וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שניות מאסון: הילדה כמעט נופלת מהרכב הנוסע

עודכן לאחרונה: 23.1.2023 / 14:01

בסרטון שצולם בחולון נראה רכב שנסע עם דלת פתוחה, דרכה כמעט נופלת ילדה שישבה במושב האחורי. בזכות עירנות הסביבה נעצרה המכונית כאשר רגליה כבר מחוץ לרכב. ניב יעקב מ"אור ירוק": הורים מזלזלים בחשיבות החגירה"

מכונית עם דלת פתוחה/תמונות גולשים/אור ירוק

שעות הבוקר המוקדמות בחולון, רכב נוסע כאשר הדלת האחורית פתוחה בעוד במושב האחורי יושבת ילדה קטנה ולא חגורה, רק בזכות ערנות הנהג שעקב אחרי הרכב ועובר אורח ברחוב שעצרו את המכונית נמנע אסון כבד.

חמודי מאום אל פאחם שהיה בדרכו לעבודה וצילם את הסרטון העביר אותו לעמותת אור ירוק וסיפר: "נסעתי בחולון הבוקר לעבודה וראיתי רכב שנוסע עם דלת פתוחה. הנהג היה אדם מבוגר ומאחור ישבה ילדה קטנה, אולי הנכדה שלו, לא חגורה בכלל. הדלת של הרכב הייתה פתוחה והנהג לא שם לב ולא הבין בכלל שהוא נוסע כך ושהילדה יכלה ליפול החוצה תוך כדי נסיעה. ישבתי עם אחי ברכב ושנינו פחדנו שהיא תעוף החוצה במהלך הנסיעה. צפרתי לו כדי שיעצור ובמזל היה אדם שהלך על המדרכה וקפץ לכיוון הרכב והתחיל לדפוק לו על הגג כדי שיעצור. רק אז הנהג נעמד במקום. חשוב לי מאוד שהורים רבים יראו את הסרטון הזה ויחגרו את הילדים שלהם".

זירת תאונה בחדרה שבה נהרג עידו ווסה בן ה-9 בעת שחצה שלא במעבר חציה עם אמו. 1 בדצמבר 2011. שלומי גבאי
ישראל בתחתית הטבלה בכל הקשור לבטיחות ילדים בכבישים/שלומי גבאי

מדי שנה נפגעים מעל ל-1,800 ילדים בתאונות דרכים כנוסעים במכוניות, חמישה ילדים ביום בממוצע, זאת על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בעשור האחרון מדובר ב-18,356 ילדים מתוכם 101 הרוגים ו-510 פצועים קשה. בתחום העירוני, שבו יש הורים המקלים בחגירת הילדים בנסיעות קצרות, נפגעו 8,484 ילדים - 46% מכלל הנפגעים. מבין הערים ירושלים היא העיר בה נפגעים הכי הרבה ילדים - 1,040 בעשור האחרון, אחריה בפער גדול חיפה עם 453 ילדים, באר שבע עם 364 ילדים. תל אביב עם 318 ילדים ואשדוד היא החמישית עם 250 ילדים.

גם בהשוואה עולמית נמצאת ישראל במקום גרוע מאוד, כאשר דו"ח המועצה האירופית לבטיחות בדרכים שפורסם בספטמבר 2022 הציב אותה במקום ה-26 מתוך 29 מדינות. בעוד רובן המוחלט של מדינות אירופה רשמו הפחתה במספר הילדים הנפגעים בשיעור ממוצע של 5%, ישראל נותרה ללא שינוי בתחום זה.

עם נתון של 10% ישראל גם נמצא במקום ה-31 מתוך 32 מדינות בשיעור הילדים שנהרגים בתאונות דרכים מכלל הסיבות לתמותת ילדים. מתחתיה נמצאת רק ליטא עם 11% כאשר המובילה בתחום היא נורווגיה בה רק 1% מהילדים מתים כתוצאה מתאונת דרכים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מושבי בטיחות של ילדים ברכב. ShutterStock
ההמלצה: להושיב עם הגב לכיוון הנסיעה עד גיל שנה וחצי/ShutterStock

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "במזל גדול נמנע כאן אסון כבד. לא פעם ילדים פשוט עפו מהרכב במהלך נסיעה לאחר שהדלת נפתחה והם לא היו חגורים. הורים רבים מזלזלים בחשיבות חגירת חגורה מאחור בנסיעה בעיר כי חושבים שבמהירות נמוכה הסכנה לא קיימת ובעיקר כי הם לא מפחדים להיתפס על ידי משטרה. כאשר חסרות 200 ניידות תנועה וחסרים מאות שוטרים בכבישים זו התוצאה - היעדר הרתעה אשר תמנע הסעה מסוכנת של ילדים. חייבים לחזק את משטרת התנועה ולהוסיף ניידות ושוטרים שיגבירו את הנוכחות בכבישים וימנעו מראות כאלו בעתיד".

בעמותה מבקשים לחדד ולהזכיר את אופן ההושבה הבטוח ביותר לילדים במכונית. כאשר תינוקות עד גיל שנה וחצי יושבים במושב בטיחות עם הפנים נגד כיוון הנסיעה. המקום הבטוח ביותר לילד במכונית הוא במרכז המושב האחורי. מגיל שנה וחצי עד גיל 4 ניתן להושיב עם הפנים לכיוון הנסיעה בכיסא בטיחות. מגיל 4 עד גובה של 145 ס"מ ניתן לשבת על מושב מגביה (בוסטר) רק באופן בו חגורת הבטיחות של הרכב תומכת בגוף ומונחת באופן הנכון, משקע הכתף, בית החזה והאגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully