וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'יפונים החשמליים המשפחתיים הזולים בארץ, ראש בראש

אודי עציון, יתיר דוידוביץ'

עודכן לאחרונה: 6.1.2023 / 17:03

גם אחרי שמחירי המכוניות החשמליות זינקו השבוע בגלל העלאת המסים, עדיין אפשר לרכוש בארץ ג'יפון משפחתי נטול פליטות מהאגזוז בפחות מ-160 אלף שקל. ג'ילי גיאומטרי C350 מול יונדאי קונה EV

יונדאי קונה EV
ג'ילי גיאומטרי C פרו 350
מבחן השוואתי. אודי עציון, מערכת וואלה!
קונה (מימין) וגיאומטרי C. הקוריאנית גבוהה וג'יפונית יותר, הסינית נאה יותר/מערכת וואלה!, אודי עציון

היה ברור שעם כל הדיבורים על איכות הסביבה ומשבר האקלים, ברגע האמת המדינה תתקשה לוותר על ביצת הזהב שנקראת שוק הרכב: 18 מיליארד שקל בשנה שאנחנו משלמים כמסים על דלק ו-10 מיליארד כמסי קנייה על רכב חדש. מכונית חשמלית צורכת חשמל שאין עליו מס, ועד השבוע שעבר חויבה רק ב-10% מס קנייה במקום 83%.

אז בלחץ ראש רשות המסים ערן יעקב בוטלה הישיבה בוועדת הכספים שהייתה יכולה לעצור את הכפלת מס הקנייה על החשמליות, ואת הקטנת הנחת המס המירבית מ-75 ל-60 אלף שקל. זאת בניגוד למגמה בעולם: ארה"ב מעניקה 7,500 דולר לכל מי שרוכש חשמלית, צרפת 7,000 יורו וגרמניה 4,000 יורו.

רשמית נומק הביטול בצורך לאשר העברות כספים דחופות, אבל זה מה שאמר יו"ר הוועדה משה גפני אחר כך במליאה: "זה חסר היגיון לייקר כעת רכבים חשמליים ולזהם עוד יותר את כדור הארץ. אחר כך עוד באים ואומרים שמעודדים בארץ רכישת מכוניות כאלה, אבל רשות המסים מתנגדת ורוצה שהמחירים יעלו בכל מיני תירוצי סרק".

גם אחרי העלאות המחירים שראינו השבוע כשהיבואנים עדכנו את המחירונים, עדיין אפשר לרכוש בארץ קרוסאובר חשמלי מודל 2023 בפחות מ-160 אלף שקל.

ג'ילי גיאומטרי C 350 פרו היא גרסת הסוללה הקטנה יותר לקרוסאובר הסיני שהפך לחשמלית הנמכרת בישראל ב-2022: רק 53 קילווואט שעה וטווח רשמי של 350 ק"מ. המחיר לפני עליית המס עמד על 147 אלף שקל. היבואן טרם פרסם מחירון מעודכן, אבל המחיר החדש יהיה בין 152 ל-157 אלף שקל. יש גם דגם ארוך טווח, עם סוללת 70 קוט"ש, טווח של 460 ק"מ בתוספת של כ-13 אלף שקל.

מולה התייצבה יונדאי קונה EV בגרסת הבסיס, עם סוללת 39 קוט"ש, טווח רשמי של 305 ק"מ ומחיר של 153 אלף שקל. הגרסה ארוכת הטווח של הקונה, עם סוללת 64 קוט"ש וטווח של 480 ק"מ הייתה הקורבן הראשון להעלאת המסים, אחרי שהייתה אמורה להתייקר לאיזור ה-200 אלף שקל, והיבואן החליט לעצור את השיווק שלה.

אז כמה רחוק הן מסוגלות לנסוע במציאות ומי מהן עדיפה? הישארו עימנו.

יונדאי קונה סביבת נהג. אודי עציון,
קונה. נעים יותר לשבת מול לוח מחוונים דיגיטלי בגודל נורמלי/אודי עציון
ג'ילי גיאומטרי C סביבת נהג. אודי עציון, מערכת וואלה!
גיאומטרי C. עתידנית יותר, על חשבון קלות התפעול/מערכת וואלה!, אודי עציון

עיצוב: לא מדובר פה במכוניות הכי יפות ברחוב. בצבע שאינו הלבן של מכונית המבחן הקונה נראית קצת יותר מעניינת, אבל גם כך עם הגריל האטום ובלי שאר רוח בגג, בפגושים או בכל מקום אחר, היא לא ממש מסובבת ראשים. הג'ילי מעט יותר מוצלחת בזכות שילוב דו גווני בגג (בתוספת מחיר של 2,000 שקל) וקווים קצת יותר אווירודינמיים.

תא הנוסעים: גם כאן הסיניים הקפידו על שילוב צבעים מגוון ותחושה אוורירית, ועיצוב מתקדם יותר עם צג 12.3 אינץ' שמזדקר מהדשבורד. את לוח המחוונים מחליף צג 5.4 אינץ' זעיר, שעמוס ופחות נוח לקריאה. ביונדאי עברו מהלבן שבחוץ לאפור. מסך המולטימדיה, 8 אינץ' בלבד, שקוע בתוך הדשבורד, אבל לוח מחוונים הוא גם בגודל רגיל וגם דיגיטלי, עם תצוגות חדות בגודל 10.25 אינץ'.

קשה למצוא מכוניות עם הבדלים יותר תהומיים בתנוחת הישיבה. הקונה גבוהה יותר אבל עוטפת בהרבה ומעניקה תחושת שליטה. בכוונונים ההגה יוצא הרחק החוצה ואפשר למצוא תנוחת ישיבה אידיאלית בקלות. לכל אלו תוסיפו שילוב טוב בין כפתורים למסכים ותקבלו הנדסת אנוש מוצלחת:

בג'ילי המצב הפוך. למרות שתנוחת הישיבה נמוכה, הנהג יושב "על האוטו" תחושה שמתקבלת בשל הדשבורד הנמוך והחלונות הגדולים. ההגה עצמו לא מתכוונן בצורה נוחה וקשה להגיע לתנוחת ישיבה אידיאלית.

ג'ילי גיאומטרי C פרו 350
מבחן השוואתי. אודי עציון, מערכת וואלה!
יתרון לג'ילי מאחור, במרווח הברכיים ובקיומה של יציאת מזגן/מערכת וואלה!, אודי עציון
יונדאי קונה EV
מבחן השוואתי. אודי עציון, מערכת וואלה!
לקונה יש מרווח ראש עדיף מאחור ותא מטען קטן משמעותית/מערכת וואלה!, אודי עציון

מרווח: לנוסעי הג'ילי יש מרווח עדיף לרגליים, בסיס המושב גבוה וארוך יותר. בנוסף, יש יציאות מיזוג וחלונות מעט גדולים יותר. היתרון היחיד של הקונה נרשם במרווח הראש, בעיקר בגלל חלון השמש הפנורמי שגוזל מקום בג'ילי. באופן מפתיע רוחב המושב של שתי המתחרות זהה לחלוטין. בשתיהן 2 מבוגרים ישבו זה לצד זאת בנוחות אך אל תצפו שנוסע שלישי יסכים לשבת באמצע זמן ממושך.

תא המטען: לג'ילי (417 ליטר) יש יותר נפח מאשר ליונדאי (332 ליטר), אך ליונדאי סף טעינה שטוח, ו-וו תליה לשקיות.

אבזור: הג'ילי מאובזרת יותר. מעבר לחלון השמש, יש לה יציאת מזגן מאחור שאין ביונדאי, משטח טעינה אלחוטית לסמארטפון, פנסי לד, מצלמות חנייה היקפיות וסטריאו של BOSE. ביונדאי שני המושבים הקדמיים חשמליים, לעומת נהג בלבד בג'ילי.

בטיחות: יתרון ליונדאי, שקיבלה 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, בעוד שהג'ילי טרם נבחנה בו, אם כי קיבלה 5 מ-5 במבחן הריסוק הסיני. ליונדאי יש גם זיהוי רכב בשטח מת, עם היגוי אקטיבי שמנוע מהנהג לסטות לעבר הרכב שהוא לא רואה. אבל לג'ילי יש בקרת שיוט אדפטיבית וליונדאי - רגילה.

יונדאי קונה EV
ג'ילי גיאומטרי C פרו 350
מבחן השוואתי. אודי עציון, מערכת וואלה!
המחיר הזול נובע מסוללות קטנות יחסית: לג'ילי יש טווח מעט יותר ארוך/מערכת וואלה!, אודי עציון

מנוע וביצועים: לג'ילי 204 כ"ס לעומת 136 ביונדאי. הקונה מפתיעה ביציאה מהמקום בזכות מומנט גבוה משמעותית, אך הג'ילי עוקפת אותה במהרה ותהיה זריזה יותר בעקיפות, כולל בכבישים מפותלים עם קטעים מקווקים קצרים. ליונדאי שליטה יעילה יותר בטעינה החוזרת של הסוללה, באמצעות מנופים מההגה, בג'ילי אפשר לבחור מצב רגנרציה מהמסך המרכזי, ובכל מקרה הוא פחות יעיל.

טווח וטעינה: חשמליות רגישות מאוד לאופי הנהיגה. במבחן שכלל לא מעט קטעים מאומצים בהרי ירושלים, אך גם נהיגה פרברית ובין עירונית הייתה היונדאי חסכונית משמעותית, עם 14.5 קוט"ש ל-100 ק"מ, לעומת 19.1 בג'ילי. הצריכה הנמוכה אפשרה לקוריאנית לצמצם מאוד את פער הטווח מהסינית שיש לה סוללה גדולה ב-40%, ובנהיגת המבחן היא הייתה עושה 270.5 ק"מ, לעומת 277.5 של הג'ילי. בנסיעה בין עירונית רגועה (90-110 קמ"ש) אפשר לצפות ל-290 ק"מ ביונדאי ו-305 ק"מ בג'ילי, ומי שמשלב נהיגה עירונית רבה, שבה חשמליות חסכוניות יותר מאשר מחוץ לעיר, להיפך ממכוניות בנזין, תשיג יונדאי את נתון היצרן שלה (305 ק"מ) והג'ילי תשיג כ-325 ק"מ. מצד שני טעינה מהירה של הקונה בעמדות ה-DC בדרכים, מ-10% סוללה ל-80%, תאריך 47 דקות לעומת 36 דקות בג'ילי.

נוחות והתנהגות: הקונה נוקשה יותר, מה שמאפשר לג'ילי להיות נוחה מעט יותר בשיבושים קטנים, אך המתלים שלה רועשים יותר, ובכלל היא מבודדת פחות. הנוקשות מעניקה לקונה יתרון בעיקולים: היא מאוזנת יותר, מרוסנת ויציבה יותר, ההיגוי שלה חד יותר והיא מעניקה לנהג יותר ביטחון.

יונדאי קונה EV
ג'ילי גיאומטרי C פרו 350
מבחן השוואתי. אודי עציון,
הקונה מפתיעה לטובה בהתנהגות הכביש, אבל הג'ילי היא משפחתית עדיפה/אודי עציון

שורה התחתונה: קשה שלא לחבב את הקונה, בטח אם אתם מאלו שאוהבים לנהוג. היא דינמית ואפילו מהנה פה ושם. הכל בה נופל לידיים ואינטואיטיבי לשימוש. וכן, היא חסכונית באופן יוצא דופן והטווח בה סביר ביחס להבטחות. אבל למשפחה הג'ילי עדיפה: היא מרווח ומאובזרת יותר, יש לה תא מטען שימושי יותר, ולמרות שהיא צורכת יותר חשמל, היא מגיעה לטווח קצת יותר ארוך. גם האחריות על הסוללה שלה מעט ארוכה יותר. ולכן היא מנצחת.

ג'ילי גיאומטרי C פרו 350: על הצד הטכני

מחיר: 154.5 אלף שקל*

ציון: 8.5/10

אהבנו: מאובזרת ומרווחת יותר, זריזה ובעלת טווח עדיף
לא אהבנו: נוחות, בידוד רעשים, התנהגות כביש

מנוע, הנעה: חשמלית, קדמית
הספק (כ"ס) /מומנט (קג"מ): 31.6/204
סוללה: 53 קוט"ש
תיבת הילוכים: אוט', תמסורת ישירה

ממדים:
אורך (מ'): 4.43
רוחב (מ'): 1.83
גובה (מ'): 1.58
בסיס גלגלים (מ'): 2.70
תא מטען (ליטרים): 417

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות): 7.7
מהירות מירבית (קמ"ש): 150
טווח (מבחן): 277 ק"מ
טווח (יצרן): 350 ק"מ

אבזור בולט:
מסך מולטימדיה 12.3 אינץ', טעינה אלחוטית לסמארטפון, חלון שמש,, מצלמות חנייה היקפיות + מבט על

בטיחות:
ציון מבחן ריסוק אירופי: לא נבחן

בטיחות אקטיבית:
תיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטומטית, התרעת זיהוי רכב ב"שטח מת", בקרת שיוט אדפטיבית

זיהום אוויר:
0 גרם C02 לק"מ, דרגת זיהום 1 מ-15

אחריות:
5 שנים או 100 אלף ק"מ רכב, 8 שנים או 160 אלף ק"מ לסוללה


* טרם פורסם מחירון 2023, המחיר ינוע בין 152 ל-157 אלף שקל

יונדאי קונה EV: על הצד הטכני

מחיר: 153 אלף שקל

ציון: 8/10

אהבנו: קלה לנהיגה ולא מתחכמת, ישיבה גבוהה, התנהגות כביש טובה. יעילות הסוללה הקטנה
לא אהבנו: פחות מרווחת, פחות מאובזרת, טווח קצר יותר

מנוע, הנעה: חשמלית, קדמית
הספק (כ"ס) /מומנט (קג"מ): 40.2/136
סוללה: 39.2 קוט"ש
תיבת הילוכים: אוט', תמסורת ישירה

ממדים:
אורך (מ'): 4.21
רוחב (מ'): 1.80
גובה (מ'): 1.57
בסיס גלגלים (מ'): 2.60
תא מטען (ליטרים): 332

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות): 9.9
מהירות מירבית (קמ"ש): 155
טווח (מבחן): 270 ק"מ
טווח (יצרן): 305 ק"מ

אבזור בולט:
מסך מולטימדיה 8 אינץ', מושבי נהג ונוסע חשמליים, מצלמת רוורס, שליטה ברמת הרגנרציה מגלגל ההגה

בטיחות:
ציון מבחן ריסוק אירופי: 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי

בטיחות אקטיבית:
תיקון סטייה מנתיב, בלימת חירום אוטומטית קדמית ואחורית, התרעת זיהוי רכב ב"שטח מת", התרעת תנועה חוצה, התרעת רכב חולף בפתיחת דלת, התרעה על שכחת ילדים

זיהום אוויר:
0 גרם C02 לק"מ, דרגת זיהום 1 מ-15

אחריות:
5 שנים או 100 אלף ק"מ רכב, 7 שנים או 150 אלף ק"מ לסוללה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully