וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: המכוניות החדשות יקרות מדי לציבור

עודכן לאחרונה: 28.11.2022 / 22:22

אחרי שהפלישה הרוסית לאוקראינה יצרה משבר רכיבים וחומרי גלם שהקפיץ את מחירי המכוניות החדשות בכל העולם, נשיא רוסיה דורש מתעשיית הרכב הרוסית לייצר מכוניות זולות יותר

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, מודאג ממצבו של שוק הרכב המקומי.
ב-2022 צפויות להימכר ברוסיה כ-700 אלף מכוניות חדשות בלבד, הפעם הראשונה מאז מלחמת העולם השנייה ששוק הרכב המקומי צונח אל מתחת למיליון מכוניות בשנה. ב-2021 נמכרו ברוסיה 1.6 מיליון מכוניות חדשות.
"חייבים להפוך את המכוניות החדשות לנגישות יותר כלכלית לאזרחי רוסיה, למרות כל הקשיים", אמר פוטין, שהפלישה לאוקראינה שעליה הורה החריפה את המחסור ברכיבים רבים לתעשיית הרכב, הזניקה את מחיריהם של חומרי גלם קריטיים כמו ניקל, אלומיניום וליתיום, וגרמה ליצרנים כמו רנו ומרצדס לנטוש את השוק הרוסי ולמכור את המפעלים המקומיים שלהן.
הפלישה גם הביאה לחרם נפט וגז על רוסיה, שהזניק את עלויות ייצור הרכב ברחבי העולם, כאשר במקביל נאבקת תעשיית הרכב בזינוק של פי 10 בעלויות ההובלה הימית בשנתיים האחרונות, בעקבות הקורונה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עם מכונית לאדה וסטה. לאדה,
פוטין בוחן לאדה חדשה. המכירות ברוסיה התרסקו בגלל הפלישה לאוקראינה/לאדה

בגלל הסנקציות: מכוניות ללא אביזרי בטיחות

"אתם חייבים לוודא שאיש לא מנצל את המצב כדי להפקיע מחירים של מכוניות ומשאיות", אמר פוטין, שדרש בעבר שתפותח עבורו לימוזינה נשיאותית מקורית בעלות של כ-200 מיליון דולר, ונכנסה לשימוש לפני ארבע שנים.
מנגד, אוטוואז, שחידשה ביוני את ייצור דגמי לאדה לאחר שרנו מכרה את השליטה בה בגלל הסנקציות שהוטלו על רוסיה בעקבות הפלישה, מייצרת כעת את דגמיה ללא כריות אוויר או מערכות ABS לבלמים. בגלל הסנקציות מסרבים יצרנים זרים למכור לאוטוואז רכיבים למערכות הבטיחות החשובות.
שר התעשייה והמסחר הרוסי, דניס מנטוב, הבטיח לפוטין להקפיא את עלויות הייצור, ואמר שכדי לסייע לתעשייה המקומית ולתושבי רוסיה, יוצעו המכוניות הרוסיות בהנחה לחיילים הרוסים שנשלחו לאוקראינה.

נשיא רוסיה פוטין נוהג במשאית בחניכת גשר חדש בין רוסיה לחצי האי קרים, 15 במאי 2018. רויטרס
פוטין נוהג במשאית קאמאז רוסית/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully