וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבע במאה: המכוניות הזולות בישראל, ראש בראש

אודי עציון, קינן כהן

עודכן לאחרונה: 13.1.2023 / 14:02

אחרי גל ההתייקרויות האחרון נותרו רק ארבע מכוניות חדשות עם מחיר של חמש ספרות. טויוטה אייגו X, יונדאי i10, מיצובישי ספייס סטאר וקיה פיקנטו: מי מכונית המיני הכי טובה בשוק?

מימין לשמאל: מיצובישי ספייס סטאר, קיה פיקנטו, יונדאי i10, טויוטה אייגו X. קינן כהן, מערכת וואלה!
האייגו הכי נאה, עם רמיזות ג'יפוניות. צבע דו גווני משדרג מאוד את היונדאי/מערכת וואלה!, קינן כהן

זה מה שנשאר: אלה ארבע המכוניות החדשות האחרונות שעדיין אפשר היום לרכוש בישראל בפחות מ-100 אלף שקל: קיה פיקנטו, יונדאי i10, מיצובישי ספייס סטאר וטויוטה אייגו X בגרסת הבסיס. ייצור שברולט ספארק הופסק וסוזוקי איגניס אוטומטית כבר מתקרבת ל-110 אלף שקל. אחרי הקטנת הטבות המס והעלאות מחירים נוספות של היצרנים מכוניות מיני עולות היום כמו שעלו מכוניות סופר מיני רק לפני שנתיים. ליפ מוטור TO3 החשמלית, אמנם תחזיר לכם 100 שקל עודף מ-100 אלף שקל, אבל ללא מערכות בטיחות אקטיבית, היא כרגע בנישא נפרדת.

בעידן יוקר המחייה הישראלים מסתערים עליהן: ב-2022 נמכרו כאן 25 אלף מכוניות מיני, כשקיה פיקנטו (13 אלף מסירות) תופסת מחצית מהשוק והופכת בפעם השלישית למכונית הנמכרת בארץ. יונדאי i10 התאומה שחולקת עם הקיה פלטפורמה, מנוע ותיבת הילוכים הייתה השנייה הכי נמכרת (4,800), לפני מיצובישי ספייס סטאר הוותיקה שהושקה עוד ב-2012 (3,600) וטויוטה אייגו שהושקה עשר שנים אחריה (2,100 מסירות).

הן זולות (יחסית!), קלות לנהיגה ולחנייה, קנייה פופולרית כרכב ראשון או כרכב נוסף בבית. מנתוני מחירוני לוי יצחק ויד 2 שחשפנו עולה שהן גם מבוקשות מאוד כמשומשות: פיקנטו ו-i10 עלו בערכן בשנה שעברה ב-10% במקום לרדת כמו שאר המשומשות. ספארק עלתה ב-11%.

אבל מי מבין המיני החדשות הכי טובה? יצאנו לבדוק.

טויוטה אייגו X. קינן כהן, מערכת וואלה!
אייגו. סביבת הנהג המודרנית ביותר כאן/מערכת וואלה!, קינן כהן
מיצובישי ספייס סטאר. קינן כהן, מערכת וואלה!
הוספת מולטימדיה מקומית לא מצליחה לטשטש את גילה של המיצובישי/מערכת וואלה!, קינן כהן
קיה פיקנטו. קינן כהן, מערכת וואלה!
קיה. סביבת נהג איכותית יחסית ונעימה/מערכת וואלה!, קינן כהן
יונדאי i10. קינן כהן, מערכת וואלה!
יונדאי. איכותית ומעוצבת יותר מהקיה/מערכת וואלה!, קינן כהן

עיצוב: אייגו היא המכונית הכי נאה כאן, מאמצת סממנים של ג'יפון, בעיקר ברמת האבזור הבכירה שמגיעה עם חישוקי 17 אינץ' ענקיים יחסית למכונית קטנה, אבל במקרה של תקר תיאלצו לשלם מחיר מופרז לצמיג המיוחד, אם בכלל תשיגו אחד.

יונדאי i10 נאה מאוד, בעיקר בגרסת המבחן עם הגג השחור. הפיקנטו מתבלטת פחות חיצונית, בעיקר בגלל שהספקנו כבר להתרגל אליה עם עשרות אלפי מכוניות על הכביש. המיצובישי זכתה במתיחת הפנים האחרונה לחזית חדשה ונאה שמצליחה לטשטש קצת את גילה המתקדם.

סביבת נהג: האייגו מרשימה גם כשמתיישבים בכיסא הנהג. צג המולטימדיה נתון באליפסה מעניינת ולוח המחוונים משלב צג דיגיטלי. אבל מבט שני חושף את הפשרות שנעשו כדי להוזיל את הייצור: מתכת חשופה בדלתות בצבע החיצוני, חלונות אחוריים שנפתחים מעט הצידה ולא עולים ויורדים.
ה-i10 ממשיכה להרוויח כאן נקודות עם סביבת נהג שמזכירה קצת את דגמי מרצדס, עם מסך מולטימדיה שנמצא על אותו משטח עם לוח המחוונים, ומשחקי תלת מימד בדשבורד. העיצוב בוגר ואיכותי יותר משל הטויוטה.

המיצובישי ממחישה שוב את גילה עם איכות חומרים נמוכה יותר, מסך מולטימדיה בהתקנה מקומית שנועד להצעיר את סביבת הנהג המבוגרת. אבל זה לא עובד. רוצים לעבור בין חלונות מחשב הדרך? הרחיקו את היד ולחצו על כפתור בתחתית לוח המחוונים, ללא תפעול מההגה או ממסך המולטימדיה.

טויוטה אייגו X מושב אחורי. קינן כהן, מערכת וואלה!
הטויוטה צפופה מאוד במושב האחורי, ודלתות קטנות מקשות על הגישה אליו/מערכת וואלה!, קינן כהן
מיצובישי ספייס סטאר מושב אחורי. קינן כהן, מערכת וואלה!
המושב האחורי של המיצובישי צר משל הקוריאניות, אבל מרווח הברכיים דומה/מערכת וואלה!, קינן כהן
קיה פיקנטו מושב אחורי. קינן כהן,
הקיה רחבה יותר מאחור מהמיצובישי, מבוגר יכול לשבת כאן בנוחות סבירה/קינן כהן
יונדאי i10 מושב אחורי. קינן כהן,
ליונדאי יש את המושב האחורי הכי מרווח מבין הארבע/קינן כהן

מושב אחורי: לקיה וליונדאי רוחב מושב זהה (1.23 מטר), אבל ליונדאי יש מעט יותר מרווח ברכיים וראש. המיצובישי מעט יותר צרה (1.21 מטר) אבל מרווח הברכיים והראש שלה דומים לאלה של היונדאי, מה ששוב מראה את גילה: הספייס סטאר הושקה במקור כמכונית סופר מיני, אבל מאז מכוניות המיני גדלו והדביקו את גודלה.

המושב האחורי של הטויוטה הוא הצר ביותר (1.1 מטר), והמושב עצמו הוא הקצר ביותר. לטויוטה יש גם את הדלתות האחוריות הקטנות ביותר, שמקשות על כניסה ויציאה, ומאפילות את המושב האחורי עם חלונות קטנים.

טויוטה אייגו X תא מטען. קינן כהן, מערכת וואלה!
לא רק שתא המטען של הטויוטה הוא הקטן ביותר, גם הפתח שלו הכי צר/מערכת וואלה!, קינן כהן
מיצובישי ספייס סטאר תא מטען. קינן כהן, מערכת וואלה!
גם כאן המיצובישי קטנה מהקוריאניות. הושקה כסופר מיני, אבל אחרי עשור, המיני עקפו אותה/מערכת וואלה!, קינן כהן
יונדאי i10 תא מטען. קינן כהן, מערכת וואלה!
ליונדאי יש קצת יותר נפח וגם פתח הטענה גדול יותר/מערכת וואלה!, קינן כהן
קיה פיקנטו. קינן כהן, מערכת וואלה!
לקיה יש את תא המטען הגדול ביותר/מערכת וואלה!, קינן כהן

תא מטען: אייגו יש גם את תא המטען הקטן ביותר (231 ליטר נפח), וסף ההטענה שלו הוא הגבוה ביותר, כך שתצטרכו להתאמץ יותר להרים לתוכו חבילות, והיא היחידה ללא גלגל רזרבי. תא המטען של הקיה הוא הגדול ביותר (255 ליטר), מעט יותר משל היונדאי (252 ליטר) ובפער גדול יותר מהמיצובישי (235 ליטר).

אבזור: אייגו X פיור הבסיסית (96 אלף שקל) מגיעה עם חישוקי 17 אינץ' רגילים, מסך מגע 8 אינץ', מצלמת רוורס, וצימוד לאפל קאר פליי או אנדרואיד אוטו. גירסת הפולס (101 אלף ש') משדרגת לחישוקים קלים, החלפת הילוכים מההגה, פנסי ערפל וצביעה דו גוונית.

יונדאי i10 אינספייר הבסיסית (87 אלף שקל) מגיעה עם חישוקי ברזל 14 אינץ', מסך מגע 8 אינץ', אפל קאר פלייר ואנדרואיד אוטו, לסלולרי ומצלמת רוורס. גרסת פריים (91 אלף שקל) משדרגת לחישוקי 15 אינץ' קלים, וסופרים שנבחנה (93 אלף שקל) מגיעה עם חישוקי 16 אינץ' קלים, צביעה דו־גוונית למרכב, בקרת אקלים, פנסי ערפל, ותאורה עוקבת פניה.

קיה פיקנטו גרסת LX הבסיסית (92.9 אלף שקל) כולל מסך 8 אינץ', שליטה מההגה, אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, ומצלמת רוורס. גרסת EX (93 אלף שקל) משדרגת לבקרת אקלים, כניסה והנעה ללא מפתח, חיישני חניה אחוריים וחישוקי 15 אינץ' קלים. ה־GT־ליין (94 אלף שקל) מוסיפה גלגל הגה ספורטיבי, ריפוד עור, מראות מתקפלות חשמלית וחלון שמש.

מיצובישי ספייס סטאר אינסטייל הבסיסית (84 אלף שקל) מגיעה עם סטריאו פשוט וחישוקי 14 אינץ' מפלדה. הסופרים האמצעי (85 אלף שקל) משדרג לחישוקי 15 אינץ' קלים, מסך מגע 9 אינץ' עם אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו ומצלמת רוורס. הפרימיום (92 אלף שקל) מוסיפה הנעה ללא מפתח, ריפוד בד משולב עור, פנסי לד ומראות צד מחוממות, ובקרת שיוט רגילה.

בטיחות: לכולן יש מערכת בלימת חירום אוטונומית עד סביבות ה־80 קמ"ש, אולם היונדאי והטויוטה מצוידות גם בהגה המתקן סטייה מנתיב. בפיקנטו (ובמיצובישי הבסיסית) אין מעבר אוטומטי מאורות גבוהים לרגילים, וב־i10 יש התרעה על רכב מלפנים שמתחיל לנסוע, שמזכירה לנהג לתת גז. הטויוטה היא היחידה עם בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת תנועה חוצה מאחור. למיצובישי ולקיה יש 4 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, אבל בגרסאות מקילות מהעבר. היונדאי (3 כוכבים) והטויוטה (4) עברו מבחן מחמיר יותר.

מיצובישי ספייס סטאר, קיה פיקנטו, טויוטה אייגו X, יונדאי i10. אודי עציון, מערכת וואלה!
המיצובישי והטויוטה לא מטלטלות בהעברת הילוכים, אבל הן רועשות ולא נעימות במאמץ/מערכת וואלה!, אודי עציון

ביצועים ותיבות הילוכים: לכולן מנועי בנזין פשוטים, ללא טורבו. 1.2 ליטר במיצובישי (71 כ"ס), 1.2 ביונדאי (84 כ"ס) ו־1.25 בקיה (84 כ"ס), כשהמיצובישי יש יחידת 3 צילינדרים והקוריאניות עם 4 צילינדרים. לטויוטה יש מנוע בנפח ל' אחד, עם 72 כ"ס, 3 צילינדרים גם כן. לפיקנטו ול-i10 יש תיבה רובוטית חד מצמדית, 5 הילוכים, לספייס סטאר ולאייגו אוטומטית רציפה.
תיבות רובוטיות נוטות לטלטל בהעברת ההילוכים הנמוכים. אלה של הקיה והיונדאי נעימות יותר מתיבות עבר כאלה, כאשר ביונדאי ההעברות חלקות יותר, על חשבון העברה איטית יותר, שפוגעת בביצועים. קיה מעבירה מוקדם יותר, הייתה הזריזה ביותר כאן, ותיכף נגיע לעוד יתרון שמקנה לה התיבה. למי שרגיש לטלטולים האלה, במיצובישי ובטויוטה ההעברות חלקות, על חשבון רמת הרעש, בשתיהן, אך הן איטיות יותר.

נוחות והתנהגות כביש: היונדאי היא הנוחה ביותר כאן, ועם היגוי עדיף. היא גם השקטה ביותר ובעלת התנהגות כביש מוצלחת, ושליטה הכי טובה בגוף בפניות. הקיה תזזיתית יותר ומעט פחות נוחה. הטויוטה מטפלת יפה בשיבושים קטנים, אבל כיול מתלים קשיח הופך אותה נעימה פחות מעל פסי האטה ובורות גדולים יותר, אך אחיזת הכביש שלה ובה וגם השליטה ברכינת הגוף בפניות, למרות היותה הגבוהה ביותר כאן. המיצובישי פשוט לא נוחה בשום כביש, רמת האחיזה שלה היא הנמוכה ביותר וההיגוי הוא הכי פחות מדויק.

צריכת דלק: טויוטה הייתה החסכונית ביותר, גם בשיוט הבין עירוני (19 קמ"ל) וגם בסיכום היום (16 קמ"ל). קיה הייתה שנייה, עם 17.2 ו-14.7 קמ"ל, בהתאמה. היונדאי רשמה 16.6 קמ"ל בשיוט ו-14.5 בסיכום, והמיצובישי 16.9 בשיוט ו-14.3 קמ"ל בסוף היום.

מיצובישי ספייס סטאר, יונדאי i10, קיה פיקנטו, טויוטה אייגו X. אודי עציון, מערכת וואלה!
גם מאחור העיצוב של הטויוטה הכי מושקע/מערכת וואלה!, אודי עציון

השורה התחתונה: המיצובישי נהנית ממוניטין אמינות מוצלח, מבוקשת כמשומשת והעברת ההילוכים שלה חלקה. היא גם הזולה ביותר כאן. אבל היא גם רועשת, לא נוחה, ומיושנת בכל היבט.
הטויוטה היא פתרון למי שלא משתמש במושב האחורי, ושם את הדגש על עיצוב ועל ישיבה גבוהה יותר. למי שזקוק לרכב שני למשפחה, או אפילו ראשון בבית, הקוריאניות יהיו פתרון עדיף.
פיקנטו חסכונית יותר, וקצת יותר ספורטיבית באופיה, אם כי אין שום דבר ספורטיבי במיני אוטומטית. אבל ה-i10 טובה ממנה ברוב התחומים, נוחה, מודרנית ומעניקה תחושה של מכונית יקרה יותר, ולכן היא המנצחת במבחן.

השתתפו במבחן: יואל שוורץ ועזרי לוי
שלמה סיקסט סייעה בביצוע המבחן

על הצד הטכני: יונדאי i10

מחיר (בסיס/מבחן): 87 אלף שקל/93 אלף שקל
אהבנו: עיצוב, מרווח, התנהגות כביש, נוחות
לא אהבנו: למרות השיפור העברת ההילוכים עדיין לא חלקה לגמרי

ציון: 8.5/10


מנוע, הנעה: 1,197 סמ"ק, בנזין, קדמית
הספק (כ"ס) /מומנט (קג"מ): 12/84
תיבת הילוכים: רובוטית, 5 הילוכים

ממדים:
אורך (מ'):
3.67
רוחב (מ'): 1.68
גובה (מ'): 1.48
בסיס גלגלים (מ'): 2.425
תא מטען (ליטרים): 252

ביצועים (יצרן):
תאוצה 0-100 (שניות):
15.8
מהירות מירבית (קמ"ש): 171
צריכת דלק: 16.9 קמ"ל
צריכת דלק (מבחן): 14.5 קמ"ל

אבזור בולט:
מסך מולטימדיה 8 אינץ', חישוקים קלים, פנסי איתות במראה

בטיחות:
ציון מבחן ריסוק אירופי: 3 מ-5 כוכבים

בטיחות אקטיבית:
תיקון סטייה מנתיב, בלימת חירום אוטונומית

זיהום אוויר:
142 גרם C02 לק"מ, דרגת זיהום 9 מ-15

אחריות:
3 שנים או 100 אלף ק"מ

על הצד הטכני: קיה פיקנטו

מחיר (בסיס/מבחן): 93 אלף שקל
אהבנו: עיצוב תא הנוסעים, התנהגות כביש, צריכת דלק
לא אהבנו: התיבה מטלטל יותר מאשר ביונדאי, שגם מרווחת יותר

ציון: 8/10


מנוע, הנעה: 1,197 סמ"ק, בנזין, קדמית
הספק (כ"ס) /מומנט (קג"מ): 12/84
תיבת הילוכים: רובוטית, 5 הילוכים

ממדים:
אורך (מ'):
3.595
רוחב (מ'): 159.5
גובה (מ'): 1.485
בסיס גלגלים (מ'): 2.40
תא מטען (ליטרים): 255

ביצועים (יצרן):
תאוצה 0-100 (שניות):
15.7
מהירות מירבית (קמ"ש): 172
צריכת דלק: 16.9 קמ"ל
צריכת דלק (מבחן): 14.5 קמ"ל

אבזור בולט:
מסך מולטימדיה 8 אינץ', חישוקים קלים, כניסה והנעה ללא מפתח

בטיחות:
ציון מבחן ריסוק אירופי: 4 מ-5 כוכבים

בטיחות אקטיבית:
תיקון סטייה מנתיב, בלימת חירום אוטונומית

זיהום אוויר:
148 גרם C02 לק"מ, דרגת זיהום 9 מ-15

אחריות:
3 שנים או 100 אלף ק"מ לרכב, 7 שנים או 150 אלף שקל למנוע ולתיבת ההילוכים ברכישה מהיבואן

על הצד הטכני: טויוטה אייגו X

מחיר (בסיס/מבחן): 96 אלף שקל/101 אלף שקל
אהבנו: עיצוב, ישיבה גבוהה, אביזרי בטיחות, חסכונית
לא אהבנו: צפופה מאוד במושב האחורי ובתא המטען

ציון: 7.5/10

מנוע, הנעה: 998 סמ"ק, בנזין, קדמית
הספק (כ"ס) /מומנט (קג"מ): 9.5/74
תיבת הילוכים: אוטומטית רציפה

ממדים:
אורך (מ'):
3.70
רוחב (מ'): 1.74
גובה (מ'): 1.525
בסיס גלגלים (מ'): 243
תא מטען (ליטרים): 231

ביצועים (יצרן):
תאוצה 0-100 (שניות):
14.8
מהירות מירבית (קמ"ש): 151
צריכת דלק: 20.4 קמ"ל
צריכת דלק (מבחן): 16 קמ"ל

אבזור בולט:
מסך מולטימדיה 8 אינץ', חישוקים קלים

בטיחות:
ציון מבחן ריסוק אירופי: 4 מ-5 כוכבים

בטיחות אקטיבית:
תיקון סטייה מנתיב, בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת תנועה חוצה בצומת

זיהום אוויר:
113 גרם C02 לק"מ, דרגת זיהום 4 מ-15

אחריות:
3 שנים או 100 אלף ק"מ

על הצד הטכני: מיצובישי ספייס סטאר

מחיר (בסיס/מבחן): 84 אלף שקל/89 אלף שקל
אהבנו: העברת הילוכים חלקה, עדיין חסכונית יחסית, זולה
לא אהבנו: רועשת, לא נוחה, אחיזת כביש טובה פחות

ציון: 7/10


מנוע, הנעה: 1,197 סמ"ק, בנזין, קדמית
הספק (כ"ס) /מומנט (קג"מ): 10.4/71
תיבת הילוכים: אוטומטית רציפה

ממדים:
אורך (מ'):
3.845
רוחב (מ'): 1.665
גובה (מ'): 1.505
בסיס גלגלים (מ'): 2.45
תא מטען (ליטרים): 235

ביצועים (יצרן):
תאוצה 0-100 (שניות):
15.8
מהירות מירבית (קמ"ש): 163
צריכת דלק: 18.1 קמ"ל
צריכת דלק (מבחן): 14.3 קמ"ל

אבזור בולט:
מסך מולטימדיה 9 אינץ', ספוילר אחורי

בטיחות:
ציון מבחן ריסוק אירופי: 4 מ-5 כוכבים ב-2012

בטיחות אקטיבית:
אין

זיהום אוויר:
125 גרם C02 לק"מ, דרגת זיהום 5 מ-15

אחריות:
3 שנים או 100 אלף ק"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully