וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילדים על האופניים? ככה תדאגו שזה יהיה בטוח

כפיר קוזלובסקי "כפירי בדרכים"

עודכן לאחרונה: 3.10.2022 / 23:16

עשרות אלפי ילדים הולכים לגדוש את הכבישים בערים ומחוץ להן, חוגגים את היום בו שובתות (לכאורה) המכוניות. כפיר קוזלובסקי רק בן 13 אבל עם רשימת טיפים שאתם חייבים לתת להם לקרוא

אני למדתי לרכוב על אופניים בתקופה שלפני יום כיפור. את אופני האיזון הראשונים שלי ואחר כך גם את האופניים הראשונים קיבלתי לפני יום כיפור. ראיתי תמונות שלי בערב של כיפור רוכב עם קסדה בירידות של העיר מודיעין וההורים שלי מספרים שכילד קטן ממש חיכיתי ליום הזה. היום אני רוכב תחרותי במסגרת הישגית ואני רוכב כל יום, אז אני כבר לא נהנה לרכוב בין כל האנשים שהולכים על הכביש ובורח עם החברים שלי ליער בן שמן.

יום כיפור זה היום המיוחד ביותר בשנה. יש אנשים שצמים ומבקשים סליחות, יש אנשים שזה היום היחיד שבו הם הולכים לבית הכנסת ויש כאלה שבשבילם זה חג של אופניים. אין (כמעט) מכוניות, הכבישים ריקים ויש תחושה שליום אחד הכביש הוא של כולם ואפשר ללכת או לרכוב עליו בלי הפרעה.

ברק חורי, נדרס למוות כשרכב על אופניים בערב יום הכיפורים. באדיבות המשפחה
ברק חורי ז"ל שנדרס למוות ביום כיפור שעבר, הכביש הוא עדיין כביש לכל דבר/באדיבות המשפחה

התחושה הזאת של הביטחון להשתמש בכביש ולנצל אותו כי אין כלי רכב ממונעים הפך את יום כיפור ל"חג האופניים". זאת התקופה בשנה שבה נמכרים כ-90% מזוגות האופניים בישראל. חנויות צעצועים, רשתות המזון הגדולות ואתרי מכירה רבים, הופכים לשבועיים לחנויות אופניים וציוד לרוכבים. גם ההורים הופכים פתאום למדריכי רכיבה לילדים קטנים ונמצאים במרוץ נגד הזמן להספיק ללמד אותם רכיבה עד ליום המיוחד.

הבעיה הגדולה ביום כיפור היא שתחושת הביטחון מובילה את כולם, מנוסים יותר או פחות, אל הכביש וזה יוצר עבור הרוכבים סכנות חדשות. בכל שנה מדווחים ממד"א על נפגעים רבים וגם אל בתי החולים מגיעים רוכבים עם חבלות ושברים. חוסר ניסיון, אופניים לא תקינים ומפגשים לא צפויים בין כל מי שליום אחד הרגיש שהכביש שלו, הם הסיבה העיקרית לפציעות ולתאונות הרבות.

10 טיפים לרכיבה בטוחה

10 הטיפים שלי לרכיבה בטוחה על אופניים ביום כיפור

1. קודם כל תחליטו אם אתם צמים או רוכבים! אי אפשר לעשות את שני הדברים ביחד. רכיבה זה ספורט וספורט מחייב ריכוז ואנרגיה. בלי מים ואוכל, הגוף לא יכול לפעול בצורה טובה וגם המוח שלנו לא מסוגל להתמקד בפעילות הגופנית. אז אם צמים לא רוכבים, וזה עובד גם אם הופכים את המשפט!

2. החלטתם לרכוב? תדאגו שיהיה לכם על מה לרכוב! אם יש לכם אופניים ולא רכבתם עליהם כבר הרבה זמן, תבדקו שהם תקינים! זה מבאס לקבוע עם חברים ולגלות שמשהו מקולקל. אוויר בגלגל, בלמים, שרשרת או מערכת הילוכים, תבדקו שהכל עובד

3. אם אין לכם אופניים, ואתם מנצלים את התקופה לקנייה של זוג, תזכרו - אופניים זה לא צעצוע. אז אל תקנו אופניים בחנות צעצועים! גשו לחנות אופניים ותתאימו זוג גלגלים לצרכים שלכם ושגם יהיה קל לטפל בהם בעתיד. היתרון הגדול בחנות אופניים זה שיש להם גם אופניים משומשים ושהם ממשיכים להתעסק עם אופניים לאורך כל השנה!

טיפ רכיבה אופניים תקינים. כפיר קוזלובסקי,
רגע לפני שעולים על האופניים לבדוק שהם תקינים/כפיר קוזלובסקי

4. קניתם אופניים? תתחדשו. תדאגו לראש שלכם. אל תרכבו בלי קסדה ואל תתפשרו על קסדה שלא מתאימה לכם. בחום הישראלי חשוב שהקסדה תהיה מאווררת וחשוב שהיא גם תעמוד בתקן. תבקשו מהמוכר שיתאים את הרצועות כך שיחבקו את האוזניים ויבדוק שהקסדה יושבת טוב ולא זזה.

5. אל תרכבו לבד! זה נכון תמיד. הכי נחמד להיות עם עוד חבר או חברים וכשרוכבים אז חשוב שיהיה עוד מישהו שיכול לעזור אם קורה משהו. אז תקבעו מראש עם מי אתם רוכבים.

6. מים! זה הדבר החשוב ביותר כשרוכבים. בלי מים, הגוף לא יתפקד טוב ואתם תסבלו מכאבי ראש ואחר כך משרירים תפוסים ותשישות. אז תכינו לעצמכם בקבוק נוח לשתיה או שלוקר. וטיפ ממני, תוסיפו גם קוביות קרח.

טיפ רכיבה - קסדה. שיר שיטיינר, מועדון bikeguide,
ודאו שהקסדה מתאימה במידה והרצועות מכוונות היטב/שיר שיטיינר, מועדון bikeguide

7. טלפון! אם יצאתם לרכיבה אתם צריכים שיהיה לכם איך לתקשר עם מי שיוכל לעזור לכם במידת הצורך. עם הטלפון אתם יכולים להזמין עוד חבר, למצוא את הדרך אם הלכתם לאיבוד, להזמין אמבולנס למישהו בצרה או אפילו סתם לחפש לאן עוד אפשר לרכוב.

8. אל תנסו דברים חדשים - זה לא היום המתאים להרפתקאות. זה תמיד כיף להתאמן בטכניקה שראיתם ביוטיוב, אבל יום כיפור זה היום הכי פחות מתאים. העומס והרוכבים הלא מנוסים מסביב ממש לא מספקים את הסביבה הסטרילית להתאמן על משהו חדש.

9. ואם הזכרתי את הרוכבים הלא מנוסים. אז תיקחו בחשבון שאתם מוקפים ברוכבים שלא יודעים מה הם עושים. לא כולם יצליחו לבלום בזמן ובטוח יהיו כאלה שהאופניים שלהם לא יעבדו כמו שצריך. אז תנסו להיזהר יותר. זה שאין מכוניות, לא אומר שהרכיבה בטוחה יותר.

10. הטיפ הכי חשוב שאני יכול לחשוב עליו. אם ראיתם מקום עם יותר מידי אנשים, תתרחקו משם. פשוט בגלל שהרבה אנשים זה הרבה הפתעות ואתם לא רוצים שמישהו יקפוץ לכם מול הגלגל הקדמי או פתאום יתנגש בכם בלי שבכלל התכוון לכך.

טיפ רכיבה מים. בועז קליין, מועדון bikeguide,
תמיד תדאגו שיהיו איתכם מים ברכיבה/בועז קליין, מועדון bikeguide

אני מאחל לכולם גמר חתימה טובה ולמי שרוכב שייהנה ויחזור עם חיוך. אני גם מאחל לכולם לרכוב כל השנה, כי לרכוב עושה טוב. זה ספורט מצוין ומחבר בין אנשים. היום כשאני רוכב אני מרגיש מאושר וגם פוגש חברים. עם האופניים אני מגיע לכל מקום וזה מאפשר לי להיות עצמאי.

חלק מהטיפים שרשמתי נכונים כל השנה. תמיד צריך לבדוק שהאופניים תקינים וגם מים ואוכל תמיד חשובים. אז אם רכבתם ביום כיפור וזה מצא חן בעינכם, בחשבו כמה כיף זה יהיה לרכוב כל השנה.

*הכותב הינו רוכב תחרותי מנוסה במסגרת הישגית ומנהל ערוץ היוטיוב כפירי בדרכים. אין לבצע את פעלולי הרכיבה, הקפיצות וירידת המדרגות ללא הדרכה מתאימה. הרכיבה היא על אחריות הרוכבים והוריהם ואין לראות בסרטון קריאה לביצוע פעלולי רכיבה. יש לרכוב באחריות ועם ציוד מגן מתאים ותקין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully