וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאוליגרך האקולוגי: זו הרולס רויס החשמלית

עודכן לאחרונה: 19.10.2022 / 13:16

אחרי הצהרות בומבסטיות על המעבר שלה לחשמל והצגת קדימונים מלאי מלל שיווקי, רולס רויס חושפת את החשמלית המלאה הראשונה שלה. קוראים לה ספקטר וזה כל מה שזריך לדעת עליה

רולס רויס ספקטר. אתר יצרן
ספינת דגל חשמלית וראשונה לרולס רויס/אתר יצרן

אחרי 116 שנים של ייצור מנועי בנזין (וסילון, אם מחשיבים את חטיבת התעופה) נכנסת מי שנחשבת לאחת משתי יצרניות מכוניות הפאר הטובות בעולם לעולם החשמל המלא. זהו צעד ראשון מתוך התוכנית האסטרטגית של החברה לעבור להיצע כל-חשמלי מלא עד סוף העשור.

המכונית החדשה שנקראת ספקטר עדיין עושה שימוש בפלטפורמה משותפת לה ולגרסאות הבנזין של החברה, ולמרות אורך מופרז לחלוטין ביחס למכוניות "רגילות" של 545 ס"מ היא קצרה ב-10 ס"מ מהמכונית ה"בסיסית" בהיצע של רולס רויס הגוסט. גם בסיס הגלגלים של 321 ס"מ קצר יותר משל הגוסט ב-8.5 ס"מ. אגב, המימדים ה"צנועים" יותר ושימוש נרחב באלומיניום לא אומרים בהכרח משקל קל וכאשר היא מדגדגת את 3 הטונות היא גם כבדה מהגוסט בכמעט 500 ק"ג.

רולס רויס ספקטר. אתר יצרן
545 ס"מ מקצה לקצה והיא הקטנה בחבורה כן?/אתר יצרן

הספקטר עושה שימוש בשני מנועים עם הספק משולב של 584 כ"ס. אלו מספקים לה זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות ולמרות שלא נקבה בקיבולת הסוללות שלה, רולס רויס מציינת כי הטווח של הספקטר יהיה 520 ק"מ בין טעינות. הסוללות שנמצאות בתחתית המרכב מאפשרות לדברי היצרנית הקשחה של המרכב והיגוי אחורי אמור לאפשר לה לתמרן באופן סביר ביחס למימדיה.

אבל ביצועים הם רק ערך משני כאשר מדובר ברולס רויס, והיצרנית שבנתה את תהילת העולם שלה על פאר ונוחות מציגה גם פה את בולמי האוויר המתכווננים עצמאית בהתבסס על הנתונים הנקלטים ממצלמת הדרך ומידע ממערכת הניווט.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
רולס רויס ספקטר. אתר יצרן
הגג המשוך אחורה הוא חלק מהמאמץ להעניק לה מקדם גרר נמוך ככל האפשר/אתר יצרן

הספקטר, שצריכה לתווך את המעבר של רולס רויס לעולם החשמל היא גם הראשונה להתמודד עם הדילמה של ליישב בין אחד מסימני ההיכר המפורסמים ביותר של היצרנית - הגריל הקדמי - עם העובדה שמכונית חשמלית לא באמת צריכה אחד כזה. ובכן התשובה שלה מגיעה בדמות גריל עצום, מהרחבים ביותר שהורכבו על מכוניותה, היא מוארת בחלקה הפנימי ועושה שימוש בצלעות הגריל כדי להסיט את האוויר. אפילו הפסלון שמלווה את מכוניות רולס רויס על מכסה המנוע ה-"Spirit of Ecstasy" לוטש ועובד במיוחד כדי לשפר את האווירודינמיות שלה.

התוצאה היא מקדם גרר מעולה של 0.25 הטוב ביותר עבור כל רולס רויס אי פעם. מצד שני, חיסכון בדלק מעולם לא היה גבוה בסדרי העדיפויות של רולס רויס - לא על חשבון הופעה.

רולס רויס ספקטר. אתר יצרן
עולם חדש פוגש כסף ישן/אתר יצרן

עם כל הכבוד לסביבה, כאשר זה מגיע לתא הנוסעים, ברולס רויס לא ממש משחקים במשחק החומרים הממוחזרים. העור הוא עור, העץ הוא עץ, האלומיניום אלומיניום ויש הרבה מכל אלו ועוד. כמובן שתקצר היריעה מלפרט את כל הפינוקים שמרעיפה המכונית הזו על בעליה. אבל בין השאר אפשר למצוא כאן את 4,796 הנורות שמרכיבות את תאורת הכוכבים בתקרת ודלתות המכונית, החישוקים במידה מופרכת של 23 אינץ'.

רולס רויס ספקטר. אתר יצרן
אלפי נורות זעירות ליצרית מראה שמי כוכבים/אתר יצרן

הספקטר היא לא בדיוק הפניה ללקוח המחפש לחסוך בהוצאות הדלק ואפילו לא ממש לזה שמודאג מהתדמית שלו. היא פשוט צעד ראשון, הכרחי ומיידי שהיצרנית הזו צריכה לעשות אם היא רוצה להמשיך להיות מותג הפאר הדומיננטי שהיא כיום, שכן בעוד שנים לא רבות יותר ויותר מדינות באירופה הולכות לאסור מכירת מכוניות בנזין באופן מוחלט. וכבר כיום לחלק ממרכזי הערים הכניסה שלהן כרוכה בתשלום מס דרקוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully