וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרים בערים האלו? לילדים שלכם יש את הסיכוי הרב ביותר להיפגע

עודכן לאחרונה: 20.11.2022 / 16:20

הכבישים בישראל קטלניים להולכי רגל, מבין הולכי הרגל הפגיעים ביותר הם הילדים, מחקר חדש ממקד את הנתון הזה בערים הקטלניות ביותר, איפה אתם ברשימה?

גיף תאונת הולך רגל. יח"צ,
היעדר תשתיות שמעודדות הליכה בטוחה ברגל הן חלק מהבעיה/יח"צ

אם הייתם נשאלים מיהן הערים המסוכנות ביותר לילדים בכביש, על מי הייתם חושבים? האם על בית שמש, מודיעין עילית, ביתר עילית או ירושלים שבהן ריכוזי אוכלוסיה חרדים מרובי ילדים? האם על ערים ערביות כמו רהט בעלת פער תשתיות להולכי רגל? ובכן, על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הערים האלו נמצאות במקום נמוך מאוד בחלוקה ארצית של מספר הילדים הנפגעים בהן.

בעמותת אור ירוק לקחו את נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה וניתחו את המשמעויות לפי שיעור הילדים הנפגעים לכל אלף ילדים בערים המרכזיות, כלומר, לא לפי כמות הילדים הכללית אלא ביחס למספר הילדים באותה עיר. על פי הנתונים האלו הערים המסוכנות ביותר לילדים בגילאי 0-14 הן חדרה, חיפה, נהריה, בת ים וקרית אתא שמהוות את 5 הערים המסוכנות ביותר.

מעבר חציה. קובי ליאני
המקום הזה כבר לא מבטיח חציה נכונה/קובי ליאני

הנתונים שנאספו כוללים את 5 השנים בין 2017 ל-2021 ועל פיהם בחדרה נפגעו 1.25 ילדים לכל 1,000 ילדים ו-30 ילדים בממוצע מדי שנה, בחיפה 1.11 ילדים לכל 1,000 ילדים ו-63 ילדים בממוצע, בנהריה 1.05 ילדים ו-14 ילדים נפגעים בשנה. בת ים וקרית אתא צמודות לנהריה עם 1.046 ו-1.044 ילדים בהתאמה.

בהתחייחס לערים הגדולות, ירושלים ותל אביב, בהם נפגעים הכי הרבה ילדים בשנה עולה כי בירושלים למרות מספר קשה של 183 ילדים בממוצע בשנה, ביחס לכמות הילדים הכוללת בעיר שיעור ההיפגעות הוא 0.57 ילדים מה שממקם אותה במקום ה-25 מתוך 36 הערים שנמדדו. בתל אביב עם 73 ילדים נפגעים בשנה בממוצע היה היחס ל-1,000 ילדים 0.86 - מה שמציב אותה במקום 9 מבחינת המסוכנות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
תאונת הדרכים בקריית גת, צילום דוברות המשטרה. משטרה, מערכת וואלה!
עיקר הנפגעים הם הולכי רגל בערים, שם צריכה להתמקד האכיפה/מערכת וואלה!, משטרה
היפגעות ילדים בערים הגדולות. מקור: אור ירוק, מערכת וואלה!
רשימת הערים המובילות ובתחתית הטבלה/מערכת וואלה!, מקור: אור ירוק

בערים הערביות ברשימה הנתונים מצביעים על אום אל פאחם כמסוכנת ביותר, במקום ה-6 עם 0.99 ילדים, נצרת במקום ה-22 עם 0.59, ברהט במקום ה-31 יש אותה כמות ילדים כמו ברמת גן אולם היא נמצאת במקום ה-31 עם 0.41 נפגעים לעומת רמת גן שבמקום ה-19.

בערים בהן ריכוזים חרדיים בולטת לרעה בני ברק, שבמקום ה-14 ובה נפגעים 0.7 ילדים לכל 1,000 ילדים, לעומתה הערים בית שמש, ביתר עילית ומודיעין עילית נמצאות בתחתית הרשימה, במקומות 33, 35 ו-36. כלומר, הערים האלו נחשבות לבטוחות יותר לילדים בכבישים.

בני ברק 21 בדצבמר 2021. ראובן קסטרו
הערים החרדיות בהן ריכוז ילדים גבוה נמצאות במקום האחרונים ברשימה/ראובן קסטרו

"כיתת לימוד שלמה נמחקת"

ובעוד מאמצי האכיפה מתמקדים במהירות ומחוץ לערים במקומות בהם קל ונוח לאכוף, בתוך הערים הופכים הרחובות למסוכנים יותר ויותר.
"מסוכן להיות ילד במדינת ישראל ולדאבון ליבנו אנחנו נמצאים בתחתית המדינות המערביות בשיעור הילדים ההרוגים בתאונות דרכים. בכל שנה כיתת לימוד שלמה נמחקת" אומר לוואלה עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק. המיקוד מבחינתו צריך להיות במקום שבו נפגעים הילדים " רוב הילדים נהרגים כאשר הם הולכים ברגל ולכן חייבים לרסן ולמתן את מהירות נסיעת כלי הרכב באזורים שיש בהם ריבוי של ילדים כמו בתי ספר, גני שעשועים ומתנסי"ם. לכל ילד יש את הזכות לגדול בסביבה בטוחה כזאת שתגן עליו ותמנע ממנו להיפגע בתאונת דרכים גם אם הוא טעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully