וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקו האדום של הרכבת הקלה לא רק תקוע, אלא גם מפלה נכים

עודכן לאחרונה: 15.11.2022 / 12:40

דווקא הקטע המרכזי בשדרות ירושלים נבנה כך שעיוורים עלולים ליפול מהרציף אל פסי הרכבת הקלה, ונכים נשלחים לנסוע מסביב, במסלול ארוך בהרבה משל הולכי הרגל. נת"ע: הכל נבנה לפי התקנות

בעוד שבועיים, ב-30 בנובמבר, אמור היה להתחיל לפעול סוף סוף הקו האדום של הרכבת הקלה, בין פתח תקווה לבת ים. כמעט 50 שנה אחרי שגולדה מאיר הקצתה לראשונה תקציב לתכנון רכבת תחתית בתל אביב, ובאיחור של שנה וחודש ממועד הפתיחה הקודם שנקבע לפרויקט, אוקטובר 2021.
למרות שלפני שבוע מסרה חברת אלסטום גרסה מעודכנת של מערכת הבטיחות, שאמורה למנוע את בלימות הפתע שהתרחשו בנסיעות המבחן של הרכבת, בנת"ע עדיין לא הכריזו על תאריך חדש להפעלת הקו, כאשר הערכות לא רשמיות נעות בין פברואר ליוני 2023.
אולי כדאי שבנת"ע ינצלו את העיכוב כדי לתקן כשלים אחרים. דווקא באחד הקטעים שיהיו המבוקשים ביותר בקו, בשדרות ירושלים ביפו, זיהתה עמותת נגישות לישראל בעיות תשתית מסוכנות שעדיין אפשר לפתור בזכות האיחור בהפעלה.

הבטיחו נגישות, אז הבטיחו

הבעיות מתרכזות סביב הקטע המוגבה באמצע הרחוב, שמשמש כרציף לקו הרכבת. לאורך הקטע נשמרו פנויים מצמחייה וגדרות מספר קטעים שמאפשרים להולכי רגל לרדת מהרציף ולחצות את הרחוב ליעדם. אולם בנת"ע לא טיפלו בסכנה שיוצרת המדרגה למוגבלים בראייה וההפרעה שהיא מהווה למוגבלים בניידות. זאת למרות שהפרויקט היקר, שנבנה בעלות של 18 מיליארד שקל, אמור להיות דווקא מונגש יותר מאמצעי תחבורה ציבורית אחרים לעיוורים ולמי שנעזר בקלנועיות ובכיסאות גלגלים.
"בקטע של שדרות ירושלים יש בעיית בטיחות ונגישות", מסביר יובל וגנר, יו"ר העמותה. "יש מדרגה בין המדרחוב לרציף, שמצד אחד מסכנת ליקויי ראייה שיכולים פתאום ליפול ישר על הפסים בגלל שהופתעו מהירידה הפתאומית. ומצד שני מוגבל בניידות שמשתמש בקלנועית או בכיסא גלגלים חייב לרדת מרציף רק בקצוות שלו, כי רק שם יש רמפה, מה שיכול להאריך את המסלול שלו במאות מטרים. זו אפליה".

נת"ע ועיריית תל אביב מגלגלות את האחריות

וגנר מציע גם פתרון: לדבריו, "אפשר לשלב במדרכה משטחי אזהרה שיתריעו בפני עיוורים שירגישו שהם מתקרבים לסכנה, כמו במעברי חצייה. והכי טוב להפוך את זה לרמפה, שתבטל את המדרגה ותאפשר גם למוגבלים בניידות לרדת בבטחה. בנת"ע ובעיריית תל אביב מגלגלים אותנו מאחת לשנייה, וטענו שהכל אושר בידי מומחי נגישות. אני מציע שהם יצאו מהמשרד ויבואו איתי לראות את הנגישות שלהם בחיים האמיתיים".
גם לפניית וואלה נמסר מחברת נת"ע כי "הפרויקט נבנה בהתאם לכל תקנות הנגישות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully