וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אפליקציית יאנגו עוברת על החוק?

עודכן לאחרונה: 16.1.2023 / 21:52

בקשה לתביעה על סך 13.8 מיליון שקל נגד אפליקציית המוניות הרוסית: "קביעת מחיר הנסיעה מראש בשירות יאנגו FIX הופכת את הנסיעה ליקרה יותר ממה שקובע המונה, בניגוד לחוק". יאנגו: נגיב בבית משפט

מונית יאנגו. ShutterStock
מוניות של יאנגו. מבטיחה שנסיעה ב-FIX תהיה זולה ממחיר המונה, מה שתובעת טוענת שלא קורה במציאות/ShutterStock

אפליקציית המוניות יאנגו גובה מהמשתמשים יותר מהמותר בחוק, ושירות FIX שלה שמציג מראש את מחיר הנסיעה המתוכננת מופעל בניגוד להוראות משרד התחבורה. כך נטען בבקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה נגד יאנגו לבית המשפט המחוזי בתל אביב.

הנוסעת שבשמה הגישו את התביעה עורכי הדין רוברט אפשטיין ותומר ברם ממשרד ברם אפשטיין, מעמידה את נזקה של התובעת על 805 שקל, אבל מעריכה את נזקם של כלל הנוסעים על סך 13.77 מיליון שקל.

יאנגו השיקה בארץ את שירות ה-FIX ב-2019, של נסיעה במחיר קבוע מראש ללא תלות בעומסי תנועה לא צפויים, על סמך מידע שצברה על עומסי התנועה הנפוצים ומשתנים נוספים. בחברה הבטיחו כי המחיר בשירות ה-FIX יהיה זול ממחיר המונה, ו"במקרים נדירים" שווה לו. אולם בהמשך הגיש משרד התחבורה כתבי אישום נגד יאנגו ונגד 67 נהגי מוניות שהשתמשו באפליקציה ולא הפעילו מונה בנסיעה, כנדרש בחוק.

הדרג המקצועי במשרד ביקש לסגור את השירות, אך ב-2020, בהוראת שרת התחבורה דאז והיום, מירי רגב, חזר בו המשרד והתיר את פעולתו, בתנאי שבכל נסיעה יופעל מונה, ושהנהגים יקישו בסיום הנסיעה את מחיר ההנחה מהמונה בהתאם לסכום שקבעה האפליקציה. בישראל יש שלושה תעריפי מונה בהתאם ליום ולשעה, והחוק אוסר לגבות מהנוסעים סכומים גבוהים יותר מאלה שקבע המונה לנסיעה.

לכתב התביעה צורפו 12 קבלות על נסיעה ביאנגו באוקטובר ובנובמבר 2022, שבהו דרשה התובעת מהנהגים להפעיל מונה מראש. בכולן היה המחיר בפועל גבוה מזה שקבע המונה, בפער שנע בין 10 אגורות ל-15.5 שקל, ובממוצע, גבוה ב-9 שקלים. לדבריה ברגע ששמעו הנהגים על דרישתה להפעלת המונה הם זעמו, ואמרו כי אם ידעו שתהיה דרישה כזאת לא היו אוספים אותה, רמז לכך שידעו כי שירות פיקס מאפשר להם להרוויח יותר ממה שקבע משרד התחבורה.

מיאנגו נמסר: "קיבלנו את התביעה, אנו לומדים אותה וכמובן שנפרוש את עמדתנו בפני בית המשפט".

  • עוד באותו נושא:
  • מוניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully