וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניתם רכב חשמלי? יש מספר דברים חשובים שכדאי לקחת בחשבון

בשיתוף EV-Edge

עודכן לאחרונה: 1.2.2023 / 17:24

למרות הרצון הרב של הישראלים לחסוך בעלויות הדלק ותחזוקת הרכב, רבים עדיין חוששים לעשות את המעבר לרכב החשמלי. למה זה קורה? התשובות בפנים

עמדת טעינה. יח"צ,
בישראל קיימות אלפי עמדות טעינה ציבוריות/יח"צ

מהפכת הרכבים החשמליים שצוברת תאוצה בישראל מחייבת הטמעת תשתית ועמדות טעינה לרכבים החשמליים. על פי ההערכות, כ-40,000 רכבים חשמליים עלו בשנים האחרונות על כבישי ישראל והממשלה שמה לעצמה יעד לפיו בשנת 2035 כלל הרכבים שימכרו יהיו חשמליים. למרות הרצון הרב של הישראלים לחסוך בעלויות הדלק ותחזוקת הרכב, רבים עדיין חוששים לעשות את המעבר לרכב החשמלי מכיוון שיש להם חרדת טווח - החשש שהסוללה של המכונית לא תספיק לשימוש הרצוי ברגע נתון, כלומר, שהיא עלולה להתרוקן לפני שתגיעו למחוז חפצכם.

שרגא כץ, מנכ"ל חברת EV-Edge, ספקית רשת הטעינה הגדולה והמובילה בישראל מסביר: "חרדת טווח הנסיעה היא תופעה ידועה אך בדומה לפחדים אחרים גם היא נובעת מהתמודדות עם דבר חדש שאינו מוכר לנו, שאנו לא רגילים אליו ולא בקיאים בו עדיין וזה ברור מובן. אבל מצד שני, צריך להבין שאין ממה לחשוש מכיוון שנסועה יומית ממוצעת של אדם עומדת על 60-70 ק"מ שהם כ- 70-80 קוט"ש בתקופה של שבוע השקולים לסוללה מלאה ועוד קצת. כך שלמעשה אדם צריך להטעין את הרכב שלו בממוצע פעם-פעמים בשבוע. כמובן שיש לקחת בחשבון שבמידה והיקף הנסיעה עולה תידרש טעינה ארוכה ו/או תכופה יותר של הרכב החשמלי."

תכנון מוקדם זה מתכון מנצח

בישראל קיימות אלפי עמדות טעינה ציבוריות מרביתן AC רגילות וכמאתיים עמדות DC מהירות הפרוסות ברחבי הארץ בחניונים ציבוריים ועירוניים, במרחב המוניציפאלי, במרכזי מסחר, בתי מלון, בתחנות דלק נבחרות ועוד. כדי להבטיח שהנסיעה, קצרה או ארוכה ככל שתהיה, תעבור בצורה בטוחה ורצופה ללא חשש של היתקעות בשולי הדרך- מומלץ לנהגים לתכנן ולהיערך לנסיעה ולהכיר את מיקומן המדויק של עמדות הטעינה במסלול הנסיעה שלהם ו/או ביעדם. בדרך לאילת למשל, הנחשבת לנסיעה ארוכה בשביל רובנו, קיימות מספר עמדות טעינה אך לא די בכך- עלינו לוודא היכן הן ממוקמות בדיוק, ולבדוק האם הן זמינות ופנויות עבורנו בעת ההגעה. כמו כן, יש לקחת בחשבון כי יתכן והעמדה שתכננתם להטעין בה את הרכב תפוסה או אינה פעילה ולכן חשוב להכין תוכנית מגירה של מיקום נוסף שבו יהיה ניתן להטעין את הרכב החשמלי מבלי להשאיר את הסוללה על הקשקש. באילת ניתן לטעון בעמדה האולטרה מהירה שבמלון ישרוטל רויאל גארדן (פתוח לטעינה לכלל הציבור), בקיבוץ אילות בכניסה לאילת ובדרך חזרה אף מומלץ לבצע טעינת לילה בחניון שבתשלום יומי מתחת למלון רויאל גארדן ולאחר מכן לצאת צפונה עם סוללה מלאה.

עמדת טעינה. יח"צ,
טעינה ביעד כמו לדוגמה במקום העבודה או חניון לילה סמוך לבית, יכולה להוות אלטרנטיבה טובה/יח"צ

לא חייב להטעין את הרכב בבית

חשש נוסף שמונע מישראלים רבים לעשות את המעבר לרכב חשמלי הוא העובדה כי הם אינם יכולים להתקין עמדת טעינה בבניין המשותף בו הם מתגוררים. כיום, חוק המקרקעין קובע כי במידה והחניה לא רשומה על שמכם בטאבו היא מוגדרת כרכוש משותף ולכן יש לבקש את רשות הדיירים להתקין את עמדת הטעינה בשטח החניה. על הנהג החשמלי נדרש שיהיה לו רוב של שני שליש מבעלי הדירות בבניין שיאשרו התקנת עמדת טעינה. רוב כזה נדרש גם לקביעת הסדרי שימוש ומימון הוצאות ההתקנה והתחזוקה. לעיתים דיירי הבניין אינם מאשרים להתקין עמדת טעינה בבניין מכיוון שיש להם חוסר וודאות בעניין זה אבל שלא תצא לכם הרוח מהמפרשים- כל עוד יש לכם אפשרות טעינה נוחה במרחב הציבורי או במקום העבודה, אין סיבה שלא תעברו לרכב חשמלי גם אם אין לכם אפשרות להתקין עמדת טעינה ביתית. כץ: "טעינה בעמדה הביתית היא כמובן הטעינה הנוחה ואף הזולה ביותר אבל גם

טעינה ביעד כמו לדוגמה במקום העבודה של הנהג החשמלי, או חניון לילה סמוך לבית, יכולה להוות אלטרנטיבה טובה עבור מי שאין לו חניה פרטית. גם למי שאין אפשרות להתקין עמדת טעינה ביתית ומעוניין לעבור לרכב חשמלי מקבל כיום מענה בשטחים הציבוריים. חברת EV-Edge חרטה על דגלה למקם את עמדות הטעינה במיקום הנוחים ביותר עבור הנהגים החשמליים כאשר כיום אנו מחזיקים בפריסה בקרב כ-60 ערים ברחבי הארץ.

EV-Edge חברת הטעינה בעלת רשת הטעינה הגדולה בישראל היא חלק מקבוצת יוניון, יבואנית טויוטה, לקסוס וג'ילי ומאז הקמתה בשנת 2019 היא מייבאת, משווקת, מתקינה ומפעילה עמדות טעינה לכלי רכב חשמליים כאשר עד היום סיפקה החברה למעלה מ-8,000 עמדות במצטבר. לצד התקנת עמדות ביתיות, מבין הפרויקטים המובילים של החברה ניתן למנות את התקנת עמדות הטעינה במרכזי מסחר ברחבי הארץ דוגמת סניפי איקאה, מרכזי המסחר G, ישפרו-סנטר, JTLV, ריט-1 ומלונות ישרוטל ועוד, לצד התקנה של עמדות טעינה בבנייני משרדים בבעלות חברות נדל"ן מהגדולות במשק.

בשיתוף EV-Edge
  • עוד באותו נושא:
  • רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully