וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממונה על הביטוח נגד התרגיל החדש של חברות הביטוח

עודכן לאחרונה: 2.2.2023 / 15:58

עד לאישור הרגולציה החדשה אוסר הממונה על החברות לקזז מהפיצוי לנהגים גם אם לא נענו לדרישת החברות לרכוש רק דרכן חלפים לתיקונים. משרד התחבורה: "התנהלות חברות הביטוח עלולה לפגוע בתחרות - ובצרכנים"

ביטוח רכב. shutterstock,
רגולציה חדשה תחייב את החברות להודיע למבוטחים לפני רכישת הפוליסה על דרישה לרכוש דרכן חלפים/shutterstock

מכה לחברות הביטוח, שהחלו בחודשים האחרונים להפעיל תרגיל חדש למבוטחים: דרישה לאלץ גם מוסכים פרטיים לרכוש דרכן חלפים לתיקון מכוניות אחרי תאונה, וקיזוז חד צדדי מהפיצויים לנהגים שלא יבטיחו שכך יקרה.

לוואלה נודע כי הממונה על הביטוח טיפל בשבועות האחרונים בתלונות נהגים נגד חברות ששילמו להם פחות משפסק השמאי בטענה שלא רכשו את החלפים דרכן, ודרש מהן לבטל את הקיזוזים. חלקן כבר ביטלו אותם, חלק מהמקרים עדיין בדיונים.

עד כה הכריזו על המדיניות החדשה ביטוח ישיר, מנורה והפניקס, מבלי שהצהירו על כך מראש בפני המבוטחים בזמן שרכשו מהן את הפוליסה. החברות טוענות כי חוזי הביטוח מאפשרות להן לעשות גם מבלי ליידע מפורשות את המבוטחים בעת הרכישה.

עוד טוענות החברות כי הן רוכשות את החלפים במחיר זול יותר משמחייבים אותן המוסכים, וכך מוזילות את עלות התיקון בזמן של עליית מחירי החלפים. עם זאת אף חברה לא התחייבה כי אימוץ הדרישה יאפשר לה להוזיל את הפוליסות, או שלא לייקר אותן גם השנה.

ביטוח לרכב. Shutterstock, ניר בן טובים
חברות הביטוח טוענות כי הן רוכשות את החלפים במחיר זול יותר, אבל לא התחייבו להוזיל בתמורה את הפוליסות/ניר בן טובים, Shutterstock

הממונה אמור לפרסם בקרוב כללי רגולציה חדשים לתחום, במסגרתם יחויבו החברות להודיע מראש למבוטחים על אימוץ מדיניות כזאת, והנהגים יוכלו לבחור חברות או מסלולים שיאפשרו להם לתקן את רכבם במוסך פרטי.

יצוין כי גם משרד התחבורה הגיע בימים האחרונים התנגדות למהלך. במסמך שהגיע לידי וואלה קובעת מנהלת אגף הרכב במשרד, המהנדסת עינת סגל, כי "להתנהלות זו יש פוטנציאל לפגיעה בתחרותיות בענף ופגיעה זו עלולה להגיע בסופו של דבר גם ללקוח הסופי", קבעה סגל. המסמך נכתב בעקבות פנייה של איגוד המוסכים.

עם זאת, משרד התחבורה הוא הגורם המפקח על המוסכים, אך סמכויות הפיקוח על חברות הביטוח מסורות כולן לממונה על הביטוח ברשות שוק ההון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully