וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העירייה צבעה את המדרכה באדום לבן ואתם מוזמנים לחנות שם

14.12.2022 / 7:17

ברמת השרון מותר לחנות באדום לבן חוץ מאיפה שאסור. מבולבלים? גם התושבים בעיר שגילו הסדר חנייה לא שגרתי. בעירייה משוכנעים כי לאחר ימי ההסתגלות הציבור יבין את סידור החניה החדש

מדרכות אדום לבן. גולשי וואלה, תמונות גולשים
מהיום: אדום לבן, אבל מותר לחנות פה/תמונות גולשים, גולשי וואלה

בכביש, תמרורים, שלטים, סימונים וצבעים מוסכמים הם השפה המשותפת של הנהגים. לכולם ברור שהשלט עליו מצוירת יד לא מורה לכם לנופף לשלום, מה המשמעות של מספר הנתון בשלט עגול והאור ברמזור. כך גם בכל הקשור לצבעי המדרכות בערים. באפור החניה מותרת, בכחול לבן היא מותרת תחת הנחיות החניה ובתשלום ואם תעמדו באדום לבן אתם עשויים למצוא על השמשה תזכורת לחריצות מחלקת החניה בעירייה.

ועל סמך הסימנים המוסכמים האלו, מצאו עצמם תושבים רבים ברמת השרון מבולבלים כאשר את מדרכות רחובות סוקולוב אוסישקין, המרכזיים וההומים בעיר, המהווים גם את רחובות המסחר הראשיים שלה הפכה העירייה בין לילה לצבועים באדום-לבן - כלומר, כאלו שאסור לחנות בהם. זאת ועוד, בחלק מהמקומות הצביעה הייתה מרושלת כך שמדרכות הרחוב הציגו דוגמה ייחודית של כחול-לבן-אדום, אולי כמחווה לדגל צרפת.

מדרכות אדום לבן. גולשי וואלה, תמונות גולשים
ההנחיות בשלט, מבלבלות יותר מאשר מבהירות/תמונות גולשים, גולשי וואלה

אמנם מי שהלכו לתחילת הרחוב מצאו שם שלט המודיע כי מותר לחנות בסימון הזה, למשך זמן של 120 דקות. אולם כאמור עבור תושבים רבים שלא שמו לב לשלט יצר המצב בלבול גדול. אגב, גם לאלו שכן שמו לב לשלט, קל היה שלא להבין כלל את סוגיית החניה ברחוב. בשלט נכתב כי החניה מוגבלת ל-120 דקות וכי ההנחיה בתוקף בימים א'-ה' בשעות 9:00 עד 19:00 ובימי ו' מהשעה 9:00 עד 14:00 - אולם לאור צביעת המדרכה באדום-לבן לא ברור מה דין החניה שם אחרי שעות המגבלות. האם ניתן לחנות באופן חופשי או שאז סימון המדרכה הוא הקובע?

וצריך לציין, כי מהות המהלך היא נכונה וטובה מאוד. חניה בערים היא משאב בחוסר ובביקוש גבוה ונכון להגביל אותה על מנת להפוך אותה לשימושית עבור כמה שיותר אנשים. תחלופת מכוניות ברחוב ומניעת הפיכה שלו ל"מגרש חניה" מאפשרת למי שמגיעים לחנויות ברחוב לחנות בו בנוחות וברגע שמייצרים את התחלופה הזו מאפשרים ליותר אנשים לחנות בו ומצמצמים את התופעות של עמידה ב"דאבל פארקינג" אותה חניה כפולה החוסמת את נתיב הנסיעה של המכוניות האחרות.

הגבלת החנייה לשעתיים מאלצת את בעלי המכוניות להזיז אותן ומאפשר תחלופה ברחוב. האכיפה באמצעות מצלמות בעלות יכולת זיהוי של לוחיות רישוי ומכוניות, אמורה למנוע או לפחות לצמצם משמעותית את הסיכוי של מתחכמים להוציא את המכונית ממקום החניה רגע לפני תום השעתיים ואז להחנות אותה שוב או במקום סמוך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מדרכות אדום לבן. גולשי וואלה, תמונות גולשים
מה זה אומר?/תמונות גולשים, גולשי וואלה

אולם גם תוך שימוש באמצעים הטכנולוגיים האלו, לא את כל הפרצות ניתן לחסום, כמו למשל מי שיחנה את המכונית קצת אחרי השעה 17:00 ויוכל לנצל את השעתיים המותרות ואז להשאיר את הרכב בחניה לאורך שאר השעות שכן מגבלת השעות מסתיימת ב-19:00.

בנוסף, גם כאשר הכוונה טובה לתושבי הרחובות האלו יש עדיין חשש. חלקם לא מרוצים מהסידור החדש בשל העובדה שבחלק מהבתים מוקצית חניה אחת לדירה, בעוד משפחות מחזיקות שני כלי רכב ולעיתים יותר. תושבים אחרים, הגרים ברחובות הסמוכים הביעו חשש שעם ההגבלות החניה ברחוב הראשי "יזלוג" העומס אל הרחובות הסמוכים כפתרון לחנייה ארוכה יותר משעתיים.

תגובת עיריית רמת השרון:
המהלך של שעתיים חניה חופשית בא להיטיב עם הסוחרים ולאפשר לקונים לחנות לקנות ולהמשיך לדרכם. במשך תקופה ארוכה סובלים רחובות סוקולוב ואוסישקין מתופעה של דאבל פארקינג דבר שמקשה על ההתניידות ברחובות אלה. לכל אלה האכיפה באמצעות מצלמות באה לתת פתרון. עמדת העירייה היא שעל ידי תמרורים מתאימים לרבות סימון אדום לבן יאפשר לאכוף את "חוק השעתיים". אנחנו משוכנעים שלאחר מספר ימי הסתגלות הציבור יבין את הסדרי החניה החדשים וכל הצדדים ירוויחו. העירייה תמשיך לנטר אחר המהלך ותבחן אם יהיה צורך לנקוט בצעדים נוספים להבהרת הסוגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully