וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכרז הטנדרים המסוכנים של צה"ל

עודכן לאחרונה: 4.1.2023 / 9:54

משרד הביטחון פרסם מכרז לרכישת מאות טנדרים חדשים, ובו הוא מבקש הצעות לכלים בדירוג בטיחות אפס של משרד התחבורה, ללא מערכות בטיחות אקטיביות מוכחות כמו בלימת חירום אוטונומית. מערכת הביטחון: "צורך מבצעי"

מערכת בלימה אוטונומית איסוזו די מקס/איסוזו

גם אחרי שב-2022 נהרגו 7 חיילים בתאונות דרכים, צה"ל ממשיך לזלזל בבטיחות בדרכים. מכרז חדש לרכישת מאות טנדרים חדשים לצבא שפורסם בשבוע שעבר, מבקש מיבואני הרכב להציע הצעות לכלי רכב החל מדירוג בטיחות 0 של משרד התחבורה, ודורש מהם אבזור בטיחותי שהיה מיושן כבר לפני עשור.

המכרז בשווי של כמה עשרות מיליוני שקלים נועד לרכישת טנדרים לרישיון B, כמו טויוטה היילקס ואיסוזו די מקס, כלים שבהם נוהגים חיילים צעירים על כבישים ציבוריים, לצד כלי רכב אזרחיים והולכי רגל. אבל הוא מאפשר גם התמודדות של טנדרים ללא מערכות בטיחות אקטיביות בסיסיות, כמו בלימת חירום אוטונומית, מערכת שנמצאת היום ב-99% מהמכוניות החדשות, מוצעת גם בטנדרים, ויכולה למנוע התנגשות ברכב אחר, בהולך רגל או ברוכב קטנוע או אופניים כאשר מאחורי ההגה יושב חייל עייף ולא ערני.

הכלים שיירכשו במסגרת המכרז יהיו חלקם בעלי הנעה אחורית בלבד וחלקם בעלי הנעה כפולה. המכרז דורש אבזור כמו מצלמת רוורס וצג 7 אינץ' עבור, עריסה לטלפון נייד, גלגל חילופי ואפילו מציין במפורש כי לכלים הנרכשים יהיה פגוש אחורי. מבחינת הנעה נדרשים הספק מינימלי של 150 כ"ס ונפח של 1.9 ליטר לפחות.

תאונה ברמת הגולן: רכב סיור צבאי התהפך במהלך סיור, חייל נהרג. נתן בנשימול, כבאות חילוץ והצלה גליל גולן,
מי צריך בטיחות אקטיבית. החיילים כבר יסתדרו/נתן בנשימול, כבאות חילוץ והצלה גליל גולן

"צרכים מבצעיים סותרים לעיתים את דרישות הבטיחות"

מערכות הבטיחות היחידות שדורש צה"ל חוץ מפגוש באמצעות המכרז הן כאלה שהיו חידוש ברכב לפני 15 שנה, כמו התרעה על אי שמירת מרחק מלפנים ועל סטייה מנתיב. כלי רכב שזה המפרט הבטיחותי שלהם מקבלים כיום במבחן הריסוק האירופי הנחשב לציון של כוכב אחד מתוך חמישה. כל הטנדרים הרלוונטיים למכרז מוצעים בארץ עם המערכות כסטנדרט, או כאופציה בתוספת תשלום.

בימים הקרובים יכנס לתפקידו מנכ"ל משרד הביטחון החדש, אלוף (מיל') אייל זמיר. ההזדמנות לזמן אליו את אנשי מנהל הרכש במשרד ואגף הטכנולוגיה בצה"ל ולדרוש מהם לרכוש רכב ברמת בטיחות של טנדר 2023 ולא 2013.

ממשרד הביטחון ומצה"ל נמסר בתגובה: "הטנדרים הנדרשים במסגרת המכרז המתואר מיועדים לפעילות הבט"ש בגזרות השונות. לאור אופי פעילותם והשימוש בהם, הם נדרשים להתאמות פרטניות אל מול צרכים מבצעיים אשר לעיתים לא עולות בקנה אחד עם דרישות הבטיחות האופטימליות הרצויות. במסמכים הטכניים המצורפים למפרט, קיימות הגדרות מפורטות למערכות הבטיחות הנדרשות (כדוגמת מערכות סטייה מנתיב)".

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully