וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנופיות "משספי הצמיגים" מתנכלות לרכבי שטח

עודכן לאחרונה: 14.10.2022 / 11:42

קנאי סביבה או וונדליסטים? לא ברור מה עומד מאחורי גל חיתוכי צמיגים של כלי רכב, אבל המשותף לכולם עשוי להצביע על הכיוון - רכבי שטח גדולים במרכזי הערים

צמיגי מכוניות נוקבו וכתובות נאצה רוססו באירוע "תג מחיר ביפו". 7 בינואר 2014. חטיבת דובר המשטרה
החשש למצוא את הצמיגים חתוכים בבוקר הולך וגובר/חטיבת דובר המשטרה

מאות בריטים מתעוררים מדי בוקר למה שהפך למכה ששוטפת את ערי האי בשבועות האחרונים - כנופיות של קנאי איכות הסביבה בערים גדולות ברחבי המדינה פושטים מדי לילה על הרחובות וחותכים את הצמיגים של רכבי שטח ופנאי יוקרתיים בהם הם נתקלים. בין הערים המרכזיות שסובלות מהתופעה: לונדון, לקנשייר, מנצ'סטר, בריסטול, ברייטון, ברמינגהאם, שפילד, אדינברו בסקוטלנד ועוד.

הפעילים המאוגדים בתאים שונים ברחבי המדינה ממקדים את הפעילות שלהם כנגד אותם רכבי שטח באופן ממוקד כמחאה על השימוש בכלי הרכב הפוגעניים והבזבזניים באנרגיה בשל פגיעתם בסביבה. המטרה המרכזית שלהם לפי מספר פרסומים אנונימיים היא "להפוך את הבעלות על SUV לבלתי אפשרית באיזורים עירוניים".

השוואתי ב.מ.וו X7 מול ריינג' רובר. רמי גלבוע, רמי גלבוע
על הכוונת: רכבי שטח גדולים ובעיקר יוקרתיים/רמי גלבוע, רמי גלבוע

לפי ההערכות מאז תחילת הפעילות של משספי הצמיגים יותר מ-9,000 כלי רכב נפגעו על ידי המשחיתים, ומבחינתם זו רק ההתחלה של התנועה שלהם. כאשר לעיתים מדובר במאות כלי רכב מדי לילה, כך למשל היה בליל ה-7 בספטבר בו נספרו לא פחות מ-250 כלי רכב שצמיגיהם נחתכו. על פי שמות השכונות בערים בהם "טופלו" המכוניות, נראה שהפעילים ממקדים את הזעם שלהם בכלי רכב יוקרתיים של בעלי האמצעים ופחות ברכבי שטח זולים יותר וכלל לא בכאלו באיזורים כפריים.

בחלק מהמקרים לבעלי הרכב חיכה בבוקר דף שבו הוא מיודע כי הפעולה לא מכוונת נגדו אלא כנגד המכונית שלו. עוד נכתב כי רכבי SUV הגורמים לנזקים סביבתיים חמורים המשליכים על חייהם של האנשים בחלקים הנחשלים יותר של העולם, שאינם יכולים למחות. "רכב השטח שלך מזיק לך ולשכנים שלך, רכבי SUV גורמים ליותר זיהום אוויר ממכוניות רגילות, הסבירות שיהרגו אנשים בהתנגשות גבוהה יותר מאשר במכונית רגילה, מחקרים פסיכולוגיים הראו כי נהגי רכבי SUV נוטים לקחת יותר סיכונים בכביש, רכבי שטח אינם הכרחיים ונזק טהור".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
צמיג מנוקב. ברידג'סטון,
בחלק מהמקרים הושאר גם מכתב המסביר את מניעי הפגיעה/ברידג'סטון

המכתב מסתיים במשפטים הבאים: "זו הסיבה שנקטנו בפעולה הזו. לא יהיה לך כל קושי להתנייד בלי זולל הדלק שלך עם הליכה, רכיבה על אופניים או תחבורה ציבורית" ומי שחשב שהפעילים האלו מכוונים את הזעם שלהם רק לרכבי בנזין טועה - בין המכוניות שניזוקו ניתן למצוא גם היברידיות וחשמליות מסוגים שונים. המשפט שחותם את המכתב מבהיר כי: "נוהג בהיברידית או חשמלית? הם עדיין מזהמים, מסוכנים וגורמים לעומסים" כך שסביר להניח שגם כאלו לא יחמקו מזעם הפעילים. לדבריהם לילד שיהרג מפגיעת SUV לא משנה אם הוא היה מונע על ידי דיזל, בנזין או חשמל.

הביקוש לכלי רכב מוגבהים תחת הכינויים SUV, ג'יפונים, קרוסאוברים ועוד נמצא בעלייה מתמדת מאז תחילת שנות ה-2000 ובשנים האחרונות כלים אלו ממשיכים לדחוק את רגלי המכוניות הרגילות. כלי הרכב הגבוהים אולי מעניקים תחושת ביטחון בשל הגודל שלהם, אולם ברוב המוחלט של המקרים נחותים ממכוניות נוסעים מבחינת בטיחות והיכולת שלהם לחמוק מתאונה, כמו גם מהווים סיכון גדול יותר במקרה של פגיעה בהולכי רגל או תאונה עם מכוניות קטנות יותר.

מבחן דרך: אודי e-tron ספורטבק. קינן כהן, קינן כהן
מבחינת המוחים גם כלי רכב חשמליים הם מטרה לגיטימית/קינן כהן, קינן כהן

"הכוח שלנו הוא שכל אחד יכול לקחת חלק בפעילות" אומרים פעילים בתנועה של משספי הצמיגים, "לבקש בנימוס שינוי פעולה בנוגע לאקלים, אוויר נקי ורחובות בטוחים יותר נכשל. אם מספיק אנשים יצטרפו אלינו זה יהיה בלתי אפשרי להחזיק SUV באיזורים עירוניים בעולם ואנחנו נראה את מכונות המוות האלו נערמות במגרשי הגרוטאות".

מה הם כן רוצים לראות? בין השאר איסור מוחלט על כניסת כלי רכב כאלו למרכזי הערים, מיסוי אגרסיבי שלהם בהתאם לנזק שהם גורמים והשקעות מאסיביות בתחבורה ציבורית חינמית. "ועד שהפוליטיקאים יהפכו את זה למציאות, פעילות משספי הצמגים תימשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully