וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכירו את הטכנולוגיה הישראלית שפרארי קונה

עודכן לאחרונה: 2.2.2023 / 15:44

אפשר להפסיק עם הבדיחות על הסוסיתא: פרארי תשלב במכוניות שלה טכנולוגיה של HARMAN מהוד השרון, שלא תהיה הספקית הישראלית היחידה של הסוס הצוהל

אמרתם פרארי, אמרתם מנועי בנזין ענקיים, מסורת של מכוניות מירוץ וכתם אדום מטושטש שזז במהירות על הכביש עם צליל שאי אפשר לטעות בו. אז עכשיו תוסיפו לכל זה גם קצת גאווה ישראלית. כי פרארי כמו כל יצרנית רכב מביטה קדימה ונערכת לעתיד שבו בין שלל האתגרים של יצרניות הרכב עומדים גם אלו שכוללים את התקשורת בין היצרנית ללקוח ולמכונית שלו.

לעיתים עבור תמיכה בעדכוני תוכנה מרחוק (OTA) שהולכים והופכים לנפוצים יותר ויותר, אבל לא פחות מעניין מכך, האפשרויות החדשות שנפתחות כאשר המכונית שלנו תהפוך יותר ויותר לנטולת טיפולים מכאניים ומקור ההכנסה של היצרנית יגיע לא מהגעה שלכם למוסך, אלא בלחיצה על המסך.

HARMAN ופרארי. HARMAN,
טכנולוגיה חזותית ומאחורי הקלעים/HARMAN

כבר ראינו ושמענו על היצרניות הראשונות שמאפשרות ללקוחות שלהן לרכוש שידרוגים, שינויים, מערכות ופיצ'רים במהלך הבעלות על המכונית. טסלה, ב.מ.וו ומרצדס הן השמות הבולטים בתחום, כאשר האחרונה הגדילה לעשות והציעה לא רק חימום מושבים, אלא גם שדרוג ביצועים שמעלים את ההספק של המכונית.

אבל בפרארי ו-HARMAN מסתכלים עמוק יותר קדימה ומבינים שמדובר בערוץ הכנסות משמעותי וככזה, במיוחד במותג כמו פרארי חייב להתבסס על תשתית תוכנה מבוססת מאוד. המערכות של הרמן תהיינה למעשה אחראיות לממשק ולתקשורת בין היצרנית לבין הלקוח לביצוע העדכונים האלו.

פרארי מונזה SP1 ו-SP2. יצרן, אתר יצרן
את תוצאות השיתוף פעולה הזה נראה רק עוד לפחות 4 שנים קדימה/אתר יצרן, יצרן

"פרארי היא מותג מוכר ומפואר, אבל לא כזה שמייצר הרבה מכוניות" אומרת ל"וואלה!רכב" מיכל גבע, מנכ"לית הרמן ישראל, "אבל ההתקשרות איתה היא משמעותית יותר תדמיתית יותר מאשר כלכלית".

איך זה היה לעבוד עם האיטלקים ביצרנית שמזוהה הרבה יותר עם מנועים מאשר עם מולטימדיה ותוכנה?

"האיטלקים כמונו, וורבליים וחמים מאוד. זה ממש לא הלקוח היפני או הגרמני המנומס והתכליתי. הם חושבים הרבה קדימה על היכולת להתאים לכל נהג חווית משתמש אחרת. הם רוצים מקסימום ביצועים, לא רק מהמכונית, אלא גם מהטכנולוגיה בה".

זה לא שיתוף פעולה ראשון שלכם עם פרארי, למה ההכרזה הגיעה רק עכשיו?

"נכון, עבדנו איתם בחלקים ובדברים ממוקדים, אבל זו הפעם הראשונה שמדובר במכלול טכנולוגי שלם" .
בכך מתכוונת גבע לא רק לאותה חווית משתמש שתיכנס למכוניות הספורט של היצרנית, אלא גם בכניסה לקודש הקודשים ובבת עינה של היצרנית - קבוצת הפורמולה 1 של פרארי. ובעוד את ההטמעה של הטכנולוגיה במכוניות הנוסעים נראה בטווח זמן של לא פחות מ-4 שנים, יישומים מסויימים שלה ייבחנו כבר בעונת הפורמולה 1 הקרובה.

מיכל גבע, מנכ"לית HARMAN. סמדר כפרי,
מיכל גבע, מנכ"לית HARMAN/סמדר כפרי

שירותי התקשורת בין המכונית לבין היצרניות שיהפכו כאמור להיות בשימוש רחב יותר ויותר בשנים הבאות מעסיק את הרמן לא רק בעסקה הנוכחית עם פרארי. היא חתומה כבר על חוזים עם יצרניות רכב רבות בכלל התעשייה ובטווח הזמן של עשר השנים הבאות יעשו שימוש במערכות העדכון מרחוק שלה יותר מ-500 מיליון מכוניות.

הצפי הוא שככל שהמכוניות יהפכו להיות מקושרות יותר, והיצרניות יחדדו את התחרות ביניהן לא רק לסבבים הרגילים של הצגת מכוניות חדשות, אלא גם בסוג חדש של חווית משתמש, זו שמשדרגת את המכוניות שלנו ללא הפסקה במהלך תקופת הבעלות, חלקן של חברות כמו הרמן יילך ויהפוך משמעותי יותר במכלול שעדיין עלול להיקרא "מכונית" בעתיד.

הרמן היא לא הספקית הישראלית היחידה של יצרנית מכוניות העל האיטלקית, שתתחיל השנה לייצר את הקרוסאובר הראשון שלה, הפורסאנג.

פרארי היא גם לקוחה של סיימוטיב טכנולוגיות, חברת הגנת הסייבר שהקימו יובל דיסקין, לשעבר ראש השירות המשמש כיו"ר, צפריר כץ, לשעבר ראש האגף הטכנולוגיה בשירות המשמש כמנכ"ל, וד"ר תמיד בכור, לשעבר ראש מחלקת המחשוב בשירות. למעשה היכולות של סיימוטיב ישלימו את הטכנולוגיות של הרמן, כדי לוודא שהאקרים לא יוכלו להשתמש בערוץ העברת המידע החדש להשתלט על רכבי פרארי מרחוק, או לגנוב מהם מידע.

השלושה שותפים מזה כעשור בחברת הגנת הסייבר שהקימו ביחד עם קונצרן פולקסווגן, שמסתמך על היכולות הישראליות בתחום, ובמקביל מספקים שירותים גם ליצרנים נוספים.

  • עוד באותו נושא:
  • פרארי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully