וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכב פרטי: עלויות שנתיות וכמה טיפים כיצד לצמצם אותן

בשיתוף לאומי

2.2.2023 / 12:35

להחזיק רכב זה לא עניין זול. למעשה, ההוצאה השנתית שלנו על רכבנו הפרטי תצטבר בממוצע ליותר מערך הרכב עצמו תוך שנתיים-שלוש. הדבר נובע מהעלויות השוטפות והייחודיות הנוגעות לאחזקה של רכב פרטי. אז כמה זה בדיוק עולה בממוצע ואיך אפשר לחסוך?

רכב פרטי ליד שטרות של יורו. pixabay,
רכב פרטי ליד שטרות של יורו/pixabay

כמה בדיוק עולה להחזיק רכב?

כל בעל רכב יודע שהעלות שמשלמים על הרכב עצמו היא ממש לא "כל הסיפור" אלא רק ההתחלה שלו. זאת מכיוון שהעלויות השנתיות השוטפות הנוגעות לרכב מצטברות במהירות לסכום שמתקרב ואף עולה על זה ששולם עבור רכישת הרכב. חלק מההוצאות הללו ברורות מאליהן, וחלק יחסית ייחודיות:

• דלק הוא ההוצאה השוטפת הגבוהה ביותר, כשרכב בשימוש ממוצע בישראל מוציא כ-1,000 ₪ בחודש על דלק, וסביב 12 אלף ₪ בשנה.

• ביטוח הוא הוצאה שנתית הכרחית, שהמחיר הממוצע שלה עבור הרכב הפרטי והנהג הממוצע בישראל הוא כ-4,500 ₪.

• רישיון וטסט גם הם הכרחיים לחלוטין בכדי להשתמש ברכב בצורה חוקית, והעלות השנתית שלהם נעה בין 1,000 ל-2,000 ₪ בממוצע.

• תחזוקה שוטפת של הרכב כוללת טיפולים במוסך, תיקונים, חלקי חילוף, תיקוני צמיגים ופנצ'רים וכדומה. עלות התחזוקה השוטפת השנתית של הרכב הישראלי הממוצע נעה בין 5,000 ל-6,000 ₪.

כמה טיפים לחיסכון בעלויות הרכב

אז כן, להחזיק רכב זה לא עסק זול, וחשוב לדעת איך אפשר לחסוך בעלויות הרכב השוטפות. למרבה המזל, יש כמה טיפים שבהחלט יכולים להיות שימושיים בהקשר זה:

נהיגה זהירה ובטוחה: נהג שנוהג בפראות הוא נהג ששוחק את הרכב שלו יותר, ובהתאם לכך גם ישלם יותר על סגנון הנהיגה שלו (וזה עוד לפני שדיברנו על קנסות בגין עבירות תנועה שונות). הרכבים שלנו נועדו לנסיעה בטוחה וזהירה, וכל האצה מוגזמת, פנייה חדה, דריכה אגרסיבית על הברקס או כל סממן אחר של נהיגה פרועה, פשוט פוגעים במצבו הטכני ודורשים מאיתנו להשקיע יותר בתחזוקה ובטיפולים שלו. נהיגה בטוחה זה לא רק בטיחות - זה גם חיסכון כלכלי.

הקפדה על מצב הצמיגים: בדקו את האוויר בצמיגים שלכם לפחות אחת לשבועיים, כדי לוודא שהנתון תואם להנחיות היצרן. מלבד זאת, אם אתם יורדים לנסיעת שטח, הקפידו לרוקן מעט אוויר מהגלגלים, ולמלא אותו חזרה בשובכם לכביש. תחזוקה שוטפת ושמירה על מצב הצמיגים תחסוך לכם אלפי שקלים בשנה, שיכולים להתבזבז על תיקון פנצ'רים והחלפת צמיגים שאינה הכרחית.

תדלקו בחוכמה: תדלוק הוא נקודה כואבת. אי אפשר באמת לחסוך בעלויות התדלוק לאורך זמן, שכן מדובר בפעולה שגרתית. מה שכן אפשר לעשות הוא להבין היכן נמצאות תחנות הדלק היקרות ולהימנע מהן, ולהשתדל להיות ערניים לתנודות במחירי הדלק. אם אתם רואים שצפויה עליית במחירי הדלק - תדלקו לפני העלייה, ולהיפך במצב של ירידה צפויה במחירים.

שקלו מעבר לרכב היברידי או חשמלי: רכבים היברידיים וחשמליים אמנם יקרים יותר במחיר המחירון, אבל הם חוסכים לא מעט כסף בשימוש שוטף. גם אם תצטרכו מימון לרכב בשביל להרשות לעצמכם את רכישת הרכב עצמו, את הכסף הזה תחסכו במהירות בעלויות הדלק, המיסוי, הרישוי ועוד.

רכב הוא אמנם צורך הכרחי, אך בהחלט אפשר לחסוך בעלויות שלו

כמעט ואי אפשר לחיות בלי רכב פרטי במשק בית ישראלי ממוצע. זו הוצאה שחייבים לקחת בחשבון כחלק משגרת ההוצאות החודשיות שלנו. עם זאת, ההוצאות על הרכב הן בהחלט כאלה שניתן לחסוך בהן לא מעט כסף, אם רק יודעים להתנהל באחריות ובחכמה.

*כתבה זו אינה מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל

בשיתוף לאומי
  • עוד באותו נושא:
  • לאומי
  • רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully