וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי ותייר נכנסים בארץ למונית. מי ישאיר הכי הרבה טיפ?

עודכן לאחרונה: 25.12.2022 / 19:15

המספרים של אובר נחשפים לראשונה: 80% מנהגי המוניות שלה בארץ קיבלו טיפ מנוסעים בשנה האחרונה. מה היה הטיפ הכי גבוה, ובכמה תיירים מאורוגוואי ומצרים נדיבים יותר מהישראלים

מוניות בתל אביב. ShutterStock
מוניות בתל אביב/ShutterStock

מאז שנכנסו לתוקף לפני שלוש שנים תעריפי הנסיעה החדשים במונית מתלוננים הנהגים, במידה רבה של צדק, על הפגיעה בהכנסותיהם.

אבל מתברר שיש להם עוד הכנסה: טיפים. נתונים של אפליקציית Uber שהגיעו לידי וואלה, מגלים כי 80% מהנהגים קיבלו בשנה האחרונה טיפ מנוסע לפחות פעם אחת. בממוצע שילמו הנוסעים טיפ ברבע מהנסיעות, וכאשר נקודת המוצא הייתה נתב"ג - בשליש מהנסיעות.

הטיפ הממוצע היה 10 שקלים, כאשר הטיפ הגבוה ביותר השנה ניתן בנסיעת מונית מנתב"ג לירושלים, ועמד על סך 420 שקלים, יותר ממחיר הנסיעה עצמה. הטיפ הגבוה ביותר ביחס למחיר הנסיעה ניתן עבור נסיעת מונית בת 8 דקות בעכו: מחיר הנסיעה לפי המונה עמד על 33 שקלים, והנהג קיבל טיפ של 100 שקל, פי 3.

בניגוד לעולם פועלת אובר בארץ כיום באמצעות נהגי מוניות רשומים בלבד. זאת לאחר שניסיונותיה בעבר לשכנע את משרד התחבורה לשנות את החוק ולהתיר גם לנהגים פרטיים בישראל להסיע נוסעים בתשלום, נכשלו ואף הביאו לכתבי אישום נגד המנכ"ל הקודם שלה יוני גרייפמן ושמונה נהגים, שהסתיימו בהסדרי טיעון.

כתבה של אבי אשכנזי על משבר המוניות נתב"ג 20 ביוני 2017. ניב אהרונסון
מוניות בנתב"ג. נסיעות מהשדה זוכות בממוצע לטיפים נדיבים יותר/ניב אהרונסון

תאפשר תשלום לנהג גם במזומן

לפני חצי שנה הודיעה החברה חזרה לפעילות בישראל רק בשיתוף עם מוניות מורשות. אובר מדווחת כי מאז התחברו לאפליקציה שלה אלפי נהגי מוניות בארץ, בעיקר בגוש דן, ירושלים, ונתב"ג.

מדובר בנסיעות שמושכות תיירים רבים, שרגילים להשתמש באובר בחו"ל, ומשתמשים בה גם בנסיעותיהם בארץ. גורם מתחום המוניות שנחשף לנתונים העריך כי העובדה שלאובר יש שיעור גבוה יותר של תיירים מאשר באפליקציות גט ויאנגו, הגדילה את שיעור הטיפים שקיבלו הנהגים, בזכות התרבות של השארת תשר לנהגים בחו"ל, שעוד לא חלחלה בארץ.

ואיך הישראלים מול התיירים? בפילוח לפי נוסעי אובר בארץ השנה לפי מדינות המוצא שלהם, התברר כי נוסעים מאורווואי היו הנדיבים ביותר, עם טיפ בשיעור ממוצע של 24% ממחיר המונה. תיירים מאקוואדור דורגו במקום השני (17.7%) ותיירים מנורבגיה במקום השלישי הקרוב מאוד (17.6%). והישראלים? 15.1% בלבד.

באובר מדגישים כי השארת טיפ הינה וולונטרית לחלוטין ונתונה לבחירת הנוסעים, וכי הטיפ
מועבר במלואו לנהג, ללא עמלה. נוסעים אשר בוחרים להוסיף טיפ יכולים לעשות זאת במהלך
הנסיעה או בסיומה, ואילו הנהג מעודכן בטיפ שקיבל רק לאחר השלמת הנסיעה.

אובר הודיעה החודש כי כי תוסיף מעתה אפשרות לשלם גם במזומן על נסיעות המוזמנות דרך האפליקציה בישראל. נוסעים שיבחרו לשלם במזומן ימשיכו ליהנות מכל הפונקציות הזמינות באפליקציה לנוסעים המשלמים באשראי.

  • עוד באותו נושא:
  • אובר
  • UBER

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully