וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמין מכונית צעצוע ונדרש להציג אישור ממשרד התחבורה

עודכן לאחרונה: 7.11.2022 / 19:32

אב שהזמין לבנו מכונית צעצוע להרכבה, נדרש להפתעתו לקבל עבורה אישור ייבוא ממשרד התחבורה, כאילו הייתה מכונית אמיתית. משרד התחבורה: "טעות של עמילות המכס"

מכונית צעצוע נדרשה לאישור משרד התחבורה. AliExpress, צילום מסך
יפה שלא ביקשו גם להעביר אותה במכון הרישוי/צילום מסך, AliExpress

ערכת הרכבה למכונית מרוץ מפלסטיק, דמוית לגו, עם 1,099 חלקים שנמכרת בעלי אקספרס ב-51 דולר, הפכה השבוע עם נחיתתה בנתב"ג במשלוח אווירי מסין למכונית מרוץ מסוכנת שנדרשת לאישור ייבוא מיוחד ממשרד התחבורה.

לא מאמינים? גם י', תושב אזור המרכז, לא האמין כשקיבל את המסרון הבא, בעודו ממתין להגעת ערכת ההרכבה שהזמין כמשחק לבנו הקטן. "המשלוח שהזמנת מחו"ל מעוכב על ידי משרד התחבורה. על מנת לקדם את שחרורו יש לחתום על טופס הצהרה למשרד התחבורה".

מכונית צעצוע נדרשה לאישור משרד התחבורה. AliExpress, צילום מסך
שלא תתחיל לדהור פה ברחובות איתה/צילום מסך, AliExpress

בטופס שחויב למלא הוא נדרש להבטיח למדינה כי מוצר התעבורה שייבא עומד בדרישות התקן, כי יש בידיו אישור מעבדה מוסמכת לכך, וכי ייבצע בו כל ריקול (קריאה לתיקון במוסך) אם יידרש לכך. עוד נדרש להתחייב כי המוצר יורכב אך ורק בידי מוסך מורשה ואם כי יפר את אחת מההתחייבויות שלו - הוא יהיה צפוי לקנס כספי.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי "מדובר בטעות מצערת של עמילות המכס בנתב"ג, שסיווגה בשוגג את משלוח הלגו כמוצר תעבורה. כתוצאה מכך, נשלחה לבעל החבילה הודעה סטנדרטית, המיועדת למי שייבא מוצר תעבורה. משרד התחבורה פעל מול עמילות המכס לשחרר את החבילה לאלתר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully