וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכ"ם הישראלי בדרך למכוניות הסיניות

עודכן לאחרונה: 14.11.2022 / 20:18

הישראלים מסתערים על המכוניות הסיניות והיצרנים הסינים מסתערים על חברות האוטו-טק הישראליות: ספקית גדולה של רכיבים לתעשיית הרכב הסינית תרכוש מארבה התל אביבית 340 אלף מכ"מים עבור לקוחותיה. החוזה: עד סוף 2024. השווי המוערך: 30 מיליון דולר

ארבה רובוטיקס, יצרנית המכ"ם לרכב מתל אביב, קיבלה הזמנה משמעותית ראשונה לשבב המכ"ם שלה עבור רכבים פרטיים.
מדובר בחוזה שנחתם עם ספקית הרכיבים לתעשיית הרכב הסינית HIRain, שעובדת בין השאר עם BYD, ג'ילי, SAIC חברת האם של MG ושל מקסוס, ועוד. הייריין עובדת במקביל עם מובילאיי ואיווייז הישראליות, ותוכל להציע ליצרנים הסיניים חבילת חיישנים לנהיגה אוטונומית ברמות הגבוהות המבוססת על רכיבים ישראלים.
הייריין חתמה על חוזה לרכישת 340 אלף שבבי מכ"ם מארבה, בסכום המוערך בידי גורמים בתעשייה בכ-30 מיליון דולר. במכוניות בדרגת 2 ומעלה מבין 5 דרגות הנהיגה האוטונומית שניסחה אגודת מהנדסי הרכב האמריקאית יש צורך ביותר ממכ"ם אחד לרכב.
לארבה יש גם חוזה ייצור עם מפתחת שירותי הרובוטקסי הסינית AutoX, אך זו מממשת אוטו בקצב איטי של כ-1,000 מכ"מים בשנה בלבד. למכ"ם שלה טווח של 350 מטר והוא מסוגל לייתר תמונה ברזולוציה גבוהה, המאפשרת לו לדמות גם חלק מיכולות מכ"מי הלייזר (ליידאר).
מאז הונפקה ארבה רובוטיקס באמצעות מיזוג עם ספאק אמריקאי והחלה להיסחר בנאסד"ק באוקטובר 2021, היא איבדה 48% משוויה, ונסחרת כעת לפי שווי של 276 מיליון דולר.
מנכ"ל ארבה קובי מרנקו, מסר כי "סין היא שוק הרכב הגדול בעולם, ומובילה את תעשיית הרכבים האוטונומיים. "העבודה של HiRain עם יצרניות רכב מובילות והמעבר לייצור המוני מהווים צעד חשוב לקראת בטיחות אמיתית בכבישים, נהיגה אוטונומית, ומענה לדרישה העצומה באזור גיאוגרפי זה".


."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully