וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזוי או גאוני? קבלו את חגורת הבטיחות שתחמם אתכם

עודכן לאחרונה: 11.1.2023 / 8:11

ספקית הרכיבים הגרמנית ZF חשפה חגורת בטיחות שיכולה לייצר חימום מידי, הרבה יותר מהר מבקרת האקלים. הבונוס: במכוניות חשמליות היא יכולה גם לסייע בשיפור טווח הנסיעה. איך? התשובות בפנים

חגורות בטיחות מחוממות ZF/ZF

כאשר זה מגיע למכוניות חשמליות, טווח הוא עדיין הסוגייה המשמעותית ביותר בדרך לאימוץ שלהן על ידי עוד ועוד אנשים. אחת הסיטואציות בהן מתקשות מכוניות חשמליות להגיע לטווחים האופטימליים שלהן הוא במצבי קור, בהם נדרש חימום של הסוללות על מנת להגיע לטמפרטורת עבודה יעילה ומצד שני, גם הנוסעים בתוך המכונית זקוקים לחסדיה של מערכת החימום. בעוד שמכוניות בעירה פנימית מנצלות את החום שנוצר מפעולת המנוע לצרכי החימום של תא הנוסעים, במכונית חשמלית הנטל הזה נוסף למשאבים שנדרשים מהסוללות.

ליצרנית הרכיבים הגרמנית ZF המוכרת בעיקר מתחום תיבות ההילוכים, יש פתרון מעניין מאוד לסוגיה הזו והוא מגיע מכיוון אחר לגמרי. את הפיצוח שלה היא הציגה לאחרונה בדמות חגורות בטיחות מחוממות, שיחד עם מושבים מחוממים וחימום להגה מייצרים סביבת טמפרטורה יעילה יותר מזו של בקרת אקלים.
האפשרות לחסוך את פעילות החימום ממערכת בקרת האקלים מחד ולהפנות יותר משאבים לחימום הסוללות עשוי להאריך את הטווח בעד 15%, כך מעריכה היצרנית.

חגורות בטיחות מחוממות ZF. אתר יצרן
הדמיה תרמית של פעולת החגורות המחוממות/אתר יצרן

הפטנט מאחורי החגורות, שב-ZF מצהירים כי הן לא נופלות מרמת הבטיחות של חגורות רגילות, הוא אריגה של פתילים מוליכי חום לתוך אריג הניילון של החגורות עצמן. החום שהם מוליכים יכול לנוע בין 36 ל-40 מעלות. אחד היתרונות של הפתרון הזה הוא שהחגורות המחוממות יוכלו להקל על נהגים להיפטר משכבות הלבוש העבות, המסרבלות והבעייתיות שנהגים נוטים לעטות בחורף ופוגעות ביכולת לנהוג. יתרון נוסף שמגיע יחד עם החגורות האלו הוא שבשל התאימות של החגורות לסטנדרט התעשייתי, לא נדרשת שום התאמה מיוחדת של המנגנונים הרגילים במכונית כמו המותחנים ושאר רכיבי חגורת הבטיחות, מהאבזמים עד המותחנים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
חגורות בטיחות מחוממות ZF. אתר יצרן
מוליכי חום שזורים בתוך אריג החגורה/אתר יצרן

ולמרות שעל הנייר, וגם בתמונות הסיפור הזה של חגורות הבטיחות המחוממות נראה מעניין, ככל הידוע אף יצרנית לא הביעה עניין בהטמעת הפתרון הזה במכוניות שלה. ההבטחה של שיפור בסדר גודל של עד 15% גם היא נשמעת מעט פנטסטית מדי ועבור תנאי הקור הקיצוניים בהם היא באמת תידרש - כנראה שמהירות הנסיעה תהייה מספיק איטית וחסכונית דיה בכדי לפצות על השימוש המוגבר במערכות החימום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully