וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחיר הנורא שאנחנו משלמים בגלל נהגים שיכורים

עודכן לאחרונה: 31.12.2022 / 19:05

דו"ח של עמותת אור ירוק מגלה: מספר הנפגעים בגלל נהיגה תחת השפעת אלכוהול וסמים עבר את המספרים שלפני הקורונה: 8 הרוגים לשנה, הערים הגדולות מובילות במספר התאונות

אילוסטרציה. ShutterStock
בניגוד ללילות שישי הערב דווקא יש תחבורה ציבורית. תשמשו בה אם אתם יוצאים/ShutterStock

יוצאים לחגוג את השנה האזרחית החדשה הערב? אל תנהגו. אחרי ירידה בגלל משבר הקורונה שב מספר הנפגעים בתאונות שבהן היו מעורבים נהגים שיכורים או בהשפעת סמים ועלה. נתוני 2022 טרם פורסמו, אבל ב-2021 כבר נרשם זינוק של 75% באירועים כאלה, בזמן שמספר ההרוגים זינק ב-100% ל-12 בני אדם.

416 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים ב-2021, לעומת 238 ב-2020. בארבע השנים האחרונות נפגעו 1,401 אנשים בתאונות הקשורות לאלכוהול וסמים 350 בני אדם בכל שנה בממוצע, כמעט נפגע אחד בכל יום. מספר ההרוגים השנתי הגיע לשמונה בני אדם בממוצע, והפצועים קשה ל-30, כך עולה מנתוני הלמ"ס שעיבדה אור ירוק.

כמחצית מהנפגעים היו נהגי רכב פרטי (53%) וכשליש היו נוסעי רכב (31%). 6% מהנפגעים בתאונות אלכוהול/סמים הם נהגים ונוסעי אופנועים וקטנועים. 4% מהנפגעים הם הולכי רגל, 1% נפגעו כאשר רכבו על אופניים.

מניתוח הנתונים של אור ירוק עולה כי 22% מסך הנהגים המעורבים בתאונות אלכוהול בשנים 2021-2018 היו נהגים צעירים - גבוה ב-46% בהשוואה לחלקם בבעלי הרישיונות.
בשנת 2011 נכנס לתוקף חוק 0% אלכוהול האוסר על נהגים צעירים עד גיל 24, לשתות אלכוהול ולנהוג, אפילו לא כוסית יין אחת. לכן, אותם נהגים צעירים שהיו מעורבים בתאונות לאחר ששתו אלכוהול לא היו אמורים כלל לעלות על ההגה.

"נהיגה בשכרות היא אחת מעבירות התנועה הקשות שיש", מסביר עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק. "אדם בוחר לשתות אלכוהול ולעלות על ההגה ובכך הוא מסכן את החיים של כולנו. בשנים האחרונות ישנה עליה בתאונות הנגרמות מנהגים שיכורים וניתן להעריך כי היעדר נוכחות משטרתית מסיבית ומרתיעה היא הסיבה המרכזית לכך - נהגים פשוט לא מפחדים לשתות אלכוהול ולעלות על ההגה כי הם מבינים שהסיכוי שיתפסו הוא קטן מאוד. האכיפה המוגברת בליל הסילבסטר היא רק טיפה בים. חייבים להוסיף עוד שוטרים ועוד נידות שיתפרסו בכל ימי השבוע ויאכפו כנגד נהגים שיכורים".

ניידת משטרת התנועה הארצית בפעילות אכיפה נהיגה בשכרות. אגף התנועה משטרת ישראל,
בדיקת שכרות לנהגים במחסום משטרתי/אגף התנועה משטרת ישראל

שיא הנפגעים: ימי שישי בתל אביב

417 אנשים נפגעו בארבע השנים האחרונות בתאונות דרכים הקשורות לאלכוהול או סמים בימי שישי. היום השני המסוכן ביותר הוא יום שבת (326 נפגעים), כאשר יום שני הוא היום עם הכי נפגעים, וגם יום שבו מעטים יוצאים לבלות.

מבדיקת עשר הערים שבהן היו מעורבים הכי הרבה נהגים בתאונות דרכים בשל נהיגה בשכרות/סמים עולה תל אביב ראשונה, עם 36 נפגעים בשנה, לפני ירושלים (18), חיפה (14), פתח תקווה וראשון לציון (10), נתניה (38), אשדוד (8), חולון (7), בת ים ובאר שבע (6) ואשקלון (5).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully