וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה נהגים מקבלים הכי הרבה דו"חות על שימוש בסלולרי?

עודכן לאחרונה: 13.12.2022 / 15:20

בדיקת "אור ירוק": מגלה: עלייה של 31% בדוחות משטרה על החזקת הנייד ביד, ושליחת מסרונים תוך כדי נהיגה. בירושלים יש הכי הרבה נהגים שעוד לא ממש הבינו את הקונספט של דיבורית

שימוש בנייד בנהיגה: עניין של אחריות. יצרן, ניר בן טובים
השילוב בין סלולרי לנהיגה נחשב היום כגורם מספר אחת לתאונות דרכים/ניר בן טובים, יצרן

יש מעט מאוד עבירות תנועה מסוכנות יותר: הסטת המבט של הנהג מהכביש אל הטלפון הסלולרי, כדי לשלוח הודעה מה זו דחופה. לא משנה אם הוא מונח באותה עת בעריסה, או מוחזק ביד.
לפי נתוני המשטרה שימוש אסור בטלפון נייד הוא כיום הגורם מספר אחת לתאונות דרכים, כאשר בשל חוסר היכולת לזהות בוודאות שימוש כזה אין נתון אחיד לחלקו בגורמי התאונות, וההערכות השונות נעות בין 20 ל-50 אחוזים.
ועדיין, נתוני משטרת ישראל שהגיעו לידי עמותת אור ירוק מגלים כי ברגע שיצאנו מסגר הקורונה אל הכבישים, זינק מספר הדוחות על שימוש אסור בנייד בנהיגה, דוח שכולל קנס בסך 1,000 שקל ו-8 נקודות חובה.
ב-2021 נרשמו בידי המשטרה 177,400 דוחות כאלה, קרוב ל-500 דוחות מדי יום, הכנסה של כחצי מיליון שקל לקופת המדינה - בניגוד לטענה המקובלת הכסף לא מגיע לקופת המשטרה.
מדובר בזינוק של 31% לעומת מספר הדוחות שניתנו ב-2020, שנת סגרי הקורונה שבה פחתה מאוד התנועה בכבישים, ועמדו על 157,429. למעשה מספר הדוחות בשנה החולפת היה דומה מאוד לזה של 2019, השנה המלאה האחרונה לפני הקורונה - 172,046 דוחות.

שימוש בנייד בנהיגה: עניין של אחריות. יצרן, ניר בן טובים
מה הייתם רוצים לכתוב במסרון האחרון שלכם?/ניר בן טובים, יצרן

פי 3 דוחות בירושלים

עוד עולה מהנתונים, כי שוטרי התנועה רשמו לנהגים בירושלים 16,100 דוחות על שימוש לא חוקי בסלולרי ב-2021, כמעט פי שלושה מאשר בתל אביב שמספר הנהגים בה גדול יותר מאשר בבירה, ונמצאת במקום השני, 5,745 דוחות.
ראשון לציון נמצאת במקום השלישי עם 4,243 דוחות, ואחריה יפה (3,690), ואילו רחובות סוגרת את החמישייה הראשונה עם 2,157 דוחות.
מהנתונים עולה עוד כי ביבנה (1,911 דוחות) ניתנו יותר דוחות מאשר בפתח תקוה (1,655). בטייבה (1,488) ניתנו יותר דוחות מאשר בחולון (1,031 דוחות) ובטירה (1,229 דוחות) ניתנו יותר דוחות מאשר בנתניה (993 דוחות).

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

מנכ"ל אור ירוק: "מכת מדינה, חייבים עוד ניידות"

יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר בתגובה, כי "שימוש בטלפון הסלולארי הוא מכת מדינה. למרות מסעות הפרסום עדיין נהגים רבים מדברים בנהיגה עם הטלפון ביד, קוראים וכותבים הודעות או גולשים ברשתות החברתיות. הציבור מודע לסכנה שבשימוש בטלפון בזמן נהיגה אבל לא פוחד לשעות שימוש בטלפון כי הוא יודע שהסיכוי ששוטר יתפוס אותו הוא קטן מאוד. למשטרת התנועה חסרות 200 ניידות וחסרים מאות שוטרים כדי ליצור הרתעה אפקטיבית. במקביל, הגיע הזמן לשלב גם אכיפה אלקטרונית מתקדמת שתמנע מאותם נהגים שעושים שימוש בטלפון בזמן נהיגה מלסכן את החיים של כולנו בכביש".

מחקר בצרפת: 9% מהנהיגה תוך כדי התעסקות בסלולרי

מחקר חדש שנערך בצרפת, ומבוסס על תצפיות תנועה, מצא כי נהגי משאיות עשו שימוש בטלפון הסלולרי שלהם בזמן נהיגה בממוצע של 9% מזמן הנהיגה. תוצאות התצפית פורסמו על ידי המועצה האירופית לבטיחות בדרכים (ETSC) בחודש אוקטובר 2022.
המחקר בוצע על ידי סוכנות המחקר העצמאית Cerema מטעם איגוד חברות הכבישים הבינעירוניים הצרפתיות (ASFA), וכלל התקנה של מצלמות פנימיות וחיצוניות על מוניות משאיות. למרות שהנהגים היו מודעים לעובדה שהתנהגותם מתועדת, עדיין רבים עשו שימוש בסלולרי תוך כדי נהיגה.
הנהגים עשו שימוש ממוצע בטלפון הסלולארי שלהם 10 פעמים בשעה למשך 32 שניות בממוצע. בכל פעם הנהגים הסירו את עיניהם מהכביש במשך של 2.4 שניות בממוצע. במהלך המחקר נצפו מקרים (קיצון) של חוסר מבט על הכביש במשך שבע שניות שבהן הרכב נוסע מרחק של 60-175 מטר, במהירות של 90 קמ"ש, כשהנהג כלל לא מסתכל על הכביש. איגוד חברות הכביש המהיר הצרפתיות (ASFA), התריע כי הסחת דעת בנהיגה הפכה רחבה יותר מאז פרצה מגפת הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully