וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם כיפוף סדרתי בגג שווה נזק של 33 אלף שקל?

עודכן לאחרונה: 26.1.2023 / 16:01

התביעות הייצוגיות שנולדו ככלי צרכני חשוב, מתגלגלות לעתים לאבסורד. והפעם: בקשה לתביעה ייצוגית עקב גלים בגג ה-BYD אטו 3, בין פסי הגגון לחלון השמש. היבואנית: "מבנה מקובל בתעשיה, ללא השפעה על ביצועי הרכב ובטיחותו"

BYD ATTO 3. תומר פדר,
רכבי BYD אטו 3/תומר פדר

תביעות יצוגיות נולדו ככלי צרכני חשוב שנועד לגבות מחיר כלכלי מיצרנים שמספקים ללקוחות מוצרים פגומים בהיקף נרחב.

בתחום הרכב, למשל, ראינו בשנים האחרונות תביעות חשובות כאלה נגד תיבת ה-DSG בדגמי קבוצת פולקסווגן ונגד פורד, על התיבה הרובוטית כפולת המצמדים בפוקוס, שהסתיימו בהארכת אחריות, החזרי תשלום על תיקונים, ופיצוי לנהגים.

בימים אלה מתנהלים דיונים בבקשות לתביעות יצוגיות נגד סובארו, על צריכת שמן מוגזמת במנועי ה-XV מהדור הראשון, ונגד רנו ודאצ'יה על כשלים במנועי ה-1,200 סמ"ק טורבו בנזין שלהן. נגד קבוצת פולקסווגן אושרה באחרונה בקשה לתביעה ייצוגית בפרשת הדיזלגייט.

כך עובד התהליך: בקשה לתביעה מוגשת בשם מספר נהגים, בתי המשפט מחליטים אם להכיר בתביעה כייצוגית, ואם כן מתחילים הדיונים מחדש ובדרך כלל מגיעים הצדדים להסכמה על אופן הפיצוי והתשלום לעורכי הדין שהגישו את התביעה, ובית המשפט נדרש לאשרם.

בקשה לתביעה ייצוגית נגד BYD על כיפוף בגג הרכב. עו"ד עידן אידן,
צילום של גג הרכב מתוך התביעה/עו"ד עידן אידן

אבל לעתים פונות התביעות האלה לכיוונים מופשטים יותר. לבית המשפט המחוזי מרכז לוד הוגשה השבוע בקשה לתביעה ייצוגית נגד שלמה מוטורס, יבואני רכבי BYD הסינית, ונגד BYD עצמה.

העילה: טענה לגלים ולעיוותים בגג בדגם האטו 3 החשמלי, בקטע נסתר בין פסי הקישוט הצידיים לחלון השמש. לדברי עורך הדין עידן אידן שחתום על התביעה בשם שניים מבעלי הרכב, מדובר בפגם מהותי שיגרור ירידת ערך ויחייב תיקון, וכי נזקו של כל בעל רכב עומד על 33,260 אלף שקל, כחמישית ממחיר הרכב כחדש. עידן מצרף לתביעה חוות דעת של מומחים התומכות בטענתו.

האם יש לתביעה עילה? את זה יצטרך לקבוע בית המשפט. ראינו כבר תביעות שהתקבלו וכאלה שנדחו, וגם כאלה שהיה בהן פער גדול מאוד בין סכום הפיצוי ללקוחות מהשורה, לעומת הסכום שקיבלו התובעים הראשונים ועורכי דינם.

משלמה מוטורס נמסר: "מבדיקתנו עם היצרן עולה כי מבנה התושבת למטען בגג ה-BYD אטו 3, הנו מבנה מקובל ורווח בתעשיית הרכב ונועד לחיזוק ולמראה. עיצוב כזה יכול להוביל להבדלים קלים במראה המשטח אך אין לכך השפעה על ביצועי הרכב ובטיחותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully