וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר מצא: גרסאות אמיתיות של המכוניות עם העיניים מסרטי פיקסאר יצילו חיי אדם

2.10.2022 / 0:01

עיניים על מכוניות רובוטיות עשויות למנוע מקרי מוות בכיש, כך עולה ממחקר חדש של אוניברסיטת טוקיו. המחקר מצא גם הבדל בין נשים לגברים הולכי רגל

הטריילר לסרט "מכוניות 3"/DIsney

אוניברסיטת טוקיו פיתחה מכונית אוטונומיות בסגנון אלו שהופיעו בסדרת סרטי "מכוניות" של פיקסאר שיכולה לאפשר להולכי רגל לדעת אם הם נראו או לא על ידי הרכב - הודות לעיניים הרובוטיות שלה. מחקר שבוצע בעזרתה מצא שמכוניות עם עיניים עשויות למנוע מקרי מוות בדרכים.

בסדרת סרטי "מכוניות", כלי רכב מדברים כמו ספידי מקווין וחבריו אינם זקוקים לנהגים כי הם מסתכלים לאן הם נוסעים. כעת מדענים טוענים שעיניים רובוטיות על מכוניות אמיתיות נטולות נהג יכולות לשפר את בטיחות הולכי הרגל - על ידי כך שהן מראות האם המכונית הבחינה בך.

מתנדבים השתתפו בתרחישים במציאות מדומה ונאלצו להחליט האם לחצות כביש מול רכב נעים. כשבכלי הרכב הותקנו עיניים רובוטיות שהסתכלו על הולך הרגל או הצידה - המשתתפים יכלו לעשות בחירות טובות יותר.

ככה זה נראה:

עבור המחקר בנו החוקרים אב טיפוס של רכב אמיתי עם עיניים רובוטיות, שאותו כינו "מכונית מביטה". בהתבסס על מחקר להשוואה של מכונית עם ובלי עיניים בתרחיש קריטי של חציית כביש, נראה שיש פיצול מגדרי בתגובות למכונית. התוצאות הראו כי העיניים יכולות להפחית תאונות דרכים פוטנציאליות עבור גברים הולכי רגל ולהגביר את יעילות התנועה עבור נשים הולכות רגל.

מרצה בפרויקט צ'יה-מינג צ'אנג, מאוניברסיטת טוקיו, אמרה: "התוצאות הצביעו על הבדל ברור בין המינים וזה היה מאוד מפתיע. המשתתפים הגברים קיבלו הרבה החלטות מסוכנות על חציית כביש, אבל השגיאות הללו הצטמצמו על ידי מבטה של המכונית. עם זאת, לא היה הבדל גדול במצבים בטוחים עבורם (חצייה כשהמכונית עמדה לעצור)".

היא הוסיפה: "מצד שני, הנשים המשתתפות קיבלו החלטות לא יעילות יותר (לא לחצות כשהמכונית התכוונה לעצור) והטעויות הללו הצטמצמו על ידי מבט העין של המכונית. עם זאת, לא היה הבדל גדול במצבים לא בטוחים. זה מראה שלהולכי רגל שונים עשויים להיות צרכים שונים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
גרסאות אמיתיות של המכוניות מסרטי פיקסאר יצילו חיי אדם. safetywissen.com, צילום מסך
כך בוצע הניסוי/צילום מסך, safetywissen.com

בשורה התחתונה, החוקרים הגיעו למסקנה שהעיניים הביאו למעבר חלק או בטוח יותר לכולם.

לא רק במכוניות אוטונומיות ניסיוניות, אלא גם מול נהג אנושי - תמיד מומלץ לנסות ליצור קשר עין עם הנהג ולראות שהוא רואה את הולך הרגל ועוצר לפני הירידה לכביש. תשומת לב שכזאת יכולה למנוע תאונות רבות ולהציל חיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully