וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברה סינית נפסלה מחישמול חניון אוטובוסים ליד מטה השב"כ

עודכן לאחרונה: 29.11.2022 / 9:59

CREC הייתה אמורה להתקין עמדות טעינה ליד אוניברסיטת ת"א ותוחלף בידי אינטר EV הישראלית. בנתיבי איילון קבעו: "הספק לא עומד בדרישות הטעינה". ג'ינרג'י תחשמל 4 חניונים נוספים

ג'ינרג'י 2. ג'ינרג'י,
עמדת טעינה מהירה לאוטובוסים שהציבה ג'ינרג'י בראשון לציון/ג'ינרג'י

חברת נתיבי איילון פסלה בשבוע שעבר את זכיית חברת תשתיות הרכבת הסינית CREC במכרז להתקנת תשתיות לטעינת אוטובוסים חשמליים בשני חניונים במרכז, סמוך אוניברסיטת תל אביב ברמת אביב, וליד מתחם וולפסון בגבול תל אביב חולון.
הזכייה של החברה הסינית בשני המכרזים לפני כחצי שנה, עוררה תהיה כבר אז. היא הגיעה בזמן שהמדינה מונעת מחברות סיניות להתמודד במכרזי תשתיות גדולים בישראל, אחד החניונים שיחושמלו ממוקם באזור שבו נמצא מטה השב"כ, והחברה הסינית לא עמדה בעת סגירת המכרז בדרישות אבטחת הסייבר שנקבעו בו.
ועדת המכרזים ציינה כי הצעתה של החברה הסינית לא עומדת בדרישות אבטחת הסייבר הנדרשת, אך בכל זאת בחרה בהצעתה, תוך שהיא מעניקה לה שלושה חודשים להציג גרסה של המערכת שעומדת בדרישות האבטחה. גורמים בענף הטעינה העריכו כי הצעת CREC הייתה זולה ביותר מ-30% מההצעה הכי קרובה לה באותם מכרזים. שווי הזכייה בשני המכרזים נאמד ב-5 מיליון שקל.
אולם בשבוע שעבר בוטלה זכיית CREC במכרז. בנתיבי איילון אומרים כי הסינים דווקא הוכיחו עמידה בדרישות הסייבר, אולם התברר כי המטענים שהציעו לא עמדו בדרישות המכרז. במקום CREC תחשמל את שני החניונים חברת אינטר EV הישראלית, שכבר התקינה תשתיות טעינה לאוטובוסים חשמליים בנתניה.

אגד אוטובוס חשמלי 2. יח"צ,
אוטובוס חשמלי של אגד. מ-2026 יכנסו לשירות עירוני רק אוטובוסים כאלה/יח"צ

אין עדיין פתרון חשמלי לאוטובוסים בין עירוניים

במקביל זכתה חברת ג'ינרג'י מקבוצת OPC בארבעה מכרזים נוספים של נתיבי איילון לבניית תשתית טעינה ותפעול חניוני אוטובוסים חשמליים בכפר סבא, אור יהודה, תל-אביב וראשון לציון. עמדות הטעינה, בהספק של 180kW, יוכלו להטעין כ-300 אוטובוסים חשמליים בכל לילה. הזכיות מצטרפות לשני חניוני אוטובוסים נוספים אותם הקימה ג'ינרג'י המאפשרים טעינה של 200 אוטובוסים נוספים בכל לילה, במתחם ביג אשדוד ובסמוך לאצטדיון הברפלד בראשון לציון. יצוין כי חצי שנה לאחר שהחל לפעול החניון ברשל"צ, החשמל לאוטובוסים עדיין מסופק מגנרטורי דיזל, משום שרק בימים הקרובים צפויה חברת החשמל לחברו לרשת החשמל.
משרדי התחבורה והאנרגיה קבעו כבר כי מ-2026 יוכלו חברות התחבורה הציבורית לרכוש רק אוטובוסים עירוניים חדשים בעלי הנעה חשמלית, וב-2024 לפחות 30%. למרות שחלק מהחברות החלו בהפעלה ניסיונית של אוטובוסים בין עירוניים חשמליים, טווח הנסיעה של האחרונים עדיין קצר מדי לרוב הקווים הבין עירוניים. מכרזי הטעינה של חברת נתיבי איילון נועדו להקמת התשתית שתאפשר הפעלת אוטובוסים חשמליים בהיקף נרחב, כחלק מאימוץ טכנולוגיות נטולות זיהום מאגזוז בתחבורה הציבורית.
רן אלויה מנכ"ל ובעלים משותף של חברת ג'ינרג'י, מסר כי "ג'ינרג'י, חלוצת תשתית הטעינה לרכב חשמלי בישראל, מעצימה את פריסת התשתית הנחוצה להפעלת תחבורה ציבורית חשמלית בישראל, עם הקמת חניונים ייעודיים נוספים לטעינת כלי רכב ציבוריים בעלי הספק גבוה מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully