וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל יגביל את הג'יפונים הסינים מחשש לריגול

עודכן לאחרונה: 13.12.2022 / 10:04

אחרי שהצ'רי טיגו 8 נבחר כרכב הצמוד של סא"לים עם משפחות גדולות, הוחלט לנתק את יכולת התקשורת שלהם ולמנוע מהם כניסה לבסיסים מסווגים. בסין כבר נאסר כניסת רכבי טסלה למחנות צבא בגלל שהן מצוידות המצלמות

צ'רי טיגו 8 פרו. אתר יצרן
טיגו 8. מצויד במצלמות וביכולת לתקשורת סלולרית/אתר יצרן

צה"ל יגביל את הרכבים החדשים של הקצינים מחשש לפגיעה בביטחון המידע.
הג'יפונים הסיניים החדשים שנבחרו לשמש קצינים בדרגת סגן אלוף בעלי משפחות גדולות, מארבע ילדים ומעלה, יהיו הרכב הצמוד הראשון בצבא שיזכו למגבלות ייחודיות.
ראשית, הוחלט בצה"ל, תנותק מערכת ה-ecall שלהם, שנמצאת כיום בכל רכב בתקינה אירופית ומתקשרת למוקד חירום ברגע שהיא מזהה שהרכב היה מעורב בתאונות דרכים, באמצעות מידע מחיישני כריות האוויר.
גורמים צה"לים שחששו מהיכולת המובנית ברכב לשדר נתונים החוצה באמצעות תקשורת סלולרית, החליטו לבטלה במאות הרכבים מדגם זה שינופקו לקצינים החל מחודש מרץ הקרוב.
מדובר במערכת שנדרשת לפי התקינה הישראלית, אולם לצה"ל יש סמכויות רישוי משלו, המאפשרות לו לאשר לתנועה גם כלי רכב שלא עומדים בכל דרישות תקנות התעבורה.
עוד הוחלט, כי קצינים המשרתים במספר מצומצם של בסיסים ברמת סיווג גבוהה וזכאים לרכב משפחות ברוכות ילדים, רמב"י, בראשי התיבות הצבאיים, לא יקבלו את הג'יפון הסיני, והצבא ישכור עבורם רכבים אחרים.

מבחן דרך: טסלה מודל 3 LR. קינן כהן
טסלה מודל 3. הסינים חוששים מריגול אמריקאי/קינן כהן

גם בעולם כבר חוששים מהמכוניות המקושרות

היכולות של מכוניות מודרניות לשמש ככלי לאיסוף מידע, באמצעות האזנה לנוסעיהן, או שימוש במצלמות הבטיחות שלהן כדי לאסוף מידע אחר, ויכולות התקשורת המותקנות בהן כדי להעביר מידע למוסך, או למוקדי חירום באמצעות כרטיסי סים שבהן צוידו, מטריד כיום אנשי אבטחת מידע בכל העולם.
בשנה שעברה חשפה סוכנות רויטרס כי צבא סין החליט להגביל את הגישה של רכבים מוצרת טסלה לבסיסיו, בגלל המצלמות המותקנות בהן. בצעד הגיע לאחר שגורמי ביטחון אמריקאים החלו חשש כי מוצרים של ענקית התקשורת הסינית וואוי עלולים לסכן את הביטחון הלאומי האמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully