וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרב מיכאלי משאירה את תושבי השרון עם חברת האוטובוסים המאכזבת

עודכן לאחרונה: 28.12.2022 / 21:02

בשרון זועמים על זכיית מטרופולין בהפעלת אשכול השרון לעשר שנים נוספות, אחרי שהתלוננו על רמת השירות שסיפקה. במשרד התחבורה מקווים שהגדלת תקציב האשכול ב-40% ליותר מ-570 מיליון שקל בשנה תשנה את המצב

אוטובוס של מטרופולין. מטרופולין,
אוטובוס של מטרופולין שקושט לחגיגות פורים. פער בין הבטחות למציאות/מטרופולין

תושבים וראשי ערים בשרון מביעים זעם על זכייתה שוב של חברת מטרופולין בהפעלת אשכול התחבורה הציבורית בשרון, למשך עשר שנים נוספות.

במסגרת המכרז תמשיך החברה להפעיל את קווי השירות בכפר סבא, הרצליה, רעננה, הוד השרון, רמת השרון וכוכב יאיר, בשירות העירוני בערי השרון, והבין-עירוני ביניהן לבין ערי גוש דן וליעדים נוספים.

אבל את אמיר כוכבי, ראש עיריית הוד השרון, ההחלטה הרגיזה. "מטרופולין נכשלה לאורך שנים במתן שירות תחבורה ציבורית ראוי לתושבות ותושבי הוד השרון וערי השרון. לכן דרשנו ראשי רשויות השרון ממשרד התחבורה מהפקידות הבכירה ומשרת התחבורה עצמה לצאת למכרז חדש. תמוה שהמשרד שהכיר את הבעיות והבין את הביקורת בחר להתעלם מהשירות הכושל ובחר באותה חברה להמשיך ולתת את השירות הלקוי שנתנה עד עכשיו ועוד מנסה למכור לנו את זה כהישג".

תושבים בשרון התלוננו בשנים האחרונות על איחורים, ביטולי נסיעות, אוטובוסים מיושנים ולא מתוחזקים שסובלים מריח רע. לדבריהם רמת השירות הנמוכה גרמה להם לאחר לעבודה ולחזור להשתמש ברכב הפרטי.

בפוסט שפרסם חייל תושב האזור הוא מתאר המתנה של שעתיים בקור ובגשם של חודש ינואר, בתחנת האוטובוס של קו 149, שאמור להגיע בכל 40 דקות. "היינו 5 חיילים בתחנה וירד עלינו מבול. האוטובוס הגיע אחרי שעה, והנהג אמר שאין לו מקום, אז חיכינו עוד 20 דקות. הגיע עוד אוטובוס וגם הנהג שלו אמר שאין מקום, אפילו שדווקא ראיתי שיש. אחרי 40 דקות הגיע עוד אוטובוס שאפילו לא עצר לנו ופשוט המשיך לנסוע. בכל השעתיים האלה עמדנו בתחנה רועדים מקור, סחוטים מגשם, ומתפללים שאולי באמת יהיה נס ויגיע קו 149 נורמלי שיעלה אותנו. הגעתי לתחנה ב-14:30, עליתי לאוטובוס ב16:45", מסכם החייל.

אוטובוס של חברת מטרופולין. -, אתר רשמי
אוטובוס של מטרופולין. נוסעים ונהגים התלוננו על אוטובוסים ישנים ומוזנחים/אתר רשמי, -

אבל האם משרד התחבורה באמת התעלם מתלונות תושבי השרון? קרן ג'נריישן קפיטל, שמחזיקה השליטה במטרופולין, דיווחה לבורסה כי המכרז החדש יניב לה הכנסות שנתיות של מעל ל-570 מיליון שקל, בנוסף ל-900 מיליון שקל שתקבל להתארגנות מחדש. מדובר בעלייה של 40% לעומת התקציב שקיבלה ממשרד התחבורה עד היום.

לשירות יתווספו 7 קווים חדשים, 28 קווים מתוגברים ו-3 קווים שמסלולם ישודרג באמצעות כ-500 אוטובוסים חדשים, מהם לפחות 191 אוטובוסים חשמליים. בין השאר יופעלו קווים חדשים ברעננה, בהרצליה ובין כפר סבא להוד השרון ולמתן. מתכונת ההפעלה החדשה תשולב בשתי פעימות במשך השנה וחצי הקרובות.

כוכבי מוכר כראש רשות שעוסק רבות התחבורה הציבורית. הוא יזם הפעלת קו סוף שבוע לתל אביב כחלק מפרויקט נעים בסופ"ש שמובילה עיריית תל אביב, פועל לשפר את תוואי המטרו בהוד השרון, וקשוב לתלונות התושבים בתחום. רק שלפי החוק אין לו כמעט סמכויות בתחום התחבורה הציבורית, כמו שיש לו בתחומי החינוך והתברואה, והוא תלוי במשרד התחבורה ובחברות הבנות שלו, כמו נת"ע שמתכננת את המטרו. כרגע אין לו סמכות ואין לו ממש אחריות בתחום.

שרת התחבורה היוצאת מרב מיכאלי ומנכ"לית משרד התחבורה מיכל פרנק הכריזו על העברת סמכויות בתחום התחבורה הציבורית לרשויות מקומיות שיתאגדו יחד להפעילה, אך לא ברור כיצד תתייחס ליוזמה הממשלה הבאה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
דידי הררי בקמפיין גיוס נהגים לחברת מטרופולין. מטרופולין,
מטרופולין גייסה את דידי הררי לקמפיין גיוס נהגים/מטרופולין

תגובות

גורם בתחום התחבורה אמר אתמול כי "בעיות השירות של מטרופולין נובעות ממחסור אדיר בנהגים, שלמען צמצומו הם שיפרו דרמטית את תנאי ההעסקה. אבל נהגים המשיכו לעזוב, כי הם התלוננו על אוטובוסים ישנים ועל תנאי העבודה, דברים שייפתרו עם הזכייה במכרז החדש שתאפשר להצטייד באוטובוסים חדשים שחלק משמעותי בהם אף חשמליים".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "המכרז להפעלת קווי שירות באשכול השרון פורסם בחודש מאי, באופן פומבי ותחרותי, ובו מנגנוני בחירה קבועים מראש כפי שנהוג במנהל תקין. למכרז הוגשו 8 הצעות, שנבדקו בהתאם למנגנונים שנקבעו, ונוקדו על סמך התכניות התפעוליות והעסקיות שהוגשו במסגרת ההליך ועל סמך ניסיון העבר, המתבסס על נתוני שנת 2021 שהיו ידועים במועד הגשת ההצעות. הצעת מטרופולין נבחרה כזוכה לאחר שנוקדה בהתאם למתודולוגיית הבדיקה של הוועדה ובשקלול הכולל קיבלה את הניקוד הגבוה ביותר. המשרד פועל וממשיך לפעול לשיפור האמינות והשירות של התחבורה הציבורית בארץ ובאשכול השרון בפרט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully