיליונים בפיתוח.

מראת צד ברכב. Damix, ShutterStock
מראת הצד לא מקופלת? זה סימן בולט לגנבים/ShutterStock, Damix

פלויד הסביר: "עם הרכבים המודרניים של היום, מראות צד פתוחות הן בעיני הגנבים כמו דלת פתוחה. ממש ככה, זה דגל ירוק. הם לא רוצים לנסות לפרוץ את הדלת משום שהיא רגישה מאוד ותפעיל את האזעקה, אבל אם המראה פתוחה ולא מקופלת - זה סימן לכך שהאוטו לא נעול והאזעקה לא תפעל".

הוא הוסיף: "הגנבים נכנסים לרכב ומעמידים פנים שהם הבעלים שלו. הם מסתכלים סביב ופשוט נוסעים מבלי שישימו לב שהם גנבו את הרכב. טעות בסיסית נוספת שאנשים עושים היא להשאיר חפצים יקרי ערך ברכב. אנשים יכולים להשאיר לדוגמא מפתחות של הבית ומכתב עם הכתובת שלהם בפנים".

ג'ני סימס, קצינת משטרה שאמונה על התחום של גניבות רכבים, אמרה: "תנעלו את הרכב שלכם. גם כשאתם עוצרים לכמה דקות. זה מקטין משמעותית את הסיכוי שהרכב שלכם יהווה מטרה לגנבים. גם אם נעלתם את הרכב, תבדקו שלא השארתם שום חלון פתוח. גנבים למדו לסמוך על מראות לא מקופלות - ולכן המתנה של חמש שניות נוספות כדי לבדוק את שהמראות התקפלו היא כל מה שצריך כדי להבטיח לעצמכם שהרכב נעול". סימס גם הפצירה באנשים לשמור את המפתחות של הרכב הרחק מהחלונות או הדלתות בבית ובמקום מאובטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully