וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי בונד: גם אסטון מרטין DBS עולה בסערה השמיימה

עודכן לאחרונה: 21.1.2023 / 20:24

זה לא רק 007 שכבר לא מתאים לעולם של היום, זה גם מנוע ה-V12 שכבר לא עובר בעידן של משבר אקלים. 770 כ"ס וצליל שלא יהיה לאף חשמלית. וכמה היא תעלה בארץ?

אסטון מרטין DBS 770/אסטון מרטין
אסטון מרטין DBS 770. תקשיבו לצליל הזה. אתר יצרן
היא לא תהפוך לפריט אספנים, היא כבר כזו/אתר יצרן

זהו, תם עידן. אם בשנה שעברה הספקנו לראות את המרגל הבריטי האולטימטיבי ג'יימס בונד מת ב"לא זמן למות", עכשיו זו אסטון מרטין - היצרנית שמזוהה יותר מכל עם 007 שנפרדת מה-DBS, מכונית ה-GT הגדולה שלה. היא עושה את זה עם ה-DNS 770 אולטימייט. שלוקחת את כל מה שהמכונית הזו מייצגת לקצה. במראה, בביצועים ובאקסלוסיביות.

זו המכונית הסדרתית החזקה ביותר שאסטון מרטין ייצרה אי פעם (הוולקרי בעלת יותר מ-1,000 הסוסים רחוקה מלהיות סדרתית) והיא במידה רבה לא רק חוגגת את הפרידה מהדגם הזה, אלא גם את יום ההולדת 110 לאסטון מרטין ו-75 לסדרת המכונית תחת השם DB. ה-DBS הנוכחית גם הספיקה למלא את חובתה למורשת והשתתפה בסרט ה-25 בסדרת סרטי ג'יימס בונד, "אין זמן למות", מ-2021.

אסטון מרטין DBS 770. אתר יצרן
מכונית "גראן טורינג" כהלכתה - המון מנוע והמון פאר למרחקים ארוכים/אתר יצרן

ה-770 אולטימייט לוקח את מנוע ה-V12 בנפח 5.2 ליטר של אסטון מרטין כמה צעדים רחוק יותר מההספק המקורי ה"צנוע" של 715 ב-DBS הסטנדרטית, שבעצמה מבוססת על ה-DB11. הוא עושה את זה עם העלאה של 7% בלחץ הגדישה ואם זה לא נשמע הרבה, אז רק תזכורת - למנוע הזה יש שני מגדשי טורבו. ויש עוד שינויים בסעפות יניקת האוויר ומערכת ההצתה. ועם המון המון מנוע מלפנים ושאיפה לחלוקת משקל מושלמת, תיבת ההילוכים שלה שמוצבת מאחור מורידה את הכוח דרך 8 יחסי העברה לגלגלים האחוריים שמכוילת מחדש כדי להשיג מה שאסטון מרטין מכנה "מעורבות נהג".

למרות התגבור של ההספק, הביצועים ה"קלאסיים" נותרו זהים - 3.4 שניות ל-100 ו-340 קמ"ש מירביים.

אסטון מרטין DBS 770. אתר יצרן
לעיניך בלבד בונד, בפעם האחרונה/אתר יצרן

המקומות בהם היא טופלה ביד האומן של אסטון הם הפחות גלויים לעין. הקשחה של הבולמים הקדמיים בשיעור של 25% משפרת את הדיוק בכניסה לפניות ומצמצמת את רכינת הגוף יחד עם שיפור המשוב לנהג. הצמיגים של פירלי הם ברוחב של 265 מלפנים ו-305 מאחור על חישוקי 21 אינץ' בעיצוב ייחודי לה ומאחוריהם בלמים קרמיים בקוטר 410 מ"מ מלפנים ו-360 מ"מ מאחור.

עוד הבדלים שכן נראים מבחוץ הם הגריל המוגדל לצינון משופר של המנוע ודיפיוזר אחורי חדש שמשפר את זרימת האוויר. בתוך תא הנוסעים המופע ממשיך עם מושבי ספורט עשויים סיבי פחמון עם תמוכות צד משופרות ואלקנטרה וחלקי סיבי פחמן בסביבת הנהג.

אסטון מרטין DBS 770. אתר יצרן
את חישוקי ה-21 אינץ' האלו תוכלו לקבל רק עליה/אתר יצרן

ואמרנו שגם באקסלוסיביות, אז ה-DBS 770 אולטימייט תיוצר במהדורה מוגבלת מאוד. 300 חתיכות בגרסת הקופה ועוד 199 יחידות פתוחות.

מאוטו ארט יבואנית אסטון מרטין נמסר כי ניתן להזמין את ה-DBS האחרונה גם בארץ, במחיר התחלתי צנוע של 3 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully