וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ננעלתם מחוץ לרכב? יש לכם אביזר נסתר שיאפשר לכם להיכנס ולהניע אותו

26.8.2022 / 23:43

גולש העלה לטיקטוק סרטון שבו הוא חשף מה שמעט מאוד אנשים יודעים: בתוך השלט של כלי הרכב החדשים יש פיצ'ר שנראה כמו מפתח ויכול לעשות קסמים

גנבי מכוניות עלו על שיטה קלה ומהירה לפרוץ לכלי רכב מתקדמים/CCTV/מצלמות אבטחה

אתם חוזרים מהקניות, מהים, חדר הכושר או סתם יורדים לחניה, ניגשים לרכב, לוחצים על כפתור הפתיחה בשלט ו... כלום? ניסיון שני שלישי ורביעי לא מניבים תוצאה שונה - השורה התחתונה היא שהרכב שלכם ננעל ואתם נתקעתם בחוץ. אז לפני שאתם מתקשרים בהיסטריה לחבר שמבין או משלמים המון כסף למוסך נייד שיבוא לחלץ אתכם, מסתבר שיש טריק קטן שיחסוך לכם הרבה כסף - והוא טמון בתוך השלט של הרכב. ג'ואי ריצ'רד העלה לטיקטוק סרטון שצבר כמאה אלף צפיות ובו הוא חושף כי בתוך השלט חבוי אביזר שנראה כמו מפתח קטן.

ג'ואי שולף את המפתח משלט הרכב שלו ומשתמש בו כדי להסיר חלק מידית הדלת, מה שחושף חור שנועד למפתח. סיבוב של המפתח בחריץ - והרכב נפתח. בחלק מהמקרים ובחלק מהמכוניות, כל עוד לא מדובר במצבר מרוקן, המפתח הזה משמש גם להנעה של הרכב במידה שההנעה בכפתור לא עובדת.

ג'ואי הסביר שהוא קיבל השראה ממישהו אחר ברשת שעשה את זה - והחליט לנסות בעצמו. מסתבר שיש את זה בכל מכונית שיש בה הנעה בכפתור, שזה למעשה רוב מוחלט של המכוניות החדשות. יש הבדלים בין סוגי המכוניות, אבל לכל כלי הרכב החדשים יש את הפיצ'ר הזה. יש גם כאלה שבהם יש כפתור על השלט ששולף את האביזר הזה בקלות ומאפשר להניע רכב במקרי חירום כמו זה.

הסיבה לרכב שלא מגיב לשלט יכולה להיות סוללה ריקה בשלט עצמו, או מצבר מרוקן ברכב שלא מספק כוח למערכת הנעילה המרכזית. כך או כך, בעזרת השיטה הזו ניתן להיכנס למכונית.

תראו איך זה עובד:

רוב העוקבים שלו היו המומים מהתגלית, אך היו גם כמה שהופתעו לגלות שאנשים לא מודעים לקיומו של המפתח הזה. "זה רק מראה על פער דורות", כתב אחד ואחר הוסיף: "מה שלמדתי מהסרטון הזה הוא שיש הרבה אנשים שקונים מכוניות בשווי עשרות ומאות אלפי דולרים אבל אף פעם לא מציצים במדריך שלהן".

השלטים של המכוניות החדשות כבר מזמן לא משמשים רק לפתיחה וסגירה של הדלתות, והם מכילים פיצ'רים אחרים כמו האפשרות לגרום לרכב להבהב בפנסים כדי להקל על האיתור שלו בחניונים, פתיחה של תא המטען מרחוק אם אתם מגיעים בידיים עמוסות קניות, קיפול של המראות, הנעה מרחוק שתאפשר לכם להיכנס לרכב ממוזג וכמה מכוניות בודדות (שאפילו נמכרות בישראל, אך ללא הפיצ'ר הזה) - להסיע את המכונית החוצה מחניה צפופה שבה אי אפשר לפתוח את הדלתות למרחק של כמה מטרים ועוד - והכל באמצעות השלט. בכלי רכב מתקדמים יותר, בהם ניתן "להצמיד" שלט לכל אחד מהמשתמשים ברכב, הוא גם יידע את הרכב מי מגיע לנהוג ויכוון מראש את תנוחת הישיבה, תחנות הרדיו, העדפות בקרת האקלים ועוד עוד לפני הכניסה לרכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully