וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדצמבר: הנסיעה לירושלים באוטובוס בבוקר תתקצר בחצי שעה

עודכן לאחרונה: 14.11.2022 / 15:08

מה-2 לדצמבר יהפוך הנתיב הימני בכביש בכביש מספר 1, ממחלף דניאל למנהרת הראל, לנתיב פלוס לתחבורה ציבורית ולרכבים פרטיים עם לפחות 3 נוסעים. הנתיב יפעל רק בשעות העומס בבוקר ובשישי אחר הצהרים

אחרי עיכובים של חודשים בגלל תיאומים ממושכים בין משרד התחבורה למשטרה החלה הלילה חברת נתיבי ישראל לסמן בכביש מספר 1 נתיב פלוס חדש שיקצר את זמן הנסיעה בפקקים לאוטובוסים, מוניות ולרכב שבו נהג אחד ולפחות שלושה נוסעים.
הנתיב החדש יופעל מה-2 לדצמבר בין מחלף דניאל המחבר את כביש 1 וכביש 431, למנהרת הראל, אך בניגוד לנתיבי תחבורה ציבורית אחרים יהיה מוגבל מאוד בשעות הפעילות שלו: רק בשעות העומס בבוקר בכניסה לבירה, בימי ראשון עד חמישי בין 6:30 ל-9:30, וביום שישי אחר הצהרים בין 12:00 ל-17:00 לפני כניסת השבת. בשאר הזמן ישמש הנתיב גם כלי רכב פרטיים.
במשרד התחבורה מעריכים כי בשעות שבהן יופעל הנתיב בן ה-26 קילומטרים הוא ישמש כ-400 אוטובוסים בימי חול וכ-500 בשישי אחר הצהרים, ובכל יום אלפי נוסעים בתחבורה הציבורית. להערכת חברות התחבורה הציבורית הפועלות בכביש יוכל הנתיב אם יישמר פנוי לאוטובוסים, לקצר את זמן הנסיעה בשעות העומס מהמרכז לירושלים בכ-30 דקות.
לפי נתוני משרד התחבורה, בכל מקום שבו נפתח נת"צ או נר"ת נרשמה ירידה דרמטית בזמני הנסיעה בתחבורה הציבורית. כך למשל, נרשמה ירידה של 62% בזמני הנסיעה בשעות הבוקר ב"נתיב פלוס" בכביש 20 ממבוא אילון עד למחלף השלום, 12 דקות בלבד לעומת 31 דקות בנתיב הרגיל.

ובכל זאת: האוטובוסים יתקעו בחלק מהפקק

יצוין כי הנתיב לא יאפשר תנועה רציפה של תחבורה ציבורית לבירה, שכן הוא ייקטע בין מנהרת הראל לסיבוב מוצא, קטע באורך של כקילומטר שבו יעמדו האוטובוסים בפקק. לאחר סיבוב מוצא ישתלבו האוטובוסים בנתיב הקיים המיועד לתחבורה ציבורית בלבד. בנוסף סימון הנתיב בצד ימין של הכביש ייצור קונפליקט בין התנועה בו לתנועת כלי הרכב הפונים ימינה או משתלבים בתנועה.
על האכיפה נגד נהגי רכב פרטי שיסעו בנתיב בשעות האסורות לבדם או עם נוסע אחד בלבד לצידם תהיה אחראית משטרת ישראל, כאשר הקנס על נסיעה כזאת עומד על 500 שקל.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים היוצאת, ח"כ מרב מיכאלי, מסרה כי "מי שלא יבוא או תבוא אחרי, אסור להם להפסיק את המהפכה הגדולה שעשינו בתחבורה הציבורית במדינת ישראל, להפוך אותה לאופציה איכותית, אמינה וזמינה לכל אחת ואחד".
ניסים פרץ, מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, הוסיף כי "המטרה היא להקל על עומסי התנועה בכבישי הארץ ולהקל על הגודש. תחילת העבודות לסימון נתיב רב תפוסה בכביש 1 מסמלות אבן דרך נוספת במימוש החזון ליצירת שינוי עמוק בתרבות הנסיעה בקרב משתמשי הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully